شرایط اسناد اجاره جهت ضمانت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شرایط اسناد اجاره جهت ضمانت

یکی از کارهایی که میتوان برای ضمانت متهمی که شرایط ضمانت به قید وثیقه را دارد انجام داد موضوع اجاره سند است . زمانی که متهم توسط قرار وثیقه صادره بتواند با تامین میزان قرار ، مراحل ضمانت خود را انجام دهد ، میتواند وثیقه مد نظر را اجاره کند .

اجاره سند یکی از روش های قانونی است و زمانی اتفاق می افتد که شخص متهم ، دسترسی به سند یا وثیقه با میزان مبلغ مد نظر ندارد و باید وثیقه را اجاره کند . اگر شخصی دسترسی به مال منقول یا غیر منقول با ارزش قرار صادر شده داشته باشد میتواند به راحتی مراحل اداری و کاری ضمانت را به اتمام رسانده و خود را تا زمان رسیدگی نهایی به پرونده ضمانت کند .

اما اگر دسترسی به این میزان وثیقه نباشد باید اجاره سند را انجام داد .

توجه به این نکته الزامی است که هر سندی را نمیتوان جهت ضمانت به مراجع قضایی همچون دادگاه یا دادسرا ارائه نمود . اسنادی که جهت ضمانت قرار داده می شوند در وهله اول باید با میزان قرار صادره برابر باشند . اگر میزان ارزش وثیقه از میزان قرار صادره بیشتر باشد میتوان مبلغ مورد نظر از مال مد نظر را در وثیقه قرار داد . اسنادی که ارزش ان بسیار بیشتر از قرار صادره هستند معمولا اسناد با ارزش تری هستند به این دلیل که ملک با ارزش بالاتر معمولا نیازی به کارشناس هم نداشته و کارهای شما سریع تر انجام خواهد شد .

پس گام اول ارزش سند ، وثیقه یا مال مد نظر است . در گام دوم باید دید آیا این مال که معمولا اسناد ملکی هستند ، شرایط درستی دارند یا نه ؟ از جمله این شرایط نبود نواقص در کارهای پایانی اسناد است . به این معنی که سند ملک مورد نظر کارهای ناقص پایان کار و شهرداری نداشته باشد و تماما بدون مشکل باشد .

اسنادی که شش دانگ هستند اسناد با ارزش تری هستند . سند و وثیقه شش دانگ که دارای پایان کار باشد در مراحل کارشناسی نیز بدون مشکل بوده و سریعا مراحل کاری ان طی خواهد شد .

پس دو مورد اصلی در رابطه با اجاره وثیقه جهت ضمانت ، برابری ارزش سند و نیز داشتن شرایط لازم برای ضمانت است .

چگونه میتوان یک سند برای اجاره تهیه کرد ؟

در اینجا باید به چندین مورد مهم اشاره کرد . در حال حاضر متاسفانه تعدد افرادی که مشغول به ارائه وثیقه جهت ضمانت هستند رو به افزایش است . نمیتوان کفت همه این افراد به شکل درست عمل نمی کنند اما عمده این افراد از تجربه کافی جهت انجام مراحل تودیع وثیقه برخوردار نیستند . شما جهت تهیه سند در قدم اول به این موضوع فکر می کنید که هزینه پایین تری پرداخت کنید . از این جهت افرادی که به هر دلیل به صورت غیر حرفه‌ای در حال فعالیت هستند از این موضوع استفاده کرده و از آن برای فریب خانواده های متهم و زندانی استفاده می کنند .

همیشه هزینه یکی از فاکتور هایی است که مردم فریب آن را خورده و از آن ضربه می خورند . این موضوع نیز همیشه به خانواده های متهم آسیب های جدی وارد نموده چرا که هزینه های اجاره سند نسبت به هزینه های معمول بالاتر است و شما تنها یکبار قادر به پرداخت این میزان مبلغ هستید و در صورتی که این هزینه نیز به جایی درستی نرود ، متاسفانه ده ها مورد ناخوشایند برای شما بوجود خواهد آمد .

پس برای جلوگیری از بوجود امدن این دست از مشکلات در گام اول توصیه می کنیم چند روز زمان گذاشته و به دنبال مراجع معتبر اجاره دهنده سند باشید .

مراجعی که معتبر هستند عموما دارای دفتر و محل مشخص بوده و مهم تر از اینها داشتن سابقه کار مرتبط ، کیس های موفق و تجربه است . تجربه در این موارد حرف اول را خواهد زد چرا که همواره انجام مراحل اداری و کاری برای عده زیادی از مردم سخت است و دفاتر و مراجع معتبر با توجه به سلیقه مناسب خود در این زمینه با تمامی مراحل کاری اشنایی لازم را داشته و بدون وقفه پروسه کاری و اداری شما را پیش خواهند برد .

البته دقت داشته باشید که تعداد دفاتر عامل بسیار انگشت شمار است اما این دفاتر به اندازه لازم تجربه و تخصص دارند که بتوانند به سراسر کشور خدمات ارائه نمایند .. خدمات اجاره سند و تودیع وثیقه برای تمامی شهر های کشور توسط دفاتر معتبر میتواند ارائه شود . برخی از شهرستان های کشور ممکن است اینگونه تصور کنند که حتما باید در شهرهای بزرگی همچون تهران حضور داشته باشند در حالی که مراجع معتبر این ویژگی و خدمات را نیز پوشش داده و شما میتوانید برای سراسر کشور از اینگونه مراجع معتبر درخواست خدمات نمائید .

مجدد تاکید داریم که همه افزادی که در مقابل دادگاه ها یا دادسرا ها و یا در کل مراجع قضایی به سراغ افرادی می روند که نیازمند سند و وثیقه به شکل اجاره هستند ، همگی افراد نالایق و کم تجربه نیستند اما در هر صورت همکاری با مراجع معتبر و شناخته شده تضمینی خواهد بود بر هزینه هایی که پرداخت نمودید و مهم تر از همه ضمانت وآزادی عزیزان شما .

نکته مهم دیگر در مورد تهیه سند هایی به شکل اجاره است که همواره به تنظیم قرارداد اجاره سند به شکل دقیق حساس باشید . اجاره سند نیز همانند سایر قرارداد های قانونی مثلا قرارداد های مدنی قرارداد های مشارکت در ساخت ، قرارداد های پیمانکاری و … همگی باید به شکل مکتوب بین اجاره دهنده و اجاره گیرنده امضا شد و نهایتا طبق بندهای آن به اجرا درآید .

قرارداد های اجاره سند طبق قانون مدنی کشور تودیع و اجرا می شوند .

دقت داشته باشید که در قرار دادهای اجاره سند ، هزینه ها به شکل سالانه هستند .

اطلاعات تکمیلی ، وثیقه برای متهم و زندانی

قرار وثیقه به عنوان یکی از قرارهای تامین کیفری است که در ماده 132 قانون دادرسی دادگاه عمومی و انقلاب در امورات کیفری مورد توجه است. از آنجا که باید عین مال و یا سند مالکیت در اختیار دادسرا قرار گیرد می توان گفت این قرار شدید ترین نوع قرار ها است . پس در این شرایط عین مال ، دیگر در اختیار ما نیست و تماما در اختیار مرجع قضایی به امانت خواهد ماند. از این جهت این قرار به عنوان مطمئن ترین نوع قرار شناخته می شود. میزان این قرار توسط مقام محترم قضایی تعیین می شود. این میزان با توجه به نوع پرونده و میزان خسارت و … متغیر است. که متهم می تواند سند ملکی ، وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی و … ارائه کند تا ارزش آن با قرار صادره برابری نماید.

مطابق با ماده 124 آیین اجرایی کشور ، در صورتی که متهم پرونده ، پس از به اتمام رسیدن زمان مشخصی که توسط مراجع قضایی تعیین شده است به زندان مراجعه نکند و همچنین عذر موجهی هم نداشته باشد ، ایامی که او غیبت داشته است جزو محکومیت او محسوب نشده و وثیقه مورد نظر نیز مصادره میشود. پس از این جهت حتما توجه داشته باشید که نباید شرایط را برای خود و همچنین سند گذار مشکل نمود. لذا توجه به این دو بخش نیز خالی از لطف نیست .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false