سکوت فرماندار «ری» در برابر مرگ شهروندان در کانال های فاضلاب - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سکوت فرماندار «ری» در برابر مرگ شهروندان در کانال های فاضلاب

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، هنوز از یادها نرفته که تکه‌های جسد، بابک خرمدین، فیلمساز کشورمان که توسط پدر و مادرش کشته شده بود، در سطل زباله‌ها پیدا شد و پرده از جنایـــت‌های سریالی برداشت. فقط در اعترافات پدر خرمدین مشخص شد که او ســه و ۹ سال تکه‌های بدن داماد و دختر و پسرش را در سطل‌های زباله تهران رها کرده و دو جسد قبلی هیچگاه پیدا نشدند.

در جـــریان مرگ غزاله هم هیچگاه جسدش پس از ۵ سال جست‌وجو پیدا نشد و آرمــان قاتل او را به پای چوبه‌دار فرستاد. او در اعترافاتش گفته بود که «جسد غزاله در سطل زباله انداخته است.»

روز جمعـــه هم جسد مردی در کانــــال فاضلاب خاورشهـــر از توابع شهرستان ری کشــف شد که پلیس آگاهی شهرستان در حال تحقیق درباره آن است. اما موضوع انداختن اجساد در سطل‌های زباله، پدیده جدیدی در کشور ما نیست و پیش از این هم مسئولان شهرداری قصد داشتند که سطل‌های زباله را در دار کنند.

مدیر عامل وقت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در شهریور امسال گفته بود: «سالانه یکی دو مورد جسد در مخازن زباله تهران پیدا می‌شود، و مخازن باید درون مجتمع و نام مالک مشخص باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.»

اما ظاهرا کشف تیکه‌های بدن انسان در سطل‌های زباله افزایش پیدا کرده است، همان‌طور که یکی از فرماندهان انتظامی شهر ری به رکنا گفته: «اکثر اجسادی که در شهرستان ری کشف می‌شود از پسماند زباله‌هایی است که از تهران به شهرستان ری منتقل می‌شود.!»

این خبر هولناکی اســـت که نمی‌توان از کنار آن به‌راحتی عبــور کــرد و خبر از یک فاجعه خاموش دارد. همان‌طور که سرهنگ دوستعلی جلیلیان معتقد است: هفته‌ای یک تا ۲ جسد مانند اعضای بدن در شهرستان ری کشف می‌شود که پلیس آگاهی تهران بلافاصله موضوع رسیدگی به پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.» اما این نوک کوه یخ است و برخی از اجساد هیچگاه پیدا نمی‌شوند.

با این حال کشف جسد در شهرستان ری خبر تازه ای نیست اما سکوت فرماندار اصلاح طلب شهرستان ری در برابر این فاجعه و اعتراض بلند رئیس شورایاری خاوران بسیار حائز اهمیت است.

***بیشتر بخوانید***


فیلم| گزارش ویژه مرگ یک شهروند در کانال فاضلاب خاوران؛ انتقاد از فرماندار اصلاح طلب شهرستان ری!


بدیهی است که فرماندار بر اساس قوانین و اختیارات خود قادر به اصلاح اموری که با جان و سلامت مردم مرتبط است می تواند باشد و بعنوان مقام مسئول باید در مورد این فاجعه توضیح دهد. این در حالی است که اردیبهشت سال ۱۳۹۸ هم جسد دختری ۵ ساله در کانال آب جنوب ری کشف شد و مردادماه ۱۳۹۹ هم دوباره پسری ۵ ساله در کانال آب امین آباد جان خود را از دست داد.

غلامرضا نوفرستی دادستان ری در همان زمان در رسانه ها به مردم قول داد و گفت: این اطمینان را به مردم شریف شهرستان ری و به پدر و مادر این کودک مظلوم می‌دهم که به صورت جدی موضوع مرگ کودک ۵ ساله را پیگیری کرده و با مقصر حادثه بر اساس نظر کارشناسی حوادث برخورد قاطع انجام شود. اما جزئیات آن و نحوه برخورد قوه قضائیه با عوامل و مقصران هیچ وقت به طور شفاف رسانه ای نشد.

حسین توکلی فرماندار ری هم قول داد و به خبرگزاری دولت گفت: پیگیر علت حادثه جان باختن کودک پنج ساله در این کانال انتقال آب تصفه خانه جنوب تهران به ورامین هستیم و با مقصران برخورد قانونی می شود. اما بر خلاف قولی که داد هیچ وقت موضوع به مردم بیان نشد و در سکوت خبر پنهان شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false