سایبان برقی چیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سایبان برقی چیست؟

به طور کلی سایبان به روکش های دومی گفته می شود که در بیرون از مغازه ها و روی بالکن و تراس و … نصب می شود. سایبان برقی نوعی از سایبان می باشد که عملکرد آن به صورت الکترونیکی بوده و دارای امکانات بسیار، زیبایی و راحتی در هنگام استفاده می باشد. در ادامه با انواع سایبان های برقی و مزایای استفاده از آن ها اشنا می شویم.

انواع سایبان های برقی

جهت آفتاب گیری و مقاومت در برابر تابش مستقیم آفتاب و هم چنین اشعه های مضر ایجاد شده از طریق آن می توان از سایبان ها استفاده کرد. همچنین در روز های بارانی و سرد سال نیز می توان به جلوگیری از رطوبت باران و برف، گرد و خاک اضافی هوا و گرم شدن شدید ناحیه تحت پوشش سایبان اشاره کرد. به دلیل تنوع رنگی سایبان ها می توان به عنوان یکی از عوامل زیبایی فضا از سایبان ها نیز استفاده کرد به طوری که با مکان و فضای انتخاب شده هماهنگی داشته باشند.

به طور کلی سایبان ها به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند. نوع متحرک نیز خود به دو نوع  سایبان دستی و سایبان برقی تقسیم خواهد شد. که در ادامه به توضیح هرکدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

سایبان برقی منصف

سایبان ثابت

سایبان های ثبات همانطور که از نامشان پیداست به صورت ثابت بوده و در مکان هایی همچون پارکینگ ها که نیازی به بالا و پایین بردن سایبان نخواهد بود، استفاده می شوند.

سایبان متحرک

سایبان متحرک را نیز می توان به آسانی با نامی که بر روی آن گذاشته شده شناسایی کرد. این سایبان خود به دو نوع سایبان متحرک دستی و سایبان متحرک برقی ( موتوردار ) تقسیم می شود.

سایبان متحرک دستی

جهت بالا یا پایین بردن سایبان به صورت دستی و با استفاده از یک میل لنگ از سایبان متحرک دستی بهره می برند.

سایبان متحرک برقی ( موتوردار )

در سایبان های متحرک برقی یک موتور به نام موتور توبلار کارگذاری شده است که وظیفه ی بالا و پایین بردن سایبان را بر عهده دارد. حرکت این موتور را می توان با استفاده از ریموت کنترل آن تنظیم کرده و یا با فشار یک دکمه بر روی آن، سایبان را به بالا و یا پایین هدایت کرد. این سایبان حالت اتوماتیک داشته و برای باز و بسته کردن آن دیگر نیازی به نیروی دستی مستقیم نخواهد بود.

عملکرد مختلف در سایبان ها

سایبان های برقی با توجه به نوع کاربرد و مکانی که از آن ها استفاده می شود، دارای انواع مختلفی می باشند :

سایبان مغازه

در گذشته از سایبان های دستی در بیرون از مغازه ها استفاده می شد که امروزه جای خود را به سایبان های برقی مغازه داده است. این نوع از سایبان یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین نوع سایبان ها می باشد. از مزایای سایبان های برقی مغازه نسبت به سایبان های دستی قدیمی می توان به استفاده راحت تر، زیبایی و قدرتمندی اشاره کرد به طوری که افراد می توانند تنها با فشردن دکمه ریموت کنترل، سایبان را باز و بسته کرده و یا تنظیمات آن را تغییر دهند.

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ همانطور که از نامش مشخص است در پارکینگ ها ( به خصوص پارکینگ های  روباز )، حیاط منزل و … استفاده می شود. این نوع از سایبان ها از خودرو در برابر نور خورشید، باران و برف و مزاحمت های پرندگان محافظت می کند.

سایبان بالکن

در بالکن ها، پانسیون ها، تراس ها و جلوی ویلاها از سایبان بالکن استفاده می شود. با کمک این نوع از سایبان ها می توان در روز های آفتابی، بارانی یا برفی روی تراس یا بالکن نشسته و از فضا لذت برد.

سایبان آلاچیقی

سایبان آلاچیقی که به آن سایبان دو طرفه نیز گفته می شود، از دو طرف باز شده و فضای زیادی را پوشش می دهد. از این نوع سایبان می توان در کنار استخر، روی تراس های بزرگ، وسط ویلا یا وسط زمین بازی استفاده کرد. برخی کافی شاپ ها در فضای باز خود از سایبان آلاچیقی بهره می برند.

سایبان چتری

یکی از محبوب ترین انواع سایبان ها، سایبان چتری می باشد که از آن بیشتر در رستوران ها و کافی شاپ ها و در فضای باز استفاده می شود.

مزیت های سایبان برقی

  • سهولت در استفاده
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت ( یراق آلات مستحکم و قوی )
  • استفاده از موتور های خارجی با کیفیت و توان و قدرت بالا ( به خصوص موتور های اروپایی )
  • امکان استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی به سادگی در زیر این سایبان ها
  • امکان نصب سیستم نورپردازی که سبب افزایش روشنایی محیط و زیبایی آن می گردد
  • قابلیت چاپ و اجرا در هر طرح و رنگی با توجه به سلیقه مشتری
  • امکان اجرا بر روی سقف یا روی آویز یا هر دو ( با توجه به سلیقه مشتری )
  • امکان کنترل نمودن چند سایبان با استفاده از یک ریموت
  • امکان تغییر آسان شیب و طول بازشوندگی سایبان
  • برد بالای ریموت کنترل سایبان برقی و امکان استفاده از آن تا فاصله ۳۰ متری
  • امکان اتصال به تمامی سیستم های اتوماسیون داخلی همچون سیستم بی ام اس ) BMS ) و ..
  • امکان نصب سنسور های مختلف همچون سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد، سنسور برف و …
  • عدم نیاز به محل اضافی در زمان بسته شدن ( عدم اشغال فضا )

قیمت و هزینه سایبان های برقی

مشخص شدن و اعلام هزینه واقعی سایبان های برقی تا روز معامله به طول می انجامد و در همان روز نیز مشخص می شود. چرا که قیمت این محصول ثابت نبوده و تحت تاثیر شرایط اقتصادی دچار تغییرات گوناگونی می شود.

جهت اعلام قیمت و هزینه نهایی برای سایبان های برقی باید فاکتور های گوناگون و مختلفی را ارزیابی کرده و سنجید. از جمله این فاکتور ها می توان به سبک انتخاب شده سایبان، جنس پوشش آن، کیفیت پروفیل آلمینیوم و پروفیل فلزی، نوع سیستم الکتریکی و حرکتی بکار رفته و دستمزد نصاب یا هزینه نصب آن اشاره کرد.

جهت مشاوره در زمینه ی انتخاب سایبان مناسب خود و خرید آن با کارشناسان گروه ما در سایبان برقی منصف تماس حاصل فرمائید. 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false