سامانه سپهتن با حضور فرمانده ناجا در پلیس راه شریف‌آباد افتتاح شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه سپهتن و پاسگاه پلیس راه شریف آباد پیش از ظهر امروز با حضور سردار اشتری برگزار شد.

سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای و سامانه ای است که درون خودرو نصب می شود و از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل خودرو را همانند سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و… به مرکز ارسال می کند.

بنابراین گزارش، همچنین برای اتوبوس ها، دستگاه ارتباطی به نام DSRC در سامانه قرار داده شده است که می تواند به محض نزدیک شدن به پاسگاه ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه در پاسگاه مورد بررسی قرار گیرد.

سامانه مرکزی مذکور با سیستم صورت وضعیت و سایر سامانه های مورد نیاز تبادل داده می کند. ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از طرح سپهتن است.

همچنین افزایش بهره وری و ارائه خدمات با استفاده از سامانه های برخط، افزایش نظارت، نیاز به بومی سازی در کنار الگوبرداری از تکنولوژی روز در زمینه کنترل حمل و نقل و همچنین خلاء نظارت بر خط بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در کشور از ضرورت های اجرای طرح های کلان ملی از جمله سامانه سپهتن در حوزه حمل و نقل بر شمرده شده است.

بر اساس این گزارش، وجود بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو شامل ناوگان های فعال مسافری و باری جاده ای، وجود بیش از ۶۰۰ هزار نفر راننده حرفه ای فعال در این حوزه و همچنین جابجایی سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا و ۳۰۰ میلیون نفر مسافر از دلایل وجود سامانه ملی یکپارچه سپهتن خبر می دهد. وجود بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو، مصرف سالانه ۱۰ هزار میلیون لیتر گازوئیل و همچنین وقوع سالانه ۸ هزار و ۳۰۰ فقره تصادف فوتی و جرحی مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای گویای این واقعیت است که مدیریت یکپارچه در بخش حمل و نقل جاده ای تنها در گرو وجود سامانه یکپارچه ملی امکان پذیر است.

همچنین پاسگاه پلیس شریف آباد با قرار گرفتن در کریدور زیارتی تهران- مشهد یکی از بهترین پاسگاه های پلیس راه در سطح کشور است که به عنوان پروژه پایلوت ساخته و به بهره برداری می رسد. این پاسگاه، اولین پاسگاه پلیس راه در کشور است که به صورت پیش‌ساخته در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و با بنای ۶۰۰ متر مربعی ساخته شده است.

این پاسگاه توسط فرمانده ناجا، رئیس پلیس راهور ناجا و دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه تا لحظاتی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false