سلبریتی هاکمک های مردمی را به خیریه ها ندادند؛ 30 میلیارد را چه کردید؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ 21 آبان ماه 1396 زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق رخ داد. تعداد کشته ها در ایران به 620 نفر رسید و ۹۳۸۸ نفر هم زخمی و حدود ۷۰۰۰۰ نفر بی خانمان شدند.

این اتفاق موجب شد برای نخستین بار چهره های فرهنگی و هنری و سیاسی برای جلب مشارکت های مردمی به مناطق زلزله زده آمده و یا از طریق فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کنند. هنرمندان و حتی چهره های ورزشی و سیاسی مانند نوید محمدزاده، الهام پاوه نژاد، علی دایی و خود را به مناطق زلزله زده رساندند.

نیکی کریمی سوپراستار دهه هفتاد سینمای ایران با راه اندازی یک کمپین به استقبال زلزله زدگان رفت. این بازیگر که در لندن اقامت داشت و کارها را از راه دور رتق و فتق می کرد. از مهدی اصلانی فیلمبردار کرمانشاهی سینمای ایران خواست که جنس های جمع آوری شده را بار بزند و به روستاهای زلزله زده برساند.

نیکی کریمی با انتشار فیلم و عکس از بارگیری و تخلیه اجناس سعی در جلب اعتماد مردم داشت. او عکس کامیون هایی را نشان داد که جلویش تصویر نیکی کریمی نقش بسته بود. کمک رسانی نیکی کریمی حاشیه هایی هم داشت. او در حالی که در پیاده روهای پاییزی لندن قدم می زد اعلام کرد که می خواهد بخشی از پولها را خرج کارهای زیربنایی زلزله زده ها
کند و برای کودکان سرپناه و مدرسه بسازد.

عده ای در کامنت ها به او اعتراض کردند که چرا قبل از جمع آوری کمک این نکات را نگفتی در هر حال هیچ سند و مدرکی از دریافت پول و هزینه و واریز این سلبریتی منتشر نشد.

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه و چهره اصلاح طلب سیاسی هم که گفته شد یک میلیارد تومان پول جمع کرده است به همراه دخترش عازم کرمانشاه شد. او گفت می خواهد به هلال احمر کمک کند اما اسنادی مبنی بر واریز این پول رسانه ای نشد.

نوید محمدزاده؛ بازیگر سیمرغ گرفته سینمای ایران هم شماره حساب شخصی خودش را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کرد و انباری که برای دریافت کمک های نقدی در نظر گرفته بود پرُ شد و به همین خاطر سراغ انباری جدید رفت.

علی دایی هم اولین محموله کمک ها را به کمک کامیون رایگان شرکت تیپاکس به کرمانشاه ارسال کرد. چند روز بعد هم خودش به مناطق زلزله زده رفت و بر نحوه توزیع کمک ها نظارت کرد. مردم در اینستاگرام علی دایی زیر یکی از پست هایش بیش از ۲۹ هزار کامنت گذاشته اند که بیشتر حاوی پیام قدردانی است.

او هم شماره حساب شخصی داد اما هیچ وقت خبری از حساب و کتاب نوید محمد زاده و علی دایی منتشر نشد.

مجری برنامه خندوانه مثل نیکی کریمی در هنگام زلزله در ایران حضور نداشت و از آن طرف دنیا موضوع یار یگری را هدایت می کرد. رامبد جوان به خاطر حضور در یک جشنواره خارجی به تورنتو کانادا  رفته بود. او این بار هم سراغ اسپانسر برنامه رفت و از درگاه بانکی ۷۸۰ * کمک گرفت.

رامبد جوان یکی از بازیگران طنز را مامور کرد که کمک های جمع آوری شده را به کرمانشاه برساند. سید علی صالحی به نمایندگی از رامبد جوان با ارسال فیلم و عکس در اینستاگرام به مردم اطمینان داد که تیرشان به هدف خواهد خورد.

مسعود و پولاد کیمیایی از بازیگران و کارگردان های خوشنام ایرانی هم وارد صحنه شدند اما آنها هم گزارش مکتوب و شفافی ارائه نکردند. فرهاد تجری، نماینده کرمانشاه درباره این کمک های سرگردان در حساب های چند نفر می گوید: برآورد این است که حدودا ٣٠ میلیارد یا شاید بیشتر کمک های مردم به حساب سلبریتی ها و شخصیت ها واریز شده است. بخشی از این مبالغ هزینه شده اما بخشی از آن برای بهبود وضعیت این مردم هزینه نشده و شاید در حساب ها مانده است. 

به هرحال این موضوعی است که مطرح شده است. ٩ میلیارد به حساب یکی از آقایان واریز و نزدیک به ٣ تا ٥ میلیارد به حساب دیگری واریز شده است و شخصیت های دیگر هم مبالغ دیگری را جمع آوری کرده اند.

خانم نیکی کریمی قبلا به عنوان خیر اقداماتی می کرد اما در حال حاضر به عنوان پیمانکار فعالیت می کند. ما هنوز این فرد را
ندیده ایم. این خانم با پولی که به دست آورده اند، با تشریفات خاص و بادیگارد وارد منطقه می شوند که انتظار می رود دادستان کل کشور و وزارت اطلاعات به این مسائل ورود پیدا کنند.

آقایان «د»، آقای «ز» و خانم «ک»  حدود ۳۰ میلیارد تومان از پول های مردم  را در اختیار دارند ولی هزینه ای نمی کنند. دستگاه های نظارتی باید پیگیر این مسائل باشند.

نکته قابل تامل اینکه حساب برخی از این سلبریتی ها مسدود شده و مردم می خواهند قوه قضائیه دست این افراد را رو کند
تا مردم بدانند سلبریتی های دزد چه افرادی هستند. راستی مگر جمع کردن پول از مردم بدون مجوز قانونی جرم نیست؟ شنیدم یک مقام قضایی گفته باید مردم شکایت کنند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false