فرماندار ری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، این روزهای شهرری روزهای خوبی نیست. شهری که آن را ام البلاد و عروس دنیا می نامیدند حالا آرام آرام به دست فرمانداران شهر تخریب می شود.

عروس خاورمیانه امروز به بزرگترین گورستان پایتخت، بزرگترین زندان پایتخت، بزرگترین مرکز انباشت زباله تهران، محل دفت زباله های ساختمانی با خیابان ها و بافت های فرسوده تبدیل شده و آثار باستانی آن یک به یک در معرض خطر هستند.

بر اساس این گزارش عبدالرسول سبزواری در سال 1357 نخستین فرماندار ری بود که فقط 2 سال فرمانداری کرد اما وقت نداشت به زیر ساخت های شهر رسیدگی کند، پس از آن محمود صابر 9 سال، عبدالکریم بابارضا 2 سال، امیرحسین نانگیر 3 سال، عبدارضا عطوفی 2 سال، حمیدرضا شهبازی 2 سال، بهنام پورحیدری یک سال، محمدرضا آذرنیا 5 سال، صفرعلی براتلو یک سال، میرولی موسوی یک سال، علیرضا جانه یک سال، جعفرفرجی یک سال، امیر حسین باقرنژاد 2 سال و در آخر هم هدایت الله جمالی پور از سال 93 تاکنون یعنی حدود 3 سال فرماندار ری بوده اند. یعنی شهرری در 38 سال از پیروزی انقلاب 14 فرماندار به خود دیده و این یعنی شکست در مدیریت شهری واحد در شهری که 5 بخش مرکزی، خاوران، فشافویه، قلعه نو و کهریزک دارد.

گشت و گذار در خیابان ها و بخش ها و روستاهای ری نشان می دهد که این بخش از جنوب تهران به دلیل مدیریت نادرست در حداقل امکانات قرار دارد. این در حالی است که شهر ری با 18 امامزاده و ده ها بقعه متبرکه و بیش از 20 بنای تاریخی و قدیمی هیچ جایگاهی در ردیف شهرهای گردشگری ایران ندارد. مدیریت نا درست فرمانداران شهر ری موجب شده تا شاهراه تردد مسافران از تهران به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بهشت زهرا(س) و مرقد امام راحل تا قم به منطقه متروکه از گردشگر تبدیل شود. حتی طرح شهر سالم هم با شکست روبرو شد.

این روزها حال مردم ام البلاد خوب نیست. ری در لیست آلوده ترین منطقه تهران قرار گرفته و با توجه به اینکه روی گسل زلزله قراردارد تدبیری برای مواقع بحرانی اعم از سوله های بحران به اندازه استانداردهای بین المللی، بالگرد اختصاصی، بیمارستان های مستحکم و مقاوم سازی ساختمانها مشاهده نمی شود. برخی از روستاهای ری از حداقل امکانات زیرساختی برخوردار نیستند و حاشیه نشینی در این شهر بیداد می کند.

هرچند نمی توان تمام تقصیر ها بر دوش یک فرد یا یک دولت انداخت اما در مدت زمان مدیریت فرماندار جدید ری تیترهای خوشی شنیده نشده است.

هدایت الله جمالی پور فرماندار ری در تیتر سایت خبری فرمانداری ری با مردم اینگونه سخن می گوید:

* ری سمبل و مظهر تمدن کهن ایرانی است

* راز توسعه پایدار یک جامعه، نیروی انسانی سالم و شاداب است

* بیانیه فرماندار ویژه شهرستان ری به مناسبت آغاز دهه فجر

* اگر نتوانیم همه ظرفیت های جامعه را بسیج کنیم، آسیب خواهیم دید

* رونمایی و ارسال سرستون های صحن حضرت زهرا (س) به نجف انجام شد

* يك تن انواع مواد مخدر توسط سربازان گمنام امام زمان در شهرري كشف شد

با تمام نقدهایی که می شود بر مدیریت فرماندار فعلی ری داشت اما خدماتی هم ارائه شده که باید به آنها اشاره کرد.

بعنوان مثال جمالی پور در نشست خبری ایام دهه فجر خبرهای خوشی مانند افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان فیروزآبادی، بهره برداری از مرکز دیالیز بیمارستان شهدای هفتم تیر و راه اندازی مرکز تصویر برداری بیمارستان فیروزآبادی، ابلاغ مجوز راه اندازی شعبه درجه یک تامین اجتماعی در باقرشهر، افتتاح کتابخانه و کمربندی باقرشهر، مجموعه سینمایی شهر ری، مجموعه فرهنگی ورزشی روستای فیروزآباد، مجتمع اداری قلعه نو، سه مجموع آبیاری تحت فشار، کارخانه های سنگ کتیبه افرا، مصنوعات تزریقی و پلاستیکی و کارخانه کارتن صبا را اعلام کرد.

سوال این است که استعداد و انتظار مردم ری از فرمانداری ویژه این است؟ قطعااین نوع خدمات شاید برای یک شهر کوچک و بدون منابع در منطقه محروم خوب باشد اما نمی توان این خدمات و افتتاح ها را از فرماندار ری پذیرفت.

جمالی پور در حالی بر صندلی فرمانداری ویژه ری تکیه زده که در کارنامه کاری خود مشاور استاندار و مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی، مشاور استاندار گلستان، مسئول دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی، رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن ایران، رئیس دفتر ریاست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مدیر حسابداری اداره کل پشتیبانی و خدمات پژوهشی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و … ثبت شده یعنی اینکه هیچ مسئولیت اجرایی و اقتصادی ویژه ای نداشته که بتوان آن را شاخص تجربیات یک فرماندار عنوان کرد.

شاید سوال کنید چگونه امکان دارد فردی با این عملکرد و کارنامه معاون استاندار و فرماندار ویژه مهمترین شهرستان تهران شود؟ شنیده ها حاکی از این است که ارتباط جمالی پور با حسین فریدون برادر رئیس جمهور در دوران انتخابات ریاست جمهوری می تواند یکی از دلایل این انتصاب باشد. اما جدای از این شنیده آیا می توان گفت انتصاب این فرد در جایگاه فرمانداری تهران شایسته سالاری است؟ یعنی در شهرستان ری مدیر موفق و توانمندی پیدا نمی شود؟

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false