فشافویه زیر ذره بین خبرنگار ضدفساد | حمله دامداری ها به اراضی ملی! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
فشافویه زیر ذره بین خبرنگار ضدفساد | حمله دامداری ها به اراضی ملی!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، تیرماه سال ۱۳۶۹ بود که به موجب مصوبه هیئت وزیران قرار شد تا دامداری های شهر تهران به خارج از شهر منتقل و برای این منظور منطقه‌ای در حسن آباد فشافویه با دو هزار هکتار زمین در نظر گرفته شد.

بر اساس این گزارش، با لحاظ تمامی مصوبات و بالاخص الزامات بهداشتی، مقرر شد تا صرفا ۲۲۶ واحد دامداری با سرانه ۱۱.۸۹۰ راس گاو در ۱۵۳ هکتار زمین با حدود ۳۹۴ هزار متر مربع مسقف، در این منطقه ایجاد شود و مابقی اراضی با نگاه بلندتر، به کشاورزی و کاشت علوفه اختصاص یابد.

اما مدتی است که این طرح فرا ملی با انحراف از مسیر تعریف شده، دستخوش تاخت و تاز افراد ذی نفوذی شده که با شعار دامداری، به تغییر کاربری اراضی مدنظر مبادرت کرده و در این میان، تلاش برخی دستگاه‌های متولی به دلیل عدم حمایت لازم و عنایت ویژه متنفذین زمین دار در آن منطقه که مشمول طرح (بخوانید دامدار) هم نیستند، نتیجه ای را در بر ندارد.

به راستی چه مجموعه و یا نهادی مسئول اجحاف حقوق عامه و تبعات حاد بهداشتی که چه بسا در آینده نزدیک گریبان گیر ساکنین این منطقه شود، خواهد بود؟

در گزارش های بعدی به ابعاد بیشتری از چگونگی بخشش دو هزار هکتار زمین ملی به افراد مشخص، مالکیت خود خوانده آنها و دریاچه فشافویه، تعرض به اراضی ملی آرادکوه، خرید و فروش اراضی مشمول طرح، افشای نقش برخی رسانه های اجاره ای و فعالین حوزه خبر در سرپوش گذاشتن بر سوءجریانات حادث شده و سایر موضوعات مرتبط خواهیم پرداخت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false