فیلم و عکس| جزئیات آتش سوزی در پالایشگاه تهران/ قربانیان غول پتروشیمی ایران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فیلم و عکس| جزئیات آتش سوزی در پالایشگاه تهران/ قربانیان غول پتروشیمی ایران

 گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و خبرنگار در مورد جزئیات آتش سوزی در پالایشگاه تهران نوشت: ساعت ۱۹:۱۸ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ به دلیل مشکلاتی در خطوط انتقال سوخت آتش سوزی مهیبی در پالایشگاه تهران رخ داد.

با اعلام حریق گروه های آتش نشانی از ۶ ایستگاه به سمت محل وقوع اعزام شده و ۱۰ دستگاه آمبولانس به پالایشگاه تهران حرکت کردند. همچنین بیمارستان های شهید مطهری تهران، هفت تیر شهرستان ری و فیروزگر هم به طور آماده باش برای پذیرش مصدومان احتمالی در حالت آماده باش قرارگرفتند.

آنطور که بر اساس گزارش ها به دست من رسید علت آتش سوزی نشتی یکی از مخازن کلد پلکس به حجم ۲۰ هزار بشکه بوده است. برای همین بر اساس پروتکل ها باید این سخت آرام آرام بسوزد تا مهار شود.

این حادثه نخستین بار نبود که رخ داده و در آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۴ بعد از ظهر حادثه آتش سوزی در پالایشگاه تهران جان ۸ نفر را گرفت که نام جانباختگان عبارتند از ۱. سجاد دارابی ۲. پوریا دارابی ۳. محسن دارابی ۴. افشار میرزایی ۵. کاظم امیری ۶. نعمت کوخایی جان ۷. جواد نوروزی ۸. علی نظر جلیلیان که روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

احتمال آتش سوزی و انفجار در پالایشگاه تهران بسیار زیاد است و در دوران دفاع مقدس هم بعنوان مثال در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۸ با حمله یک میگ عراقی تاسیسات پالایشگاه تهران مورد حمله قرارگرفت.

یکی از نکاتی که در حادثه های مرتبط با پالایشگاه تهران فراموش شده تاثیرگذاری حوادث صنعتی و پالایشگاهی بر زندگی شهروندان باقرشهر و روستاهای همجوار پالایشگاه مانند روستای عظیم آباد، درسون آباد، گلحصار و … است. فوران نفت از چاه های آب روستاهای همجوار، آلودگی زیست محیطی، تردد کامیون های خطرناک حمل سوخت از مناطق مسکونی و روستاها و همچنین تخریب زمین های کشاورزی بخشی از ضرر و زیان های همزیستی با پالایشگاه تهران برای شهرستان ری بوده است.

در سالهای اخیر هم پالایشگاه تهران مسئولیت اجتماعی خود را برای بهبود وضعیت رفاه و ایمنی شهروندان به درستی انجام نداده است.

امروز پس از وقوع این حادثه شهروندان زیادی از باقرشهر و روستاهای اطراف با من (خبرنگار ضدفساد) تماس گرفته و نگرانی و استرس خود را عنوان کردند. فرار گروهی از خانواده ها و شایعات در فضای مجازی و عدم داشتن یک رسانه مورد اعتماد در شهرستان ری موجب بروز نگرانی های زیادی شد. جالب آنکه برخی مدیران شهرستان ری هم خود پای شبکه خبر نشسته و اخبار را از آنجا رصد می کردند چون سرگرم انتخابات بودند.

البته گروهی هم برای ورود به شورای شهر از این رخداد کمال استفاده را کردند که مردم را بترسانند و بعد بگویند اگر ما وارد شورای شهر شویم این مشکلات رخ نمی دهدکه البته ربطی به شورای شهر ندارد.

بر اساس آخرین اخبار تا ساعت ۱ بامداد حامدآرمانفر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با تاکید بر بررسی بیشتر علت حریق در پالایشگاه گفت: احتمال خرابکاری در آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران وجود ندارد.در این حادثه یک مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای ضایعات نفتی سوخته و این حریق هیچ مصدومی بر جای نگذاشته و واحدهای عملیاتی پالایشگاه هیچ آسیبی ندیده و هم اکنون حریق تقریباً مهار شده است.

کسایی زاده گفت: اینکه گفته شده مردم شهر را ترک کنند و احتمال آتش سوزی گسترده است یک دروغ بزرگ است و مردم نباید به اراجیف کانال های غیرمجاز و شایعات توجه کنند و پلیس فتا باید برخورد کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true
  1. .

    خیلی سایت خوبی دارین

    .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false