سرانه مصرف گل در ایران 3 شاخه است| نمایشگاه دائمی گل در دستور کار است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سرانه مصرف گل در ایران 3 شاخه است| نمایشگاه دائمی گل در دستور کار است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر “نعمت اله ترکی” در آیین افتتاح دومین نمایشگاه گل و گیاه شهرستان پاکدشت با اشاره به پیشران های توسعه ای شهرستان های پایتخت در تدوین سند توسعه استان، اظهار کرد: استان تهران دارای ۲۱۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید ۵.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی است و در تولید ۱۱ محصول در کشور رتبه اول تا سوم را دارد.

وی با اشاره به تولید ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده در استان تهران افزود: ۹۰ درصد تولیدات گل در شهرستان پاکدشت قرار دارد و این ظرفیت مهمترین پیشران توسعه ای این شهرستان است.

ترکی همچنین یکی از شاخص ها و مزیت های اصلی توسعه شهرستان پاکدشت را مردم شریف و زیرساخت های این شهرستان دانست و تاکید کرد: فرهنگ استفاده و مصرف گل باید در کشور بیشتر شود. سرانه مصرف گل سالانه در دنیا ۲۳ شاخه و در کشور ما ۳ شاخه است. هر چقدر دستگاه های اجرایی، مردم شهرداری و شورای شهر در توسعه و تولید گل های زینتی تلاش کنند به اشتغال کمک کرده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: به دفعات از شهردار و شورای شهر پاکدشت خواسته ام در ورودی و خروجی شهر به جای دکه های تنقلات دکه های گل بگذارند. باید استشمام عطر گل با ورود به شهر حس شود و زیبایی آن در مبادی ورودی و خروجی شهر به نمایش گذاشته شود.

وی درباره ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه در شهرستان پاکدشت گفت: در ابتدا باید جشنواره شهرستانی گل و گیاه برگزار شود و سپس در وسعت منطقه ای راه اندازی شده و به تدریج تبدیل به نمایشگاه دائمی گل در خاورمیانه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: برنامه ششم توسعه ۵ ساله بوده و در همه حوزه ها از جمله کشاورزی تکلیف شهرستان های استان را به تفکیک مشخص کرده است. ما منابع مالی هر کدام از برنامه هایی که برای دستگاه اجرایی نوشته و تصویب شده را تامین می کنیم.

ترکی تاکید کرد: هر برنامه ای که پیوست علمی داشته باشد در اولیت تامین اعتبار و اجرا قرار میگیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false