زیباترین جزایر ایتالیا که باید ببینید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
زیباترین جزایر ایتالیا که باید ببینید

ایتالیا کشوری است که عمدتاً توسط آب احاطه شده است، بنابراین تعجب‌آور نیست که تعداد زیادی جزیره داشته باشد، آنچه باعث تعجب می‌شود، تنوع آنهاست. جزایر ایتالیا از سیسیل و ساردینیا، با هم بسیار متفاوت هستند و همین تفاوت باعث می‌شود که نتوان برای بازدید از آنها تنها یک یا دو تا را انتخاب کرد. در سفر به ایتالیا چه به دنبال یک ساحل دنج و خلوت، یک منظره‌ی تفریحی پرجنب‌وجوش، یک پناهگاه رمانتیک یا فرصتی برای کاوش در مکان‌های مرموز ماقبل تاریخ باشید، بهتر است تا حد ممکن از جزایر مختلف دیدن کنید. در لیست ما با بهترین جزایر ایتالیا آشنا شوید.

اندازه‌ی جزیره‌ی سیسیل چقدر است؟

جزیره‌ی سیسیل که همیشه در فهرست بهترین مکان‌های ایتالیا برای بازدید قرار دارد، به اندازه‌ای بزرگ است که ممکن است بیشتر شبیه یک کشور جداگانه به نظر برسد. این جزیره با مساحتی بیش از ۲۵٫۵۰۰ کیلومتر مربع، تقریباً به اندازه‌ی لوکزامبورگ بوده و بزرگ‌ترین جزیره در دریای مدیترانه است. سیسیل مطمئناً جاذبه‌های گردشگری کافی دارد تا به جای یک توقف کوتاه، سزاوار یک سفر درست و حسابی باشد. سیسیل دارای هفت مکان ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو است، که از این میان سه مکان باستانی، دو شگفتی طبیعی، دو مکان دیدنی معماری بوده و بخشی از سواحل زیبای آن نیز در این میراث جای می‌گیرند.

ساردینیا یکی از عجیب‌ترین جزایر ایتالیا

ساردینیا با زبان و سنت‌های فرهنگی خاص خود و حتی غذاهای منحصر به فردش، حتی نسبت به سیسیل هم متمایزتر و متفاوت‌تر از سرزمین اصلی ایتالیا است. گردشگران خارجی می‌دانند که اینجا به خاطر سواحل افسانه‌ای سفید و آب‌های زمردی‌اش، یکی از بهترین مقاصد تفریحی تابستانی اروپا است. بخش اعظم جزیره با ماسه‌های طلایی محصور شده است و سواحل جنوبی و غربی آن نیز به همان اندازه تماشایی هستند.

بخش داخلی ساردینیا با کوه‎های سر به ‌فلک‌کشیده‌اش دهکده‌هایی را پنهان می‌کند که به نظر می‌رسد متعلق به قرن‌ها پیش هستند. همچنین صدها مکان ماقبل تاریخ، به ویژه برج‌های سنگی گرد، چشم‌انداز جزیره را پر کرده‌اند. این مکان‌ها شگفت‌آورند و علاقمندان به اسرار تاریخ را جذب می‌کنند. بسیاری از آنها به قدری زیبا ساخته شده‌اند که دلتان نمی‌آید برای دیدن آنها از پله‌های مارپیچی که در عصر برنز و آهن ساخته شده‌اند بالا نروید.

کاپری جزیره‌ای با حال و هوای رمانتیک است

نام این جزیره‌ی کاپری واقع در خلیج ناپل را هاله‌ای رمانتیک احاطه کرده است. صخره‌های مرتفع آن تقریباً مستقیماً از آب بیرون می‌آیند و مشهورترین مکان دیدنی یعنی یک غار آبی در زیر آنها پنهان شده است. این یک غار دریایی است که قایق‌های کوچک می‌توانند وارد آن شوند. سفر با قایق در اطراف جزیره و تماشای غارها، طاق‌ها و صخره‌ها با خرید بلیط هواپیما کاری بسیار آسان است. دو شهر جزیره یعنی کاپری و آناکاپری، کاملاً حال و هوای تعطیلاتی رمانتیک را برایتان به ارمغان می‌آورند.

در ونیز چند جزیره وجود دارد؟

اگرچه خود شهر با یک گذرگاه به هم متصل است، اما باز هم ونیز از جزایری تشکیل شده است که توسط پل‎ها به هم متصل شده‌اند یا در سراسر تالاب پراکنده شده‌اند. شاید باورتان نشود اما ونیز دارای ۱۲۰ جزیره‌ی ریز و درشت است. در اینجا چهار مورد از جزایر بسیار مهم که جذابیت خاصی برای گردشگران دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

  • لیدو اولین استراحتگاه ساحلی اروپا است که افراد سلطنتی در هتل‌های بزرگ آن جمع می‌شوند.
  • مورانو مرکز شیشه‌های مشهور ونیزی است و کانال آن مملو از استودیوها و مغازه‌های شیشه‌گرها است که آثارشان را می‌فروشند.
  • بورانو دارای کانال‌های زیبا و خانه‌هایی با رنگ‌آمیزی درخشان است.
  • تورچلو به عنوان بخش اصلی ونیز، در اوایل قرن هفتم، مورد توجه است. در اینجا یک جز کلیسای جامع وجود دارد که در سال ۶۳۹ ساخته شده و بهترین نمونه‌ی باقی مانده از معماری ونیزی- بیزانسی است.

سواحل زیبا در البا

البا که بیشتر به عنوان محل تبعید ناپلئون بناپارت شناخته می‌شود، جایی است که خورشید و شن و ماسه در کنار ساحل دندانه‌ای آن دلربایی می‌کنند. البا در سواحل توسکانی است و  بیش از ۱۵۰ ساحل دارد. این ساحل‌ها از جاهای شنی بزرگ و طولانی در عرض دریا گرفته تا ساحل‌های کوچک سنگریزه‌ای متفاوت هستند. برخی از آنها دارای شیب‌های کم عمق و ملایمی هستند که مکان‌های خوبی برای خانواده‌ها هستند. سواحل صخره‌ای دریا مکان‌هایی جذاب برای غواصی اسکوبا هستند. در اینجا علاوه بر رفتن به کنار ساحل می‌توانید به کوهنوردی بروید و یا سوار تله کابین سبد مانند بشوید.

در جزیره‌ی ایسکیا به مهمانی چشمه‌های آب گرم بروید‌

چشمه‌های آب گرم، یونانیان و رومیان باستان را به جزیره‎ی ایسکیا در خلیج ناپل کشاند و از آن زمان تاکنون گردشگران از سواحل و باغ‌های مجلل آن بازدید کرده و در آنها تفریح می‎کنند. اگر می‌خواهید ساحل و باغ و آب گرم را با هم داشته باشید، برای یافتن هر سه، به ساحل چیتارا بروید، زیرا که در اینجا باغ‌های زیبا در کنار یک آب گرم در سطح بالا به گونه‌ای قرار دارند که مشرف به ساحل هستند. در ساحل سه کیلومتری مارونتی، می‌توانید به سه آب گرم روباز دسترسی داشته باشید. با خرید بلیط از فلایتیو، خود را به چشمه‌های آب گرم‌های عالی درون جزیره‌ی ایسیکا مهمان کنید.

چه کسی کاخ معروف جزایر بورومین را ساخت؟

کنت ویتالیانو بورومئو در اواسط دهه‌ی ۱۶۰۰، یک کاخ تابستانی مجلل، یک باغ پلکانی به همراه بالکن‌هایی را در جزیره‌ی کوچک ایزولا بلا را، که بخشی از یک مجموعه جزیره‌ی بزرگ‌تر است، ساخت و به این ترتیب این جزایر بورومین نام گرفت. کنت برومئو در سعی کرد تمام ویژگی‌های باغ‌های ایتالیایی را در فضایی بسیار کوچک ترکیب کند. نتیجه‌ی این تلاش شکوفه‌های طلا، سالن‌های بزرگ، مجسمه‌ها، درختان، گل‌ها و حتی یک غار مصنوعی پوشیده از صدف است که بسیار دیدنی است.

 

جزایر آئولیان

فوران آتشفشان به قدری منظم است که کشتی‌های کروزی که از سیسیل حرکت می‌کنند، می‌توانند در کنار جزیره‌ی استرومبولی که یکی از مجموعه‌ی جزایر آئولیان است، بنشینند و بازی آتشفشان را در آسمان شب تماشا کنند. این یک منظره‌ی کاملاً زیبا و منحصر به فرد است و تماشای آن در یک شب آرام مدیترانه‌ای از روی صندلی یک کشتی کروز، یکی از رمانتیک‎ترین تجربه‌های ایتالیاست. چیزی که به‌ویژه آن را  هیجان‌انگیز می‌کند این است که شما در حال تماشای یک آتشفشان زنده و بسیار فعال هستید و نمی‌دانید که چه کاری از آن بر می‌آید. آتشفشان استرومبولی در سال ۲۰۰۲، یک تپه‎ی کامل از جزیره را منفجر کرد و آن را به دریا فرستاد. شش جزیره‌ی دیگر مجمع الجزایر آئولیان عبارتند از: ولکانو، لیپاری، سالینا، فیلیکودی، آلیکودی و پاناریا که همگی از بستر دریا به عمق ۴۰۰۰ متر بیرون می‌آیند.

معنای جزایر ترمیتی زمین لرزه است

جزایر ترمیتی که در دریای آدریاتیک، شمال شبه‌جزیره‌ی گارگانو و بخشی از پارک ملی گارگانو قرار دارند، مجمع‌الجزایر کمتر شناخته‌شده‌ای هستند که به دلیل زمین‌لرزه‌های زیاد، ترمیتی نام‌گذاری شده‌اند. پرجمعیت‌ترین این جزایر سان نیکولا است، اما بهترین آنها برای گردشگران سن دومینگو است. جزایر کوچک‌تر این مجموعه کاپرایا،  کرتاچو و پیانوسا خالی از سکنه هستند. یک راه خوب برای دیدن جزایر، تور قایق، با توقف در خلیج‌های بکر و مکان‌های غواصی است. این جزایر برای مدت طولانی راز غواصان بوده است زیرا در زیر آب غارهایی وجود دارد که بسیاری را به خود جلب می‎کند. علاوه بر غارها، سازه‌های سنگی، مرجان‌های سیاه، بقایای هواپیماهای جنگ جهانی دوم و حتی مجسمه‎ی پدر پیوی قدیس در زیر آب دیده می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false