سکوت مسئولان و توهین به رهبرانقلاب در کهریزک! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سکوت مسئولان و توهین به رهبرانقلاب در کهریزک!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر یکی از کاندیداهای تائید صلاحیت شده شهر کهریزک از توابع شهرستان ری که از سوی هیات اجرایی این شهرستان به ریاست حسین توکلی فرماندار تائید شده است در کانال خبری غیرقانونی خود (اینستاگرام) اقدام به پخش فیلم و تصویر یک بازیگر فراری دهه ۴۰ کرد.

در این تصویر و فیلم انتخابات زیرسوال رفته و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به مقام معظم رهبری توهین شده است.

این موضوع از سوی برخی از خبرنگاران به رئیس دادگستری کهریزک گزارش شد اما هنوز اقدامی از سوی مقامات قضایی و امنیتی و فرمانداری ری به ویژه پلیس فتا شهرری رخ نداده است. البته رئیس دادگستری کهریزک اعلام کرد که این پرونده در اختیار دادگاه انقلاب است و باید از سوی دادستانی ری اقدام شود.

بر اساس ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی: هر‌کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیای عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدیقه طاهره (س) اهانت نماید، اگر مشمول حکم سابّ‌النبی باشد، اعدام می­‌شود و در غیر این‌صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۳ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن؛ مدیران مسئول در شهرستان ری هم باید پاسخگو باشند. در این ماده قانونی آمده است: در صورتی که ترک وظایف قانونی مدیران، مسؤولان و رؤسای دستگاه های اجرایی و اهمال در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کارکنان موجب تضییع حقوق عمومی یا ایراد صدمه یا خسارت بر اموال عمومی یا منابع بیت المال و یا حقوق اساسی ملت، مانند حق سلامت یا امنیت عمومی و دیگر حقوق مصرح در قانون اساسی ناظر بر حقوق عامه شود و یا مضر به سلامت و امنیت مردم شود و یا این قبیل اقدامات سبب بروز یا توسعه خسارت و صدمات گردد و دارای وصف مجرمانه باشد، در اسرع وقت نسبت به تعقیب موضوع، جمع آوری ادله و نظارت بر تحقیقات اقدام لازم را به عمل آورند و مراتب را به دادستان کل جهت پیگیری اعلام نمایند.

نکته قابل تاسف آنکه پس از رسانه ای شدن این تخلف از سوی این کاندیدا پست مورد نظر حذف و یک پست جدید توهین آمیز برای منتشر کننده خبر تخلفات آقای کاندیدای مورد تائید منتشر شد.

به دلیل پیشگیری از وقوع جرم عنوان مطلب در عکس حذف شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false