«علی کلهر» شهردار کهریزک شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«علی کلهر» شهردار کهریزک شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دقایقی قبل با رای اکثریت شورای شهر کهریزک پس از برکناری و استیضاح یحیی پور(شهردار سابق) علی کلهر شهردار کهریزک شد.

او در کارنامه کاری خود ۱۶ سال عضویت در شورای روستا، ۸ سال عضویت در شورای بخش و ۴ سال ریاست شورای بخش کهریزک را برعهده داشته است.

علی کلهر متولد اردیبهشت ۱۳۵۳ در روستای «قلعه‌نوچمن» از توابع بخش کهریزک است که در مصاحبه ای که فروردین ماه ۱۴۰۰ با سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد داشته گفته است: کلهر: پیشنهاد شهرداری کهریزک را می پذیرم!

وی همچنین در دی ماه ۱۳۹۹ طی حکمی از سوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) بعنوان رئیس بسیج ادارات کهریزک منصوب شد. رضا کلهر پسرعموی او جزو کاندیدای دارای صلاحیت برای دوره ششم انتخابات شوراها در کهریزک محسوب می شود که شانس ورود به شورا را دارد.

علی کلهر هرچند سابقه شهرداری ندارد اما مدعی است که در دوره او بیش از ۵۰ میلیاردتومان پروژه های عمرانی در روستاهای کهریزک اجرا و نظارت کرده است.

البته این انتخاب از سوی شورای شهر کهریزک بوده و باید کمیته انطباق شهرستان ری صلاحیت او را تائید کنند.

نظرکلهر در مورد چهره های شهر این است:

*سعید استاد فرج(شهردار باقرشهر): باتجربه و مسلط
*امین بابایی(بخشدار کهریزک): پرانرژی پیگیر
*حسین توکلی(فرماندار ری): سلامت و اخلاق‌مدار و مدبر
*یحیی‌پور(شهردار سابق کهریزک): کارشهرداری را خوب بلد بود اما باید در راه مردم استفاده می کرد

او مدعی است که گرایش سیاسی ندارد و در ردیف اصلاح طلبان و اصولگرایان به دلیل حساسیت شغل اش قرارنگرفته است.

گروهی از شهروندان کهریزک می گویند: شناختی در مورد او نداریم اما اخبار نشان می دهد که عملکرد مثبتی در شورای بخش داشته است و اهل زد و بند و رشوه نیست. گروه دیگری معتقدند که علی کلهر در گروه حسین توکلی و امین بابایی قراردارد و مثلث مدیریت شهر را در دست خواهند داشت. حالا باید دید که سرنوشت شهر کهریزک پس از تائید فرمانداری در دستان علی کلهر که در چارت بسیج جا دارد چگونه خواهد شد.

*شهردار سابق کهریزک: من را با علی کلهر مقایسه نکنید

یحی پور شهردار سابق کهریزک در مورد انتصاب علی کلهر گفت: بااحترام به اعضا شورای شهر کهریزک در انتخاب آقای کلهر به عنوان شهردار و تبریک به این برادر عزیز–خبرنگار ضدفساد (سید هادی کسایی زاده) در کانال واتس آپی خود در مقایسه ای عنوان کرده بود که سعید استاد فرج شهردار باقرشهر عبوس و یحیی پور شهردار سابق کهریزک ظاهری عصبانی داشته است و نسبت به ظاهر خندان کلهر قابل قیاس نیست. در این مورد باید گفت که شما هیچ وقت نمی توانید شهرداران با تجربه و کلاسیک وبا سواد مدیریت شهری را با خنده های افراد منتخب ویا کت و شلوار رنگ‌ و وارنگ مدیر مقایسه کنید.

وی افزود: افرادی همانند استاد فرج در حوزه شهری حرفی برای گفتن دارند و حالا شورای شهرباقرشهر به هر دلیلی به عنوان نماینده پارلمان شهری ودر دوره های مختلف او را انتخاب کرده و رضایت از عملکرد مدیران نسبی هست. اما اینکه یحیی پور عصبانی باشد این دیدگاه غرض ورزی بعضی از مدیران بخش بوده که در جهت رسیدن به اهداف شان در برکناری بنده از سمت شهردار کهریزک باسواد تحصیلی مربوطه و سوابق مدیریت شهری در شهرهای بزرگ و مختلف کشور انجام دهند که البته موفق شدند.

باید تبریک گفت چون به هرحال حس قدرت طلبی عضوی از اعضا شورای شهر و معادلات درونی دوستان منجر به پسرفت شهر و برهم ریختگی نظام مدیریت شهری کهریزک شده که انشالله امیدوارم با مدیریت خنده رو شهر کهریزک به تعالی و پیشرفت مورد نظر در ارائه خدمات عمومی برسد. در ضمن من با این رزومه و کارنامه در برابر علی کلهر قابل مقایسه نیستم.

اظهارات یحی پور در حالی است که گروه زیادی از شهروندان کهریزک طی پیامی به خبرنگارضدفساد این انتخاب را تبریک گفته و از انتخاب شهردار بومی برای کهریزک ابراز رضایت کردند. گروه دیگری هم با انتقاد از این انتصاب گفتند که او سابقه شهرداری ندارد و تضمینی برای موفقیتش در شهر پرهیاهو، تخلف شده و سیاسی کهریزک نیست.

در مورد تعریف و تمجید یحی پور از شهردار همکار خود در باقرشهر هم باید گفت که مشک آن است که خودببوید چراکه مردم این شهر منتقد جدی او ( استاد فرج) هستند و تخلفات گسترده ساختمانی در باقرشهر زبان زد است. در مورد مقایسه سابقه یحی پور با علی کلهر هم باید گفت که معمولا در کار مدیریتی نوین در جهان سن و سال و سابقه ارزش چندانی ندارد بلکه عملکردها و نوع مدیریت و خلاقیت و قدرت ریسک پذیری اهمیت پیدا می کند. همانطور که امروز شاهد هستیم که سالمندان کهنه وزیر و باتجربه در مدیریت کشور بازنده شدند اما جوانان حرفه ای و متخصص در شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها تحول بزرگی ایجاد کردند.

کهریزک حدود یک سال در اختیار یحی پور بود اما هیچ پروژه ای در آن آغاز و پایان نیافت و وقتی از او سوال کردیم مشکلات را برگردن شورای شهر و مافیا و نوع برنامه ریزی انداخت. آیا تجربه اینچنین است؟ آیا شهرداران حرفه ای اینطور عمل می کنند؟

true
true
true
true
  1. محمدباقرزاده

    باسلام باید به شورای کهریزک تبریک گفت که درمدت یک سال سه شهردارانتخاب کرده ازقدیم گفتن آب درکوزه وماتنشنه لب میگردیم یاردرخانه ماگردجهان میگردیم

  2. رضا غفاری

    باسلام وعرض ادب انشاالله باامدن اقای کلهر تمامی مشکلات کهریزگ حل شود

  3. شهروند

    متاسفانه در شورا و شهرداری کهریزک افراد نالایق و بیسواد فراوان یافت می شود و اکثر انها در حال باند بازی و رانت خواری و سواستفاده از سمت خود هستند و اگر کسی از بیرون این دایره به داخل بیاید قابل قبول نیست و حذف میشود . شهردار کهریزک را کارچاقکنها و پاکت بگیرها تعین میکنند نه کس دیگری !!!!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false