ستاد دیه: ۵۳۰ بدهکار دیه در زندان هستند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید اسدالله جولایی در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری «جشنواره رانندگان حرفه‌ای» موارد زیر را مطرح کرد:

*هم‌اکنون حضور ۲۴۲۰ زندانی مهریه و ۴۰۴ بدهکار محبوس نفقه در کشور حکایت از آن دارد این موضوعات بیش از آن‌که نیازمند تصویب قوانین جدید باشند، محتاج اصلاح رفتاری و شیوه‌های زندگی هستند..

*درست است اعداد چند هزار نفری مصدومان و تعداد تلفات جاده‌ای در شان حوزه تمدنی و در قواره زندگی دینی ما قرار ندارند، اما امروز سبک رانندگی ما ایرانی‌ها بیش از آن که نیازمند طرح در بوق و کرنا باشند، مساعدت دلسوزانه مجموعه‌های خوش فکر را می‌طلبد.

* ۵۳۰ نفر زندانیان فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است که مشاهده نواقص قانون بیمه اجباری شخص ثالث و نبود ضمانت‌های اجرایی لازم در اجرای همان قوانین قدیمی، مسئولان این نهاد مردمی را بر آن داشت تا در کاهش جمعیت ۶۰ هزار نفری رانندگان زندانی در سال ۸۷ ، تصویب آزمایشی و خوشبختانه در ادامه امر دائمی شدن موضوع بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را با افزایش دو برابری مواد  و تبصره‌های قانونی در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم و حبس‌زدایی از زندان‌ها در شمار قوانین کشور درآورد.

*تلاشی از جانب یک سمن مردمی که امروز آمار ورود به زندان را در قبال بدهکاران دیات رانندگی به حداقل ممکن رسانده و غالب محکومان فعلی هم مشکل‌شان به سال‌های دور بازمی‌گردد، در قالب طرحی استخلاص سریع آن‌ها با تامین بودجه‌ای مجزا ( ذیل بند «و» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۹۶) از سوی نمایندگان مجلس مقرر شده است.

*بیشترین میزان تصادفات در کشور مربوط به ماه‌های فروردین و شهریور است و در این ایام معین به دلیل متعددی افزایش حجم سفرها و متاسفانه بالا رفتن آمار تصادفات را شاهدیم.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false