ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبرصدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری ضیافت های سحری و افطاری و همچنین افزایش نذورات در این ماه مبارک، گفت: باید از فرصت مناسبی که در ماه مبارک رمضان فراهم شده در جهت تغییر عادت های نادرست در مصرف بیش از اندازه، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ صرفه جویی به ویژه کاهش مصرف ظروف و سفره های یکبار مصرف پلاستیکی، استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر افزایش آمار هدر رفت مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان ساخت: رمضان ماه مهربانی با تمامی نعمت های خداوند است، لذا در این زمینه باید از همه موهبت های الهی با مهربانی برخورد کرده و در حفظ و صیانت از محیط زیست بکوشیم.

علی پور ادامه داد: این در حالی است که جهان امروز با معضل هدررفت منابع به ویژه مواد غذایی روبرو است که اثرات منفی زیادی بر منابع آب و خاک و به طور کلی محیط زیست دارد.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خودداری از اسراف در تدارک و مصرف مواد غذایی، جلوگیری از هدررفت منابع و به طور کل توجه به محیط زیست دانست و گفت: این امر نیازمند مشارکت همه شهروندان است تا با همیاری یکدیگر با اصلاح الگوی مصرف از آلودگی محیط زیست جلوگیری نماییم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false