طرح "آمارگیری جامع بازرگانی و خدمات" دربهمن ماه انجام می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

مسعود افشین در گفتگو با پایگاه خبری جامعه خبر، گفت طرح "آمارگیری جامع بازرگانی و خدمات" از بهمن تا اسفند ماه سال جاری اجرا می شود و آمار 10 هزار واحد اقتصادی در استان تهران ثبت می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران، از همزمانی اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد و هدف کلی این طرح را آمارگیری از فعالیت های اقتصادی، برنامه ریزی و تهیه حساب های ملی منطقه ای عنوان کرد.

افشین افزود: روش نمونه گیری از سوی مرکز آمار اعلام می شود و  نمونه ها به شکل تصادفی از میان کارگاه های فروش و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، عمده و خرده فروش ها، مکان های تهیه و صرف غدا و نوشیدنی، فعالیت های حسابداری و حقوقی و دفاتر مرکزی مشاوره انتخاب می شوند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: در این آمارگیری حدود 100 نیروی آمارگیر جهت اجرا و استخراج آمار، تحت آموزش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اطلاعات داخل پرسشنامه ها شامل: مشخصات کلی کارگاه، وضعیت حقوقی، اطلاعات مکانی، پروانه کسب، پرداختی کارگاه در سال های گذشته و .. پس از استخراج به سامانه مرکز آمار ایران ارسال می شود تا برای تهیه شاخص های نرخ تورم، تهیه نقشه های آماری فعالیت های اقتصادی و تهیه حساب های ویژه اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرند.

اخبار روز را با ما دنبال کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false