روایت یک خبرنگار از ویلای وزیر روحانی و معاون خاتمی در شمال تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
روایت یک خبرنگار از ویلای وزیر روحانی و معاون خاتمی در شمال تهران

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ سال 1395 بود که برای تهیه گزارشی در مورد زمین خواری چند روزی در منطقه کن و سولقان می چرخیدم. در میان بنگاه های املاکی که من را بعنوان خریدار به صاحبان ویلاها معرفی می کردند دو ویلا نظرم را جلب کرد. اولین ویلا برای علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم بود که دقیقا در چند متری رودخانه کن قرار داشت. با توجه به قانون حریم رودخانه ها قطعا ساخت این ویلا غیرقانونی است اما در دفترچه یادداشتم موقعیتش را نوشتم و چند عکس هم برداشتم.

ویلای دوم محلی ها گفتند برای آقای صفایی فراهانی معاون دولت اصلاحات است که کنار جاده سولقان ساخته شده و من عکس ها را گرفتم و چند ویلای دیگر هم سر زدم.

قطعا این استارت گزارش بود و تا پخته شدن آن نیاز به تحقیق بیشتری داشتم. پس از مدتی حادثه پلاسکوی تهران رخداد و برای عکاسی در شب اول آنجا رفتم. مرتضی تورک معاون دادستان تهران هم آنجا بود و من موضوع دو ویلا را با او بعنوان یکی از اعضای حفظ حقوق بیت المال و مسئول پرونده های زمین خواری تهران مطرح کردم. تورک گفت: ویلای آقای طیب نیا 80 میلیون تومان جریمه داده و موردی ندارد اما ویلای آقای صفایی فراهانی غیرقانونی است و باید تخریب شود.

یعنی معاون دادستان در جریان این دو ویلا قرار داشت و برای من جالب تر شد. خلاصه افتادیم در مسیر فضای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و من دست نگهداشتم تا این گزارش دستخوش جریابانات سیاسی نشود و پس از انتخابات دوباره شروع کنم.

اتفاقا قصد داشتم دوباره به این منطقه رفته و اطلاعاتم را به روز کنم که نامه یک نماینده مجلس به وزیر نفت رسانه ای شد. در این نامه نوشته شده که چرا به ویلای طیب نیا گاز کشی شده در حالی که در طرح هادی نیست و سایر روستاها گاز ندارد.

این باعث شد بعنوان خبرنگار روایتم را از ماجرای این ویلا بنویسم.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false