سرانه مدارس شبانه روزی کافی نیست/ عدم اجبار در پرداخت شهریه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، علی زرافشان در واکنش به این پرسش که چرا مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم از دانش‌آموزان مبلغی بالغ بر ۳۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و همین موضوع موجب بازماندگی از تحصیل آنان شده است، گفت: با توجه به محدودیت مالی دولت، بودجه برای تغذیه مدارس شبانه‌روزی کفایت نمی‌کند.

وی افزود: در جلسه‌ای با کارشناسان، برخی معتقد بودند اگر نمی‌توانیم امکانات مناسب را فراهم کنیم، باید مدارس شبانه‌روزی تعطیل شوند اما در نقطه‌ مقابل برخی دیگر از کارشناسان بیان کردند، باید همین حداقل را حفظ و تقویت کنیم، چرا که درست است کاستی‌هایی وجود دارد اما وضعیتی که در مدارس شبانه‌روزی وجود دارد، در برخی از مواقع از وضعیت دانش‌آموزان در روستاهایشان بهتر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ظرف این سه سال اخیر از منابع دولتی کمک گرفته‌ایم که البته کفایت لازم را نداشته است. همچنین جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا خیرین را وارد این عرصه کنیم.

زرافشان بیان کرد: با تشکیل کمیته‌ای زیر نظر وزیر و دبیری معاون مناطق محروم ریاست جمهوری، توانستیم حمایت‌هایی از دستگاه‌هایی که در حوزه مناطق محروم فعال هستند، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این حوزه با کمک معاون مناطق محروم و بهزیستی برای دانش‌آموزان بسته‌های حمایتی دریافت کردیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بسته غذایی معادل ۱۱ میلیارد تومان در سال قبل در این مدارس توزیع شد. چند روز اخیر نیز یک بسته دیگر با همین اعتبار توزیع کردیم. امیدواریم تا پیش از پایان یافتن سال نیز یک بسته غذایی دیگر توزیع کنیم.

زرافشان یادآور شد: خودمان نیز می‌دانیم سرانه دانش‌آموزان برای شبانه‌روزی‌ها کفایت نمی‌کند، برخی مدارس شبانه روزی در استان‌ها و شهرستان‌ها در مناطق محروم هستند.

وی افزود: اکثر مدارس شبانه‌روزی مشارکت با اولیاء را در سطحی که نیاز است، شروع کرده‌اند و هزینه مدارس شبانه‌روزی همانند اسکان، تغذیه، بهداشت و رفت و آمد بالا است و برای جبران آن ناچاریم از مشارکت اولیاء استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست از دانش‌آموزانی که توانایی کمک ندارند، پول دریافت کند یا به خاطر شهریه، دانش آموزان از تحصیل محروم بمانند؛ اگر موردی هم باشد، قابل پیگیری است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false