عفو زودهنگام «محمدعلی نجفی» رقم خورد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عفو زودهنگام «محمدعلی نجفی» رقم خورد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مسعود استاد برادر میترا استاد همسر محمد علی نجفی شهردار سابق تهران که بدست وی به قتل رسید، بامداد امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به واسطه پادرمیانی بزرگان  کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و  محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان، آقای محمد علی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله ای با خون آن بزرگوار نکردیم و امیدواریم آقای محمد علی نجفی در این چند صباح باقیمانده به دور از سیاست به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیر خواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم».

محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران که سابقه وزارت و معاونت رییس جمهور در دوران سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید را در کارنامه دارد ۷ خرداد ماه امسال همسر دومش را در منزل شخصی به قتل رساند و همان روز با معرفی خود به پلیس به قتل اعتراف کرد. وی در دادگاه به قصاص محکوم شد.
احمد محمدی سهروردی عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران در مورد اینکه در شرایط فعلی که اولیای دم رضایت داده‌اند باز هم می‌توانند دیه گرفته یا پولی میانشان رد و بدل شود، گفت: اولیای دم می‌توانند رضایت دهند این موضوع یک حق است و می‌توانند کمتر از دیه، معادل یا بیشتر از آن را بگیرند یعنی می‌توانند بالاتر از رقم دیه بخواهند و این حدی ندارد. در قانون آمده چیزی که رضایت درونی اولیای دم را تأمین کند بنابراین می‌تواند حتی رقم میلیاردی هم شود.
چنانچه قاتل با رضایت اولیای دم مواجه شود و رضایت هم از سوی اولیای دم داده شود از بابت بازدارندگی ارتکاب جرم در جامعه، قاضی می‌تواند تا سه سال حکم حبس برای مجرم تعیین کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false