غفوری فرد: ما باند بازی می کنیم| هر روز رئیس جمهور را دعا می کنم| میرحسین از محمود بهتر بود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
غفوری فرد: ما باند بازی می کنیم| هر روز رئیس جمهور را دعا می کنم| میرحسین از محمود بهتر بود

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حسن غفوری فرد، وزیر نیرو در دولت اول میرحسین موسوی و عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مدعی شده است که احمدی نژاد ظرفیت ریاست جمهوری را نداشت و باهنر وی را برای ریاست جمهوری آورد و می‌خواست وزیر دولت احمدی نژاد شود. غفوری فرد همچنین گفته است: «من گفتم به او رأی نداده‌ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده‌ام.»

بخش‌های مهم اظهارات غفوری‌فرد را در ادامه خواهید خواند:

*همان موقع گفتند که احمدی نژاد مشکل اقتصادی و پرونده اقتصادی باز دارد. آقای باهنر گفت ما داریم او را برای رئیس‌جمهوری تربیت می‌کنیم، شما اجازه شهردارشدن او را نمی‌دهید. همان موقع من مخالف بودم. آقای علی احمدی خیلی به من التماس کرد که وزیر آموزش‌و‌پرورش شوم؛ من گفتم نمی‌آیم. اگر می‌رفتم حتما وزیر می‌شدم، ولی نرفتم.

*احمدی‌نژاد را خود آقای باهنر آورد. آقای باهنر نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در شهردارکردن ایشان داشت.

*در یک مصاحبه هم گفتم که او ظرفیت ریاست‌جمهوری را ندارد. خود او نیز هیچ‌وقت نگفت من اصولگرا هستم. من گفتم به او رأی نداده‌ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده‌ام.

*من با موسوی اختلاف داشتم و به خاطر اختلاف استعفا دادم و گفتم نمی‌خواهم وزیر شما باشم؛ اما به دلیل اینکه او را از احمدی‌نژاد بهتر می‌دانستم، به او رأی دادم. اگر موسوی رئیس‌جمهور شده بود، یقینا وضع خیلی بهتر بود؛ با همه اختلافی که من با او داشتم. اصولگرایان، به‌ویژه در دور اول، خیلی از احمدی نژاد حمایت کردند؛ گرچه او نمک‌نشناسی کرد، ولی آقای باهنر گفت دور دوم می‌خواهم وزیرش شوم. به او پیشنهاد وزارت داده بودند و قبول نکرده بود، ولی به خود من گفت می‌خواهم دور دوم وزیر او شوم.

*خیلی از رفتار‌های ما باندبازی است. به نظر من، با همه انتقاد‌هایی که دارم، همه وظیفه داریم به دولت کمک کنیم. باور کنید من هر روز صبح رئیس‌جمهور را دعا می‌کنم؛ برای اینکه اگر رئیس‌جمهور موفق شود، یک مملکت موفق شده است.

*وحدت محور می‌خواهد. آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مهدوی‌کنی محور‌های خوبی برای وحدت ما بودند. الان هم خیلی با آقای ناطق‌نوری صحبت کرده‌ایم، ولی ایشان به‌هیچ‌وجه راضی نمی‌شوند. ایشان بعد از انتخابات ۷۶ گفت دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کند و پای حرفش ایستاد.

آقای روحانی زمانی که می‌خواست کاندیدا شود، از من سؤال کرد به نظر شما چه کسی باید رئیس‌جمهور شود؟ گفتم آقای هاشمی‌رفسنجانی. اگر او بیاید، من نمی‌آیم. گفت بعد از او چه کسی باید کاندیدا شود؟ گفتم آقای ناطق‌نوری. گفت اگر او هم بیاید، من نمی‌آیم. گفت بعدش چه کسی باید کاندیدا شود؟ گفتم شما و آقای ولایتی. سال ۹۲ این را گفتم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false