فشل بودن بنیاد شهید| افزایش 18 هزار جانباز شیمیایی در یک سال! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فشل بودن بنیاد شهید| افزایش 18 هزار جانباز شیمیایی در یک سال!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| بنیاد شهید … نامی که من با شنیدن آن یاد مرغ زربال و کارخانه های بزرگ تولید مرغ کشور همراه با بانک و بیمه دی و همچنین هتل های کوثر و فعالیت های تجاری این بنیاد مثلا (بنیاد شهید و امورایثارگران) می افتم و هیچ تصوری از رسیدگی به جانبازان و خانواده های شهدا برای من بعنوان خبرنگار متصور نمی شود.

بنیاد شهید یکی از همان سازمانهایی است که می ترسد با خبرنگاران متخصص در حوزه ایثار و شهادت روبرو شود. می ترسد نشست خبری عمومی با رسانه ها برگزار کند. می ترسد خبرنگاری وارد بیمارستان های تحت پوشش این نهاد شود. من بعنوان خبرنگاری که 10 سال در این حوزه فعالیت کرده ام این نهاد را در سطحی می دانم که اگر به کلی منحل شود اتفاق خاصی برای جامعه ایثارگری نخواهد افتاد بلکه وظایف اصلی آن به سازمانهای مردم نهاد داده شود وضع جانبازان و خانواده شهدا از نظر جایگاه و ارزش در جامعه بهتر خواهد شد.

بگذریم … اگر بخواهم از پرونده ها و تخلفات و وضعیت این بنیاد در سالهای اخیر سخن بگویم قصه پر دردی خواهد شد …

و اما جانبازان شیمیایی که بنیاد شهید به آنها قربانیان سلاح های شیمیایی می گوید و برای آنها یک سایت طراحی کرده و ماهانه ده ها میلیون تومان هزینه می کند و خاصیتی هم ندارد.

سایت خبری حیات که در سال 89 به دستور مسعود زریبافان پس از سالها فعالیت و هزینه های چند صد میلیونی تعطیل شد (هم اکنون توسط یک پیمانگار خبرهای کپی کار می کند و ماهانه 10 میلیون یا 20 میلیون می گیرند) در سال 1396 گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه کلا در کشور 45 هزار جانباز شیمیایی داریم!

این درحالی است که در سال 92 این تعداد 80 هزار نفر در خبرهای مختلف عنوان شده است که 110 هزار جانباز هم هنوز تعیین درصد نشده بودند.

حالا جالب و قابل تامل اینکه آمار جدید عدد 63 هزار جانباز را نشان می دهد. محمدرضا صدیقی مقدم مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفته است: بر اساس برخی ارزیابی‌ها احتمالاً حدود 400 هزار نفر در کشور در مناطق بمباران شیمیایی بوده‌اند که 63 هزار نفر دچار عوارض و آسیب مزمن شده‌اند و کمیسیون‌های پزشکی بنیاد جانبازی آنها را تأیید کرده است.

آخر نفهمیدیم واقعا بنیاد شهید آیا آماری در دست دارد یا نه؟ این آمارها از کجا می آیند؟ فشل بودن بخش آمار و اسناد بنیاد شهید برای ما خبرنگاران اثبات شده است …

 

true
true
true
true
  1. سالم و سر حال!

    جانباز شیمیایی یعنی کسی که شیمیایی شد در خط مقدم تا امروز من و شما سالم باشیم و شیمیایی نشویم و زیر سلطه صدامیان نباشیم و به خوبی و خوشی زندگی کنیم و بی خیال اونها که هنوز هم درد عوارض شیمیایی بخاطر من و شما تحمل می کنند و وای بر من و شما که فراموش کردیم جانباز شیمیایی هنوز ماسک اکسیژن به دهن دارند و به سختی نفس می کشد و عذاب می کشند و حتی آرزوی مرگ دارند و وای بر ما که اونها را به حال خود رها کرده ایم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false