سیر نزولی هزینه ها در لایحه بودجه 99 - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سیر نزولی هزینه ها در لایحه بودجه 99

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دیروز هشتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و روسای سازمان‌های وابسته در محل سازمان مذکور برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان در این جلسه اظهار داشت: آنچه که در ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه شرکت‌های دولتی بیان شده است، روشن و واضح است و سازمان برنامه و بودجه کشور اطلاعات مربوط را قبل از تقدیم لایحه بودجه، در اختیار مجلس می‌گذارد تا نمایندگان محترم با زمان و فراغت بیشتری، بررسی‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد که در این صورت مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات یک ماه فرصت خواهد داشت تا بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند.

دکتر نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که در سازمان برنامه و بودجه کشور و در میان اعضای ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مباحث به صورت جدی، کارشناسی و تخصصی بحث و دنبال می‌شود و در عین حال که دیدگاه‌ها شاید در برخی از حوزه‌ها متفاوت باشد، اما در تحلیل نهایی، اجماع ستاد تعیین کننده خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در هر صورت، ما لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور را در موعد مقرر قانونی یعنی پانزدهم آذرماه سال جاری، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، دکتر سید‌حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه در مورد وظایف و مأموریت‌های کمیته بازنگری و بازبینی هزینه‌ها اظهار داشت: این کمیته دو وظیفه و رسالت مهم دارد.یک وظیفه، کاستن حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها است و ناگزیر هستیم که چنین کاهشی را در بودجه سال آتی اعمال کنیم.

به گفته دکتر پورمحمدی، وظیفه و رسالت دیگر این کمیته، اصلاحات ساختاری شامل ادغام، انحلال، واگذاری و برون‌سپاری است و در این موارد باید با مجلس شورای اسلامی به تفاهم و تعامل باید برسیم و در نهایت حاصل این اجماع،راحت‌تر مورد قبول سران قرار خواهد گرفت.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، آرا افلاکی معاون بودجه هزینه‌ای امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی در مورد سند بودجه ارایه کرد و گفت: سند بودجه همان موافقت‌نامه است که این سازمان با دستگاه سیاست‌گذار و دستگاه مجری امضا می‌کند و این مرحله بعد از اعمال تغییرات مجلس در بودجه برای اجرا ابلاغ می‌شود.

بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور حمید محبوب خلجانی معاون بودجه تملک دارایی های سرمایه‌ای و مالی و نظارت سامانه‌های بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی در مورد برنامه زمانی تدوین بودجه ارایه کرد و گفت: اصلاحات ساختاری که باید در لایحه بودجه منعکس شود، حداکثر باید تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری نهایی شده و در عین حال گزارش عملکرد برنامه ششم توسعه نیز باید تا همین تاریخ مهیا شود.

به گفته محبوب پیش‌نویس بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ هم باید تا بیست‌ و سوم شهریور ماه تدوین و تا اول مهرماه باید به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند و مقرر شد جلسات ستاد بودجه به صورت فشرده و مرتب استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false