محسنی بندپی: استان تهران در بودجه ۹۸ آخرین استان کشور است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
محسنی بندپی: استان تهران در بودجه ۹۸ آخرین استان کشور است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری با اشاره به جشن  ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب، دشمن توطئه‌های بی‌شماری علیه انقلاب به راه انداخته و در شرایط کنونی نیز با تشدید تحریم‌های اقتصادی توأم با جنگ روانی تلاش دارد تا آسایش و آرامش کشور را برهم زده و یأس و ناامیدی به وجود آورد که مقابله با این امر مستلزم هوشیاری و آگاهی ملت ایران است.
 وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول حیات خود دستاوردهای ارزشمندی در ابعاد مختلف به همراه داشته است همچنان که  میانگین طول عمر که در سال‌های ابتدایی انقلاب ۵۴ سال بود در حال  حاضر به ۷۵  سال برای خانم‌ها و ۷۴ سال برای آقایان رسیده است و اگر امروز جامعه سالمندی ما ۳.۹ دهم درصد است به دلیل اقدامات زیربنایی است.
استاندار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید علم و فناوری افزود: در بودجه سال ۹۸ طبق تدابیر مقام معظم رهبری معیشت مردم مورد توجه بسیار قرار گرفته است ضمن اینکه توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز مورد توجه قرار دارد.
محسنی بندپی سپس با اشاره به ضرورت حضور مدیرکل کمیته امداد در جلسات استانداری عنوان کرد: بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد اعتبارات خوبی دارند که ظرفیت‌های آن‌ها برای واگذاری وام کم بهره باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای اشتغال روستائیان ۱۷ هزار میلیارد تومان وام با بهره ۴ و ۶ درصد اختصاص پیدا کرده است منتهی استان تهران نسبت به میانگین کشوری در زمینه اعتبارات همچنان عقب است.
استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران در بودجه ۹۸ به لحاظ رشد، آخرین استان در کشور است تصریح کرد: به لحاظ اعتبار دومین استان هستیم ولی به لحاظ رشد آخرین استان هستیم و از آنجا که مجلس نمی‌تواند در بودجه خیلی تغییر ایجاد کند در زمینه دریافت مالیات که ۶۰ هزار میلیارد تومان از تهران وصول می‌شود و نیمی از اعتبارات کل کشور هم محسوب می‌شود بنا شده اگر بیش از این میزان وصول شد برای خود استان هزینه شود.
محسنی بندپی گفت: زیبنده استان تهران نیست که در ارزیابی عملکرد ضعیف باشد ضمن اینکه راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک نیز باید جدی گرفته شود و فرمانداران برای ایجاد مراکز معتادان متجاهر با ظرفیت ۳۰۰ نفر تلاش کنند تا چهره شهر تهران تغییر پیدا کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد در حالی که ظرفیت استان ۸ هزار نفر است بنابراین ۷ هزار ظرفیت باید ایجاد شود تا با اجتماع‌پذیر کردن و توانمندسازی آن‌ها بتوان این افراد را دوباره به جامعه برگرداند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false