زلزله تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

وجود سه گسل پرخطر در پایتخت/ آمادگی ۲ درصدی دستگاه ها برای مقابله با زلزله/ ساخت برج های ۲۰ طبقه در کوچه های ۶ متری مناطق شمالی پایتخت
سرویس اجتماعی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: آمادگی دستگاه ها تنها ۲ درصد نیازهای ناشی از زلزله را تامین می کند.
سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۴
عبدالرضا هاشم زایی
عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت زلزله را مهمترین بحران پیش روی پایتخت دانست و گفت: سه گسل پرخطر در پایتخت وجود داشته و از سویی طبق نظر برخی 200 ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل های فعال ساخته شده اند این در حالی است که اطلاعاتی از سازه، فرمول و اسکلت این ساختمان ها در دست نیست.

آمادگی دستگاه ها متناسب با خسارات ناشی از زلزله احتمالی تهران نیست/ آمادگی دستگاه ها تنها 2 درصد نیازهای ناشی از زلزله را تامین می کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه آمادگی دستگاه ها متناسب با خسارات ناشی از زلزله احتمالی تهران نیست، گفت: وقوع زلزله 6 ریشتری در پایتخت خسارات زیادی به بار می آورد و در واقع آمادگی دستگاه ها تنها 2 درصد نیازهای ناشی از زلزله را تامین می کند.

انتقاد از ساخت برج های 20 طبقه در کوچه های 6 متری مناطق تهران به ویژه 1، 2 و 3

وی از ساخت برج های 20 طبقه در کوچه های 6 متری مناطق تهران به ویژه 1، 2 و 3 انتقاد کرد و گفت: وقوع حوادث اجتناب ناپذیر است و سال ها است که کارشناسان وقوع زلزله ای مهیب را در تهران هشدار می دهند اما متاسفانه همچنان شاهد ساخت برج های بلند در کوچه های تنگ و باریک هستیم و در زمان بحران امداد و خدمات رسانی به ساکنان بسیار مشکل آفرین خواهد بود و جان تعداد زیادی از آنها به خطر می افتد.

حساسیت لازم در شهرداری و شورای شهر برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیراستاندارد به وجود آمده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حساسیت لازم در شهرداری و شورای شهر برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیراستاندارد به وجود آمده است، تصریح کرد: متاسفانه در پایتخت با ساخت و سازهای غیرمجاز بدون توجه به فرمول های استاندارد و مصوبه شورای عالی شهرسازی مواجه هستیم به طور حتم در زمان بحران با تامین بیشترین امکانات نیز نمی توان خدمات رسانی به افراد را به درستی تحقق بخشید زیرا خدمات رسانی متناسب با خسارات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز نیست بنابراین خسارات ها بسیار جبران ناپذیر خواهد بود.

لزوم همکاری موثر شورای شهر، شهرداری، مسکن و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در پایتخت در جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله احتمالی/ ساخت و سازها ساماندهی شود

هاشم زایی با تاکید بر لزوم همکاری موثر شورای شهر، شهرداری، مسکن و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در پایتخت در جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله احتمالی تاکید کرد و ادامه داد: این نهادها باید هر چه سریع تر نسبت به تهیه و تدوین طرح آمایش تهران اقدام و ساخت و سازها را ساماندهی کنند.

مردم تهران آموزش های لازم برای مواجهه با زلزله احتمالی را ندیده اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مردم تهران آموزش های لازم برای مواجهه با زلزله احتمالی را ندیده اند، گفت: اغلب مردم آمادگی مقابله با زلزله را ندارند بنابراین نیاز است صدا و سیما تهیه و تولید برنامه های مناسب برای افزایش و ارتقای آگاهی مردم در مواجهه با بحران را در دستور کار قرار دهد.

ازدحام مردم به دلیل عدم ارائه آموزش های لازم در مواقع بحران های احتمالی خدمات رسانی به مصدومان را با مشکل مواجه می کند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه ازدحام مردم به دلیل عدم ارائه آموزش های لازم در مواقع بحران های احتمالی خدمات رسانی به مصدومان را با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: مدیریت بحران در کشور ضعیف است و باید این دانش ارتقا یابد./

 

 

 

 

بحران زلزله در کمین شهروندان پایتخت/ استانداردسازی ساختمان‌ها راه‌کار کاهش خطرپذیری زلزله تهران
سرویس اجتماعی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به احتمال بروز زلزله در تهران، گفت: استانداردسازی ساختمان‌ها راه‌کار کاهش خطرپذیری زلزله تهران است.
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
صدیف بدری
صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص استانداردسازی ساختمان‌ها جهت کاهش خطرپذیری بحران زلزله، گفت: با وجود قانون بیمه ساختمان و نظارت بر ساخت و ساز و قوانین حوزه نظام مهندسی و شورای عالی شهرسازی مبنی بر تقویت نظارت و ساخت و سازهای استاندارد، کیفیت ساخت و ساز هرچند به نسبت گذشته بهتر شده اما هنوز قابل قبول نیست و از استاندارد فاصله دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ساز و کار نظارت سازمان‌های متولی چون نظام مهندسی باید به نوعی باشد که برنامه‌های کنترل نظارتی عملیاتی شود، با این حال به نظر می‌رسد تقویت و عملیاتی کردن بیمه ساختمان‌ها در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بیمه ساختمان‌ها بر مبنای عمر مفید تعریف شده، گفت: بیمه ساختمان‌ها در شرایطی که سازه‌ها کمتر شاخص‌های استاندارد را رعایت می‌کنند و بحران زلزله در کمین است، بیمه ساختمان موثر است، علاوه بر این کنترل نظارت از سوی سازمان نظام مهندسی و شورای عالی شهرسازی و معماری ضرورت دارد.

بدری با اشاره به قوانین این حوزه و آیین‌نامه‌های اجرایی، تصریح کرد: متاسفانه مجریان ساخت و ساز ساختمان‌ها از صلاحیت فنی لازم برخوردار نیستند، از این رو سازه‌ها از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت و شهرداری‌ها باید کمک کنند، مجری ساختمان افراد ذی صلاح باشند، همچنین شهرداری ها در جریان ارایه پروانه ساخت به این نکات توجه کنند، علاوه بر این عوامل اجرایی از مهارت فنی لازم ساختمان سازی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه اهداف برنامه 4 و 5 توسعه پیرامون رعایت عوامل فنی ساختمان عملیاتی نشده است، حال آنکه کارگران فنی نیز در استانداردسازی سازه موثرند، در حقیقت مجریان و کارگران دارای مهارت فنی در کنار تقویت نظارت برکیفیت ساختمان‌ها می‌توانند موجبات بهبود فضای ساخت‌وساز را فراهم کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در راستای مدیریت بحران و کاهش خطرات احتمالی زلزله در شهرهای مختلف به ویژه کلانهشهرها، استانداردسازی ساختمان ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، کمیسیون عمران مجلس نیز قطعا پیگیر این موضوع ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ علی بیت‌‌اللهی دبیر کارگروه ملی زلزله وزارت راه و شهرسازی با انتقاد از عدم نظارت بر روند ساخت‌وساز ساختمان‌های نوساز، گفت:40 درصد ساختمان‌های مهندسی ساز کشور از استاندارد لازم بی‌بهره‌اند./

 

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false