سوت زنی مردم باقرشهر! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سوت زنی مردم باقرشهر!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) نوشت: گروهی از خانواده شهدا، ایثارگران، کسبه و ورزشکاران باقرشهر طی طوماری اعلام کردند که یک تخلفی در بخش سرانه آموزشی شهر رخ داده است.

در این طومار که در دست خبرنگار است آمده: ما مردم شهیدپرور باقرشهر مطلع می باشیم که اعضای شورای اسلامی باقرشهر در زمان ریاست مجتبی پرک بر شورای شهر یک قطعه زمین باکاربری آموزشی (پلاک ثبتی ۱۰۳ در اراضی چرم سازی- جنب پارک) به متراژ ۱۶۴۶ متر از طریق مزایده به فردی به نام خانم عطا الله واگذار شده و وی موظف بوده نقدا وجه مزایده را پرداخت کند اما این زمین در ۳۶ قسط و با قیمتی پایین واگذار شده و علی رغم مفاد قرارداد هیچ مدرسه ای هم در آن ساخته نشده است. چون این فرد مدرسه ای نساخته طبق قرارداد در فروردین ۱۴۰۰ باید زمین به شهرداری عودت پیدا کند. لذا می خواهیم که این موضوع بررسی شود.

به گزارش خبرنگار، گفته شده که در اصل پشت این مناقصه مجتبی پرک قراردارد و جعبه سیاه این پرونده اوست و می تواند حقایقی را بازگو کند.

بنا بر این گزارش در نامه ای که به ریاست اداره اطلاعات جنوب تهران از سوی امضا کنندگان طومار ارسال شده است آمده: شهرداری باقرشهر در دوره آقای ناصری پور شهردار وقت طی مصوبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶ زمینی به وسعت ۱۶۴۶ مترمربع با کاربری آموزشی در اراضی کوی دانش (چرمسازی) طی مزایده ای به فروش گذاشت و خانم مریم عطاالله فرزند محمد با مبلغ یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان برنده مزایده شد.

در حالی که باید زمین نقدا تسویه می شد اما ۵۰۰ میلیون تومان نقد و الباقی در ۳۶ قسط تصویب شد. در حالی که در مصوبه شورای شهر باقرشهر اشاره ای به فروش اقساطی زمین نشده و حتی در برگه مزایده هم چنین چیزی درج نشده است.

البته مسئولین شهرداری باقرشهر یک برگه دست گرفتند و می گویند که طبق کمیسیون تسقیط و ماده ۷۷ شهرداری می توانستیم تقسیط کنیم در حالی که این ماده قانونی شامل فروش ملک نمی شودو برای عوارض و جرائم است.

حالا یک بنده خدایی احتمالا اعمال فشار کرده که نام او در این نامه ذکر شده است که این رسانه فعلا تا پاسخ اطلاعات منتشر نخواهد کرد.

*پاسخ مجتبی پرک عضو شورای شهر باقرشهر به خبرنگار ضدفساد:

پرک در پیامی از طریق واتس آپ خطاب به سید هادی کسایی زاده نوشت: سلام جناب سید هادی کسایی زادگان…وقت بخیر..

کسانیکه پشت این ماجرا هستند یک تیم هستند و دوسه نفر هم بیشتر نیستند. من خاک پای خانواده های شهدا و ایثاگران و مردم هستم که مراقبند بیت المال هدر نرود. ولی این داستان از ناحیه دوسه نفر اب میخوره و قطعا دشمنی شخصی با من دارند.

در هر حال کل اسناد مدارک مثبته این پرونده که با ۷ امضا شورای شهر کاملا قانونی است برای شما ارسال می کنم. همچنین تقسط کار شخص نیست و کمیسیون تقسط وجود دارد (شبهه قضایی) که قاضی و نماینده وزارت کشور و نماینده شورا که خوشبختانه من در آن موقع عضو نبودم.

دوستان عضو شورا شاهد هستتد که من مخالف فروش سرانه های آموزشی به خصوصی بودم. حتی زمین ۳۵۰۰ متری آموزشی واقع در کوی ارغوان را هم مصوب کردند اما بنده با کمک فرماندار وقت این مصوبه از دستور خارج شد و الان توسط خیر محترم در حال احداث است.

این مزایده کاملا قانونی و بدون خدشه بوده آنهایی که این داستان سرایی را انجام میدهند نیت تخریب بنده را دارند و دلیل آن را هم حضوری با مستندات خدمتتان عرض میکنم.

البته مجتبی پرک در پاسخ به برخی سوالات گفت: شهردار وقت آقای ناصری پور در دسترس هستند و ارتباطی با شورای شهر نداشته است و از او سوال کنید.

از مجتبی پرک سوال کردم(خبرنگار) که چرا با اینکه اقساط از سوی این خانم پرداخت نشده اما قراردادش فسخ نشده است؟ اگر هم اقساط را داده پس چرا طبق قرارداد ساخت مجتمع آموزشی اجرا نشده است؟ طبق قرارداد وقتی اجرا نشود باید قرارداد فسخ شود؟ چرا فسخ نشده است؟

پرک در پاسخ گفت: سید عزیزم؛ قربان خودت و جد بزرگوارت؛ به والله، به پیر و پیغمبر من مخالف فروش زمین های آموزشی بودم و خود دوستان شورا هم شاهد هستند. اگر کم کاری و و یا هر چیز دیگر رخ داده جوابگو شهردار ها هستند نه من عضو شورا؛ این یک توطئه از سمت دوسه نفر هم بیش نیست و به جدتت قسم؛ در ضمن اگر قرار باشه چیزی را شورا جواب بده باید ۷ عضو جواب بدهند نه یک نفر..

شهرداری شهردار دارد و با چند واحد مربوطه و کلی قانون و هر آنچه که قانون در این مورد حکم میکند اجرا کنند و اگر این زمین عودت بشه تازه من به خواسته ام میرسم که از روز اول مخالف فروش و مزایده بودم.

*پاسخ ناصری پور شهردار سابق باقرشهر به خبرنگار ضدفساد:

ناصری پور در پیامی از طریق واتس آپ خطاب به سید هادی کسایی زاده نوشت: مجوز و فروش زمین از طریق مزایده قانونی بود اما حرف و حدیث های زیادی پشت این موضوع بود که نهادهای امنیتی باید پیگیری کنند. بالاخره منم کلا مخالف فروش حتی یک متر از سرانه ها بوده و هستم. آن موقع یادم هست پیگیری فروش زمین بعضی از اعضای محترم شورای شهر بودند. اما از نظر قانونی قیمت کارشناسی شده مجوز شورا صادر شد و از طریق مزایده عمومی به فروش رسید و مقرر شد اگر مدرسه ای ساخته نشد زمین برگشت داده شود. الان دوستان شهرداری باید پیگیری کنند تا زمین به شهرداری بازگردد.

*کسایی زاده: اسناد جدید ارائه شد

سید هادی کسایی زاده (روزنامه نگار) پس از اظهارات این افراد اعلام کرد: مدرک جدیدی به دستم رسیده که نشان می دهد در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ سعید استاد فرج شهردار باقرشهر نامه ای به شماره ۷۰۱۴۶۴۸ به مریم عطا الله ابلاغ کرده که در آن آمده است: با توجه به اینکه ۲٫۵ سال از قرارداد می گذرد اما برخلاف ماده ۷ قرارداد(۱۵/۹۲۴ مورخ ۲۶ فروردین۱۳۹۷) اقدامی برای ساخت مرکز آموزشی انجام نداده اید. اگر پیگیری و اقدام نکنید وفق قانون برخورد خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false