سفر مستقیم کانتینرهای سیب‌زمینی ایران از مزرعه به عراقی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ناصر اطرج در خصوص کمبود و افزایش نرخ برخی صیفی و سبزیجات در میدان میوه و تره بار، اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه و نیم گذشته به دلیل افزایش صادرات نرخ سیب زمینی، فلفل دلمه ای و گوجه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب زمینی، گوجه و فلفل دلمه ای نزدیک به ۸۰ درصد گران شده است، افزود: متاسفانه به دلیل صرفه اقتصادی این سه محصول به عراق، پاکستان و افغانستان صادر می شود.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تاکید کرد: متاسفانه کانتینرهای عراقی بار سیب زمینی را از مزرعه با نرخ ۱۷۰۰ تومان به طور مستقیم از کشاورز و یا دلالان خریداری می کنند و به کشور خود حمل می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیب زمینی را با نرخ ۲ هزار تومان در بازار اصفهان عرضه کرده ایم، افزود: اگر صادرات این محصولات ادامه یابد به طور قطع قیمت آنها تا یکی دو هفته آینده دوباره افزایش خواهد یافت، چرا که کرایه مسیر، حق العمل و …. به محصول اضافه می شود و نمی توان با قیمت ۲ هزار تومان در میدان میوه و تره بار محصول را عرضه کرد.

اطرج تصریح کرد: دولت باید ابتدا نیاز داخل را تامین و در صورت مازاد محصول اقدام به صادرات آن کند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل صادرات، گوجه در بازار کم و با نرخ ۲۲۰۰ تومان عرضه می شود، گفت: قیمت محصولات کشاورزی داخل برای کشورهایی چون پاکستان، عراق و افغانستان بسیار ناچیز است، اما در ایران به دلیل صادرات با کمبود و افزایش قیمت مواجه می شویم.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان هم‌چنین در خصوص گرانی و افزایش ۳۰ درصدی قیمت میوه نسبت به یک ماه گذشته، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی و سرمازدگی موجب کمبود و گرانی میوه های تابستانه شد، البته با توجه به عدم ذخیره این میوه ها پیش بینی افزایش قیمت میوه را در تابستان کرده بودیم.

وی ادامه داد: به طور قطع با تغییر فصل شاهد کمبود میوه های تابستانه خواهیم شد که افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت، البته در حال حاضر در بخش تامین مرکبات برای پاییز مشکلی نداریم.

اطرج تصریح کرد: در این شرایط نظارت و بازرسی و کنترل در بازار میوه باید بیشتر شود، چرا که به دلیل برخی کمبودها در تنظیم بازار دچار مشکل هستیم.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false