قالیباف: دولت 360 هزار میلیارد تومان درآمد نفت را در 2 سال چکار کرد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قالیباف: دولت 360 هزار میلیارد تومان درآمد نفت را در 2 سال چکار کرد؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر محمدباقر قالیباف گفته است: داعش را درست کردند اما در سوریه و عراق نتوانستند کاری کنند؛ همچنین پهپاد آمریکایی را با تجهیزاتی که به دست جوانان ایرانی ساخته شده، زدیم و این امر موجب تحیر روسیه و چین شد.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی و اقدام متقابل کشور ایران، مطرح کرد: زمانی که انگلیسی‌ها کشتی نفت ایران را چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر متوقف کردند، کشور ایران نیز در اقدام متقابل این اقدام دشمن را بی‌جواب نگذاشت و ناو نظامی کنار کشتی انگلیسی را به‌ منظور تحویل کشتی نفت انگلیسی‌ها در اختیار گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه رزمندگان جهان اسلام تحت تأثیر دامنه‌های مکتب قرآنی پشت خاکریزها جنگیده و مردانه تا پای جان در میدان جنگ بوده‌اند، مطرح کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت را می‌توان در مرزهای جولان در یک هزار و 500 کیلومتر دورتر از ما در مرز دشمن نامشروع رژیم صهیونیستی مشاهده کرد.

قالیباف با بیان اینکه حرف‌هایی که امروزه غرب‌زده‌ها صبح تا شب تکرار می‌کنند در دوران دفاع مقدس و ایام حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان نیز وجود داشت، افزود: مردم ما همان ملت فداکار و ایثارگر دهه ۶۰ هستند که اگر در عرصه اقتصادی نیز بر آنان و به‌ویژه بر جوانان تکیه کنیم به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگی خواهیم رسید.

وی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جنگ‌طلب نبوده، اما تجربه ثابت کرده که نمی‌توان به ائمه کفر و استکبار اعتماد کرده و به‌ دروغ به مردم راه پیشرفت را تسلیم در برابر دشمن نشان داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفتار وادادگان در برابر غرب و ایجاد بن‌بست در اقتصاد کشور، بیان داشت: هیچ‌گاه نمی‌گوییم تحریم هیچ تأثیری بر اقتصاد نداشته و تنها یک کاغذ پاره است، ولی زمانی که در موضوع اقتصاد به مردم اعتماد نمی‌کنیم، به ناچار اقتصاد به دست دلالان و شرکت‌های خصولتی می‌افتد.

قالیباف با تأکید بر اینکه ایمان به خدا داشتن و در مقابل کفر ایستادن یعنی عزت، غیرت، نشاط، پیشرفت و استقلال، مطرح کرد: در تاریخ 140 ساله کشور دیده‌ایم که استکبار و کفر به‌ دنبال اهداف خود است و به آن‌ها نمی‌شود، اعتماد کرد.

وی بیان داشت: در فرصتی که در برجام بود و نفت فروخته می‌شد، بنا بر گزارش‌های مستند در روز بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت فروخته و طی دو سال قریب به 70 تا 80 میلیارد دلار درآمد بود، (با دلار 4500 تومانی 360 هزار میلیارد تومان) حال جای سؤال است که با این رقم چه مشکلی از اقتصاد کشور را حل کردید که امروز بخواهید با 10 تا 15 میلیارد دلار مشکلات را حل کنید؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کشور ایران یک روزی در همین دهه 80 سالی حدود 100 میلیارد دلار و گاهی 25 میلیارد دلار درآمد داشته و در مجموع بیش از سه برابر درآمد ما در سال اضافه شده، ولی رشد اقتصاد ما منفی شده است.

قالیباف خطاب به مسؤولان متذکر شد: ما حرفمان این است که امروز مشکلات گرانی، معیشتی و بیکاری از طرف دشمن حل نمی‌شود و تمنای از دشمن خطای بزرگ و نابخشودنی است و زیبنده ملت ایران نیست؛ بنابراین باید به جای تمنای از دشمن به مردم اعتماد و کار کنیم و روزبه‌روز دولت را بزرگ‌تر و پرهزینه‌تر و اقتصاد را دولتی‌تر نکنیم؛ اجازه دهید اقتصاد مردمی باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید خلاقیت، مدیریت و اخلاص جوانان کشور را باور کنیم و به آن‌ها فرصت دهیم، بیان داشت: فرصت‌سوزی‌ها، دروغ‌‌گویی، تنبلی‌ها و رخوت‌ها نتیجه محور قرار گرفتن کدخدا به جای خدا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: به‌عنوان یک خدمت‌گذار مطلع از ظرفیت‌ها و مسائل کشور می‌گویم مطمئن باشید در یک برنامه پنج ساله با همین شرایط سخت اقتصادی، اقتصاد کشور به سمت شرایط ثابت و آرامش جهش می‌باید.

قالیباف بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص ناکارآمدی‌های ایجادشده در برخی زمینه‌ها در کشور، مطرح کرد: این مهم تنها بر عهده قوه مجریه نیست و در تمام قوه اشکالاتی است که باید مرتفع شود، خوشبختانه در قوه قضاییه با حضور آیت‌الله رئیسی و اقدامات انجام‌شده امیدی در دل مردم رخ داده است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و با تأکید بر اینکه یک مجلس کاردان، با فرهنگ جهادی و دلسوز برای مردم، دغدغه‌مند برای حل مشکلات کشور در رأس امور خواهد بود، عنوان کرد: اگر خواستار چنین مجلسی هستیم در ماه‌های آتی نباید تحت تأثیر جوسازی‌های فرهنگ غرب قرار بگیریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false