عملکرد 90 روزه مرکز ملی فرش ایران با مدیر جدید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عملکرد 90 روزه مرکز ملی فرش ایران با مدیر جدید

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نخستین جلسه شورای راهبری و پایش هنر-صنعت فرش دستباف ایران با حضور روسا، معاونین و مدیران از سازمان توسعه تجارت ایران، گمرک ایران، سازمان صمت استان تهران، کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، بانک توسعه تعاون، اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف، مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و سایر اعضای شورا به ریاست فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران صبح روز سه شنبه در ساختمان سعادت آباد تشکیل جلسه داد.

رافع در این جلسه گفت: در 3 ماه گذشته با وجود مشکلات پایان سال، تعطیلات طولانی و شیوع کرونا مکاتبات خوبی با وزیرکار، معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم تا چالش های مرتبط با فرش دستباف اعم از بیمه های خویش فرما، سرمایه درگردش، وام تولیدکنندگان فرش را پیگیری کنیم.

همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک توسعه تعاون، راه اندازی مراکز رشد و شتاب دهنده های استانی، ابلاغیه صدور مجوزهای الکترونیکی از طریق سامانه بهین یاب و تشکیل ستاد شورای راهبری فرش دستباف از دیگر اقدامات 90 روز گذشته بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران پیگیری و تصویب قانون حمایت از قالیبافان در ریاست جمهوری را از دیگر اقدامات سه ماه اخیر عنوان کرد و گفت: عضویت فرش دستباف در شورای عالی صادرات و تهیه و پیگیری دستورالعمل اقدامات تاب آوری اقتصادی صنف فرش از دیگر اقدامات اجرایی و عملیاتی مرکز بوده است.

همچنین 15 برنامه عملیاتی در 40 پروژه تعریف کردیم که مهمترین آن توسعه بازار و توسعه صادرات غیرنفتی (فرش دستباف) است.

رافع اظهار کرد: برنامه های جامع و عملیاتی دیگری داریم که موجب تحول زیادی در صنعت فرش دستباف خواهد شدکه انشا الله یک به یک با حمایت وزیر و معاونان وزارت صمت، کمک بخش خصوصی و اتحادیه ها و سازمان های مرتبط اجرایی می کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false