قول رئیس اورژانس اجتماعی در پیگیری ازدواج دختر 9 ساله - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قول رئیس اورژانس اجتماعی در پیگیری ازدواج دختر 9 ساله

به گفته رییس اورژانس اجتماعی کشور گزارش‌های لازم در خصوص این اتفاق تهیه و در اختیار دادگستری استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر رضا جعفری رییس اورژانس اجتماعی کشور درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که مربوط به ازدواج موقت یک دختر 9ساله بود،‌ گفت: ما از مسئولان بهزیستی در استان خواستیم تا گزارشی در خصوص این اتفاق تهیه کرده و به دادگستری و دادستانی استان ارسال کنند و حتما نتیجه را پیگیری می‌کنیم. همچنین مشاوران بهزیستی نیز مشاوره‌هایی در این خصوص به خانواده‌های پسر و دختر ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به کودک بودن دختر یک تخلف بارز در این مساله صورت گرفته است، ادامه داد: در موارد مشابه نیز گزارشاتی را برای دادستان ارسال کردیم و دادستان نیز در این قضیه ورود کرده و صیغه عقد را فسخ کرده‌ است.

رییس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تنها متولی در این زمینه نیست و ما یک بخشی از دستگاه‌هایی هستیم که تامین حقوق کودکان را برعهده دارند. معتقدم باید فرهنگ‌سازی مناسبی در سطوح مختلف آموزشی از مدرسه تا دانشگاه و آموزش عالی در این باره صورت بگیرد. همچنین روحانیون در منابر از منظر دینی به موضوع کودک همسری بپردازند.

جعفری تصریح کرد: لایحه تعیین حداقل سن ازدواج برای دختران در مجلس توسط معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درحال پیگیری است و این یک مطالبه به حق است و چنانچه از منظر قانونی و حقوقی حل شود بخشی از مشکلات در این زمینه برطرف خواهد شد موضوع دیگر نیز همانطور که گفتم فرهنگ‌سازی در این خصوص است.

وی ادامه داد: کودک همسری در برخی از مناطق کشور به صورت یک خرده‌فرهنگ درآمده است و به یک باور همگانی تبدیل شده که کودک همسری آسیب‌رسان نیست در حالی که چنین موضوعی درست نیست و ازدواج در این سن آسیب‌رسان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false