مراسم سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن برگزار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور فرماندهان، کارکنان پایور و وظیفه در مسجد امام خمینی (ره) تیپ 116 شهید صفوی قزوین برگزار شد.

در این مراسم رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 116 شهید صفوی قزوین با تسلیت این ایام گفت: در سوره آل عمران به عظمت پیامبر اسلام (ص) اشاره شده و خداوند بر مؤمنین منت نهاده ، پیغمبری را برای این امّت از جنس خودشان مبعوث کرده تا آیات و نشانه های پروردگار را برای آن ها تلاوت  و مردمان را به سوی راه حق و درستی هدایت کند .

حجت الاسلام رضا کربلایی محمدی با اشاره به رسالت حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: یکی از وظایف مهم آن حضرت این است که انسان ها را از افکار جاهلیت در تمام دوران رهایی بخشد و تعلیم و تعلّم و کتاب آسمانی قرآن را به آن ها بیاموزد و مردمانی که در منجلاب نادانی فرو رفته بودند را نجات دهد.

وی افزود: حضرت محمد(ص) زندگی درست اجتماعی را به مردم آن زمان آموخت و پدیده زنده به گور کردن دختران که یکی از این افکار ضد انسانی  آن دوران بود را از آن ها دور ساخت.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ116شهید صفوی قزوین از اخلاق قرآنی و مهربانی پیامبر هم سخن گفت و خاطر نشان کرد: تمام رفتارها و کلام حضرت رسول برگرفته از قرآن کریم است و به خاطر اخلاق نیکوی ایشان بود که بسیاری به دین اسلام روی آوردند.

حجت الاسلام رضا کربلایی محمدی در پایان بیان داشت: بعد از فوت ایشان جامعه اسلامی دچار سردرگمی قرار گرفت و افکار جاهلیت دوباره جان تازه ای پیدا کرد و مصیبت بزرگی به جامعه مسلمانان وارد شد که از جمله ی آن ها می توان به خیانت های یزید و معاویه اشاره کرد و درحال حاضر ظهور گروه های تروریستی و تکفیری از نتایج انحرافات آن دوران است.
در پایان این مراسم کارکنان به مداحی و سینه زنی پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false