غربالگری شنوایی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوزاد در سال ۹۶ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر سعید محمودیان گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است. 

وی درباره زمان مناسب غربالگری شنوایی نوزادان گفت: تست غربالگری نوزادان باید در کمتر از یک ماهگی انجام و در کمتر از سه ماهگی تشخیص قطعی داده شود و در کمتر از شش ماهگی امور درمانی آن انجام شده باشد. 

محمودیان با اشاره به اینکه میانگین کشوری کم شنوایی در نوزادان ایرانی ۲.۷ به ازای هر هزار تولد است، افزود: در سال ۹۶ از تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار موالید زنده، تست غربالگری شنوایی برای بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوزاد در مراکز و بیمارستانهای وزارت بهداشت انجام شده است که حدود ۳۷۰۰ نفر از آنها دچار کم شنوایی شدید بودهاند و از این تعداد نیز حدود ۳۴۲۳ نوزاد درمان شدهاند. 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ مرکز دولتی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که چهار مرکز آن در تهران است. برنامه امسال وزارت بهداشت پوشش درمانی ۱۰۰ درصدی برای نوزادان است. 

رییس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی در سطح کشور گفت: هزینه کاشت حلزون بالغ بر ۴۰ میلیون تومان است که در حال حاضر بخشی از آن توسط دولت و بخشی توسط بنیادهای خیریه پرداخت میشود. همچنین درمان برخی از افراد که صحت عدم تمکن مالی آنها محرز میشود با هزینه اندکی صورت میگیرد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false