سرگردانی تعاونی مسکن شهرداری کهریزک| چرا فرمانداری کمک نمی کند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سرگردانی تعاونی مسکن شهرداری کهریزک| چرا فرمانداری کمک نمی کند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده، خبرنگار ضدفساد در پی انتقاد تعداد زیادی از اعضای تعاونی مسکن شهرداری کهریزک با اعضای هیات مدیره این تعاونی دیدار و گفتگو کرد. سید مجتبی هاشمی، سعید رافضی، الیاس عبادی، مرتضی آبنیکی و حسن عرب کرمانی بعنوان اعضای هیات مدیره و مریم شرفی بعنوان بازرس در این تعاونی مسئولیت دارند. فعالیت و شکل گیری این تعاونی به دهه ۸۰ باز می گردد اما در سال ۱۳۹۴ به طور رسمی ثبت شده است.

به گفته اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن کارکنان شهرداری کهریزک ۲۰۱ نفر عضو این تعاونی هستند که تاکنون ۲۵ میلیون و همچنین ۵۰ میلیون تومان واریزکردند و هم اکنون یک میلیارد تومان در حساب تعاونی موجود است. البته با یک حساب و کتاب باید گفت حدود ۱۴ میلیارد تومان هم هزینه شده است.

ماجرای زمین مورد معامله تعاونی مسکن شهرداری کهریزک بر اساس ادعای هیات مدیره این تعاونی از این قرار است که این زمین متعلق به فردی به نام دکتر امینی بوده که به دلیل کاربری کشاورزی یک زارع روی آن زراعت می کرده است. پس از الحاق این زمین به بافت شهری یا همان تغییر کاربری (مشخص نیست چطور و با چه قانونی زمین کشاورزی به زمین مسکونی تبدیل شده است) بنیاد مستضعفان سند زمین را به نام خود می زند. تعاونی مسکن تلاش می کند این زمین را از بنیاد مستضعفان خریداری کند اما بنیاد می گوید باید زارع را که در این زمین زراعت می کند راضی کنید و حق ریشه به او پرداخت شود.

خلاصه کلام آنکه هیات مدیره با زارع (فردی که روی زمین مورد نظر زراعت کرده است) صحبت می کنند و مبلغ ۵٫۴ میلیارد تومان به زارع پرداخت کرده و در دفترخانه اسناد رسمی در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸رضایت او را می گیرند. حالا وقت آن است که بنیاد مستضعفان زمین را به تعاونی مسکن بفروشد. به گفته اعضای تعاونی مسکن دستورات لازم صادر می شود اما در دقیقه ۹۰ مدیری که در جریان امور بود تغییر می کند و باز روز از نو و روزی از نو می شود. یعنی دستور مدیران قبلی ملغی می شود.

حالا حتی با رایزنی خبرنگار ضدفساد بازهم گره باز نشده و بنیاد مستضعفان اصرار دارد تا دوباره مزایده برگزار شود. البته یک نکته کلیدی هم در این ماجرا وجود دارد. و آن این است که زمین های اطراف زمین مورد نظر متعلق به آقای پورمحمدی (کاندیدای شورای شهر کهریزک) بود که گفته شده فروخته اند و شرکا و همچنین ورثه مرحوم محمدی فرد (یکی از ورثه سرپرست فعلی شهرداری کهریزک است) می باشد.

موضوع این پرونده زمانی تلخ می شود که برخی از بنیاد مستضعفان پالس ارسال می کنند که باید برای بازشدن گره کار حتما وکیل اختیار کنید که هزینه وکیل هم حدود ۸ میلیارد تومان است. سوال این است که مگر دادگاه است که وکیل نیاز داشته باشد؟ هرچند در این سال ها به ادعای اعضای هیات مدیره این تعاونی، هزینه های جانبی زیادی پرداخت شده است که مبلغ کمی نیست. جالب آنکه هنوز زمینی وجود ندارد اما هر سهم تعاونی تا ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار می گوید: گره کار به دست شخص پرویز فتاح با میانجیگری فرماندار جدید ری بازخواهد شد. در غیراینصورت این گره باز نمی شود و اعضاء باید تاوان زیادی را بپردازند. اما سوال این است که چرا فرمانداری شهرستان ری برای باز شدن گره کارگران و اعضای این تعاونی اقدامی نکرده است؟

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false