سوپرمارکت سیاسی «هلال احمر»| بازماندگان انتخابات پست می گیرند!| چه کسی دبیرکل می شود؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سوپرمارکت سیاسی «هلال احمر»| بازماندگان انتخابات پست می گیرند!| چه کسی دبیرکل می شود؟

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار که چندی پیش به دلیل برخی یادداشت هایش با شکایت رئیس جمهور به 30 ضربه شلاق و زندان محکوم شده است نوشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باید واژه جمهوری اسلامی ایران را از نام خود بردارد چون این جمعیت در سال های اخیر به یک سوپرمارکت سیاسی برای دولت تبدیل شده است.

یادتان هست که علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای برکناری دکتر علی اصغر پیوندی به خود او نامه نوشت که کناره گیری کند؟ اینجا بخوانید

یادتان هست که نوشتم چرا این جمعیت بدون حساب و کتاب و نیرو اضافه می کند! ایجا بخوانید

یادتان هست که در مورد یک پرونده مرتبط با هلال احمر گفتم. ایجا بخوانید

یادتان هست که گفتم حسین فریدون پیگیر ماندن علی اصغر پیوندی است. ایجا بخوانید

یادتان هست که نماینده ولی فقیه جلسه هلال احمر را تحریم کرد! اینجا بخوانید

یادتان هست که فیلمی در مورد فساد در هلال احمر منتشر شد. اینجا بخوانید

یادتان هست که در مورد دستگیری رئیس سازمان تجهیزات پزشکی سخن گفتیم. اینجا بخوانید

حالا اینها را هم یادتان باشد که دکتر کریم همتی یک سرطان شناس از ایلام که هیچ سابقه مدیریتی درست و مهمی در کارنامه خود ندارد چطور و با چه رانت سیاسی یک شبه رئیس جمعیت هلال احمر کشور می شود تا نقش ماشین امضا را ایفا کند!

بهتر است نیم نگاهی به انتصابات اخیر او در هلال احمر بیاندازید.

*حسین پور مدیرعامل آذربایجانشرقی دارای مدرک فوق دیپلم که قبلا مدیر دفتر مدیر عامل بوده اند و در جلسه هیئت مدیره استان تنها یک رای داشتند با توصیه پدرانه دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس به عنوان سرپرست جمعیت استان آذربایجان شرقی منصوب شدند. لازم به ذکر است ،دکتر هادی موسوی ،فرزند شهید و معاون بهداشت و درمان استان بیشترین رای هیئت مدیره را کسب کرده بودند و ۶ ماه سرپرست بودند.

*رئیس جمعیت هلال احمر، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان را با حفظ سمت به عنوان سخنگوی جمعیت هلال احمر منصوب کرد. چرا؟ چون در تیم برادر رحیم صفوی تشریف دارند! چون پشتشان گرم است.

*با حکم رئیس جمعیت، فرید مرادیان، سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر شد.

*با حکم رئیس جمعیت فاطمه رفیعی خونائی به عنوان مشاور رئیس هلال احمر در امور زنان و اجتماعی منصوب شد.

*هم اکنون در بسیاری از مراکز درمانی خارج کشور افرادی به عنوان مسئول درمانگاه یا امور عمومی شاغل هستند که مدرک تحصیلیشان هیچ گونه ارتباطی با شغلشان ندارد.

اما آنچه مطرح شده آن است که جهانگیری و واعظی و حتی روحانی برای دلجویی از لیست های انتخاباتی که موفق به ورود به مجلس نشدند و حامیان دولت یا سید محمد خاتمی بودند باید به هر نحوی شده پست و مقام گرفته و استخدام شوند. چه جایی بهتر از هلال احمر که دریای پول و اعتیار و بی صاحب است!

این در حالی است که در حال حاضر هلال احمر ۲۲ شرکت وابسته به خود دارد که حتی صورت‌های مالی ۹ شرکت وابسته اصلا افشا نشده است. صورت‌های مالی افشا شده مابقی شرکت‌ها هم مربوط به سال ۹۷ و یا قبل‌تر بوده و به روز رسانی نشده است.

هلال احمری که برای رسیدن به اهداف سیاسی دولت روزنامه دارد در حالی که هیچ کجای دنیا جمعیت های هلال احمر پول مردم را صرف روزنامه نمی کنند. روزنامه ای که در آن چهره های سیاسی به اسم خبرنگار فعالند و خروجی مفیدی برای کشور و هلال احمر ندارد.

حالا بحث دبیرکلی هلال احمر مطرح شده و اسامی مانند دکتر مجتبی احمری، مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات، علی خدادادی، مدیر عامل هلال احمر خوزستان، قائم موهبتی، از مسئولین ارشد هلال احمر در گذشته و اکنون معاون سازمان تامین اجتماعی و همچنین دکتر احمد صادقی مدیرعامل اسبق هلال احمر استان تهران و جانشین شهردار وقت تهران در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران مطرح هستند. اما احتمالا بازهم فشار سیاسی مانع انتخاب فرد اصلاح می شود.

همتی به خوبی می داند که مهره است و اختیاراتی در انتصابات ندارد و چقدر بد است که مردی اینطور زندگی سیاسی و مدیریتی خود را ادامه دهد فقط برای یک لقمه نان…!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false