راهنما خرید آنلاین قهوه در سال 1401 - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
راهنما خرید آنلاین قهوه در سال 1401

خرید هر محصولی نیاز به آشنایی و داشتن اطلاعات اولیه راجع به آن محصول است و قهوه نیز به همین شکل است.
قهوه در تمام دنیا به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها شناخته می‌شود و همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارد. خرید آنلاین قهوه نیز در شرایط کنونی بسیار پرطرفدار و محبوب گشته است.

بسیاری از افراد صرف نظر از علاقه‌ای که به این نوشیدنی دارند معتقدند که قهوه خواص و مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل نیز آن را به عنوان یکی از مواد غذایی ثابت در طول شبانه‌روز تبدیل کرده‌اند. اما شاید در برخی از شرایط لازم باشد که اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با خرید قهوه پیدا کنیم تا در نهایت بتوانیم به انتخاب بهتری دست یابیم. در این مطلب با شما هستیم تا به راهنمای خرید اینترنتی قهوه بپردازیم و شما را با هر آنچه که باید در این زمینه بدانید آشنا کنیم.

فواید قهوه

همان‌طور که گفته شد قهوه به نوبه خود از خواص بسیار زیادی برخوردار است. اولین مسئله‌ای که می‌توان به عنوان مزایای نوشیدن قهوه به آن اشاره کرد این است که قهوه باعث می‌شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و هشیارتر عمل کنید.
بعد از نوشیدن قهوه، کافئین این نوشیدنی جذب خون شما شده و به سیستم اعصاب مرکزی شما می‌رسد و در نتیجه نیز دقت، تمرکز، یادگیری و همین‌طور انرژی شما افزایش پیدا می‌کند. این موضوع حتی می‌تواند در جلوگیری از بیماری آلزایمر و یا زوال عقل نیز مؤثر باشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که خطر ابتلا به آلزایمر در کسانی که قهوه می‌نوشند چیزی حدود ۶۵ درصد کاهش خواهد یافت. مسئله دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که قهوه می‌تواند به عنوان یک ماده غذایی چربی سوز نیز شناخته شود. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است کافئین موجود در قهوه می‌تواند ۳ تا ۱۱ به چربی سوزی بدن کمک کند.

از دیگر خواص قهوه می‌توان به افزایش آدرنالین خون اشاره کرد. آدرنالین در بدن انسان موجب پاسخ به استرس‌های فیزیکی و احساسی می‌شود. به همین دلیل هم هست که با مصرف و نوشیدن قهوه می‌تواند عملکرد فیزیکی به مراتب بهتری داشت. کافئین موجود در قهوه، مواد غذایی ضروری بسیاری دارد که از میان آن می‌توان به ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، منگنز و پتاسیم، منیزیوم و نیاسین و… اشاره کرد که در دسته‌بندی‌های ویتامین ب ۲، ب ۵، ب ۳ و… قرار می‌گیرند. به همین دلیل هم این ویژگی را می‌توان از دیگر خواص قهوه دانست. با توجه تمامی نکاتی که تا به اینجا در رابطه با خواص قهوه ذکر کردیم باید این را بدانید که نوشیدن قهوه نیز مانند هر ماده غذایی دیگر نیازمند رعایت و حفظ تعادل است، چراکه در صورت زیاده‌روی می‌تواند خطراتی جدی برای سلامت شما به جای بگذارد.

 

راهنمای خرید قهوه

طعم قهوه
آیا می‌توان درباره ظاهر یک قهوه در ابتدا حتی بدون چشیدن مزه آن نظر داد؟ نه همیشه، اما مطمئنا گاهی اوقات ممکن است.یکی از نکات خرید قهوه توجه به طعم آن است. قهوه‌ها دارای طعم های گوناگونی هستند. برخی از آنها درای ترکیبات عصاره گل و میوه‌هایی مانند مرکبات هستند و برخی دیگر طعم کاراملی یا شکلاتی دارند. انتخاب یک قهوه بر اساس طعم، کاملا شخصی و بر اساس ذائقه است. همان‌طور که گفته شد شما باید ذائقه خود در این مورد را به خوبی بدانید تا بتوانید قهوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر: خرید و فروش قهوه در گرگان

قهوه تازه انتخاب کنید
کیفیت کلی قهوه به درجه دانه تازگی و طراوت آن بستگی دارد. به گفته سازندگان قهوه، قهوه خوب متعادل است، به این معنی که میزان اسیدیته آن مناسب بوده و عطر وطعم لذت‌بخشی دارد. پس از دم کردن قهوه، زمانی که قهوه را می‌چشید، به دنبال صافی و یکنواختی بدون هیچ طعم اضافه باشید. دانه‌های قهوه نباید نه کم بو داده شوند و نه سوخته شوند و دم کرده آن باید حداقل عطر و طعم متوسط و ظاهر لطیف و برتر داشته باشد.
قهوه خارجی بهتر است یا ایرانی؟
همه قهوه‌ها در اصل خارجی هستند. چون در ایران اصلاً کشت قهوه نداریم. بلکه قهوه به صورت دانه سبز وارد می‌شود و بعد طی فرآیند برشته کاری (رست) آماده بسته بندی می شوند. بنابراین  قهوه های که در داخل کشور رست می شوند تازه تر و مقرون به صرفه تر است. قهوه های بسته بندی خارجی مدت زمان طولانی از تاریخ رست آن ها گذشته و طبیعتآ عطر و طعم قهوه های تازه برشته کاری شده را ندارند.

نوع قهوه را مشخص کنید
اگر کمی کلی به قضیه نگاه کنیم شما سه نوع قهوه می‌توانید درست کنید! (ترک-فرانسه-اسپرسو)
حتما سوالاتی در ذهنتان است! بگذارید این سه نوع قهوه را به شما بگوییم، حتما جواب سوالاتتان را دریافت خواهید کرد.

قهوه ترک

شما باید قهوه ای خریداری کنید که:

درجه رست (برشتگی) آن روشن باشد.

درجه آسیاب آن ریزترین حالت باشد.

این قهوه را باید به وسیله ابزار مخصوص آن که قهوه جوش یا جذوه هست تهیه کنید. حالا با رعایت این شرایط، نوشیدنی شما قهوه ترک می‌شود.

قهوه فرانسه

حالا شما می خواهید قهوه فرانسه نوش جان کنید. برای تهیه این قهوه باید:

درجه رست قهوه ملایم باشد

از درجه آسیاب درشت استفاده شود

هم چنین باید از ابزار مخصوص تهیه آن که فرنچ پرس یا قهوه ساز است استفاده کنید که در این شرایط قهوه تان فرانسه نام می گیرد.
اسپرسو:

اما اسپرسو چیست؟ به اسم عجیب آن کاری نداشته باشید این قهوه هم مانند ترک و فرانسه با رعایت کردن فیلترهای مختص خود درست می شود:

میزان برشت تیره یا متوسط

درجه آسیاب نسبتا ریز

استفاده از دستگاه اسپرسو ساز یا موکوپاتو در نهایت با رعایت این شرایط، قهوه تان اسپرسو نام می‌گیرد.

حال فکر کنید می خواهید قهوه اسپرسو نوش جان کنید، در هنگام خرید نوع قهوه تان را اینگونه معرفی می کنید “قهوه اسپرسو” پس قهوه ای با درجه آسیاب متوسط و درجه برشتگی ملایم یا تیره برای تان ارسال می شود حالا این شما هستید و قهوه اسپرسو، قهوه تان را با ابزارهایی که گفته شد تهیه کنید تا نوشیدنی تان اسپرسو شود.

خرید اینترنتی قهوه

از آنجایی که فروشگاه‌های اینترنتی رشد بسیاری پیدا کرده‌اند، امکان خرید اینترنتی قهوه هم به راحتی فراهم است. در کنار این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز بهتر است که تا جای ممکن از خانه خارج نشوید و محصولات موردنظر خود را از طریق سفارش‌های آنلاین خریداری کنید. امروزه وب‌سایت‌های بسیاری مشغول فعالیت هستند و هر کدام به نوعی به فروش اینترنتی قهوه می‌پردازند. شما می‌توانید با خرید اینترنتی قهوه در زمان خود نیز صرفه‌جویی نموده و در کمترین زمان ممکن قهوه موردنظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید اینترنتی قهوه در آدرس زیر:

https://coffeekhane.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87/

یکی از اولین مسائلی که می‌توانید در زمان خرید اینترنتی قهوه در نظر داشته باشید این است که به سراغ فروشگاه آنلاین معتبر بروید. طبیعی است که خرید مواد غذایی نیازمند یک فروشنده معتبر و قابل‌اعتماد است تا با عرضه محصولاتی سالم خیال شما را راحت کنند. معمولاً با خرید قهوه از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خیالتان راحت است که محصول موردنظر تاریخ گذشته نیست و مشکل خاصی نیز نخواهد داشت؛ بنابراین توصیه ما این است که به هر فروشگاه آنلاینی اعتماد نکنید و وب‌سایت موردنظر خود را با بررسی‌هایی دقیق و تحقیقاتی مطمئن برگزینید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false