رئیس شورای شهر کهریزک: رضایتی از شهرداران نداریم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رئیس شورای شهر کهریزک: رضایتی از  شهرداران نداریم!

جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ بیشتر دوست دارد همه او و کارهایش را ببینند اما کمی خجالتی است و زیاد اهل سخنرانی و حرف زدن و مصاحبه نیست. در طول مصاحبه بارها اتفاق افتاد که پاسخی برای سوالات نداشت و برایش برخی سوالات تازگی داشت و او را به فکر فرو می برد. نامش امیرهادی نژاد است و در ۱۷ مهرماه ۱۳۶۸ به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته طراحی و معماری از دانشگاه آزاد اسلامی است. امروز او در سن ۳۱ سالگی روی صندلی ریاست شورای شهر کهریزک از توابع شهرستان ری تکیه زده و می خواهد در دوره بعد هم این صندلی را حفظ کند.

کسایی زاده: چه فردی به شما راهنمایی کرد که وارد انتخابات شوید؟
هادی نژاد: خودم به این نتیجه رسیدم و به علت ارقی که به این منطقه داشتم برای بهبود شرایط کهریزک کاری کرده باشم.

*شعار انتخاباتی شما چه بود و چه قولی دادید؟
-شعارانتخاباتی من جوانی و تجربه بود. و قول مرمت مجموعه عمارت و احداث سینما را دادم که سینما محقق شد و عمارت در دست اقدام است.

* از طریق لیست وارد بازی انتخاباتی شدید؟
-نه مستقل بودیم. آقای عباسی و من موفق شدیم و وابستگی سیاسی نداشتیم.

*وقتی انتخاب شدید و قرارشد وارد شورا شوید باید شورا را تحویل بگیرید. چه تحویل گرفتید؟
در فرمانداری سوگند یادکردیم و به شورا رفتیم و اتاقها را انتخاب کردیم. و هیچ سندی به ما تحویل داده نشد.

*مگر می شود؟ من اگر انتخاب شوم هر جایی که بروم اول می گویم مدارک و اسناد را به من تحویل دهید. قطعا آنها روی طرح ها و مصوباتی کار می کردند که باید به شما تحویل می دادند؟
-بر روی طرحی مطالعه نکرده بودند و فقط عمده فعالیتشان پیگیری مطالبات از شهرداری تهران بود. ما هم ادامه دادیم. از نظر مالی هم که شورا فقط بودجه در حد گرداندن خود دارد. یک طرح ورزشگاه بود که به بهره برداری رسید. مطالبات از شهرداری تهران بسیار سخت بود. قرار بود پل عابرروبروی مترو کهریزک مکانیزه شود که هنوز انجام نشده و همینطور احداث جاده ورودی کهریزک که قراربوده شهرداری احداث کند و انجام نشده است. اینها چیزهایی بود که از دوره قبل بوده و همچنان ادامه دارد.

*یعنی چهارسال شورای قبلی در حال پیگیری این ها بود و انجام نشده والآن شما هم پیگیر هستید باز انجام نشده است؟چرا؟ زور شما نرسید؟ یا یقه آنها سفیدتر بود؟
-خب دلیلش این بود که شهردار تهران داشت تغییر می کرد و مطالبات بر زمین مانده بود. البته در دوره قبل شورای شهر از نظر قانونی اقدام کرد و آراد کوه به علت حمل زباله از داخل کهریزک به پرداخت ۳۴میلیارد تومان محکوم شد که احتمالا تا ۲ ماه دیگر تعیین تکلیف می شود.

*خب الان این ۳۴میلیارد تومان اگر بیاید چه می کنید؟
-ورودی کهریزک از بزرگراه خلیج فارس را ایجاد می کنیم و یا پروژه انتقال آب تهران را به شهر پیگیری خواهیم کرد.

*از آنجا که کهریزک به خاطروجود رودخانه کن درمسیرسیلاب قرار دارد و یا به علت جابه جایی زباله ها در معرض آسیب های زیادی قرار دارد. چرا پایگاه هلال احمر در شهر کهریزک وجود ندارد؟ این در حالی است که شما تعداد زیادی ساختمان خالی در منطقه دارید.
-جلساتی با خانم زهرا دولو از امدادگران فعال شهر داشتیم تا بتوانیم این پایگاه را ایجاد کنیم.

*در گفتگویی که با جناب آقای یحی پور شهردار کهریزک داشتم موضوع ۷۰۰ نیروی این شهرداری که بیش از ۴۵۰ نفرآنها مازاد هستند مطرح شد و حاشیه هایی به همراه داشت. حتی گروهی به شهردار نقد و حمله تندی داشتند که چرا این حرف را مطرح کردید.
-اولاً شهرداری کهریزک مشکل مالی ندارد. اما صرفه جویی باید در همه جا انجام شود. دوما شورای کنونی نیروی جدید وارد شهرداری نکرده است همانطور که اخراج هم نکرده و جلو افزایش استخدام را گرفت. با این حال با اخراج مخالفت کردیم چون این افراد خانواده دارند و مشکلات معیشتی دارند.

* شما پس از ورود به شورای شهر باید شهردار انتخاب می کردید. گزینه ها که بودند؟
-شهردار قبلی کهریزک «رامین عربی» بود و با پایان دوره کاری او برای شهرداری سرپرست انتخاب کردیم و «جعفریان» که تایید نشد و «نعمت زاده» برای شهرداری تایید شد اما ترک مسئولیت کرد و الآن هم « یحیی پور» منتصب شده ا ست.

*این پاسخ خیلی کلی بود. کمی وارد جزئیات شویم. چگونه انتخاب کردید؟ چه افرادی بودند؟
-گزینه های شهرداری یا براساس معرفی از شهرداری و سوابق کاری شهرداران بود و یا افراد واجدشرایط رزومه های خود را ارائه می کردند. الآن حضور ذهن ندارم. «بخشی» شهردارفشم، «جعفری» شهردار کهریزک، «نعمت‌زاده» شهردارگلستان، «لاله» شهردارفردیس، که در مجموع حدود ۱۵نفر برای شهرداری کهریزک رزومه دادند.

*و بالاخره چه کسی شهردار اول دوره شما شد؟ شناختی هم داشتید؟
-هیچ شناختی از این افراد نداشتیم و اول «جعفریان» انتخاب شد که از تهران تایید نشد و بعد با اکثریت آرا ”نعمت زاده» انتخاب شد که یک سال و ۹ ماه شهردار بود اما به علت بیماری استعفا داد.

*از واژه بیماری و استعفا برای آقای نعمت زاده استفاده کردید. دارید کم لطفی می‌کنید. ایشان حاشیه های زیادی داشتند. به نظر بنده آقای نعمت زاده رسما برکنار شدند. درست است؟
-به او اعتراض داشتیم و تذکر هم می دادیم اما توجه نکرد.

*من خودم یادم هست در دوره آقای نعمت زاده شهرداری کهریزک با کمک مافیا تا ۱۰۰ درصد بنا هم مجوز می داد. آیا می دانید این کار غیر از اینکه خلاف قانون است چه تاثیر مخربی در زندگی افراد دارد؟
– ما خودمان به عنوان مهندس می دانیم که چه تاثیر مخربی در روح و روان شهروندان و دوری از نور خورشید تاثیرات منفی بر سلامت مردم دارد. موردی تذکر ندادیم و کلی اعتراض می کردیم.

*و دوباره بدون شهردار شدید. روز از نو روزی از نو … شهردار دوم شما چطور انتخاب شد؟
-یک تعدادی از قبل بودند. که باز اجماع رای روی آنها نداشتیم و در نهایت یحی پور انتخاب شد.

*چطور به یحی پور رسیدید؟
-براساس سابقه انتخاب شد و فکر کردیم که شاید بتواند کار کند. اما الآن می بینیم که ۳۰ میلیارد تومان در حساب دارد که می توانست کارهای بزرگی انجام دهد ، یا سرمایه گذاری کند نه اینکه در حساب بگذارد. شهردار باید برنامه و ایده ای داشته باشد و عمل کند.

*در مصاحبه ای که با آقای یحی پور داشتند گفتند من شهرداری هستم که وسط سال منتصب شدم و بودجه سال گذشته بسته شده و بودجه پروژه ها مورد تایید من نیست. سال ۱۴۰۰ برنامه اصلی را به شورا می دهم. درست است؟
-مدیر اگر مدیر باشد حتی یک روزه هم می تواند کار انجام بدهد. آقای «استاد فرج» هم نیمه سال آمد اما کار انجام داد.

*بودجه سال بعد کهریزک چقدر است؟
-بودجه سال بعد هم ۲۴۰ میلیارد تومان ارائه شده و سال قبل ۱۱۰ میلیارد بود. البته هنوز تصویب نشده و قطعا آن را کم خواهیم کرد. زیرا اولا نمی تواند شهرداری چنین درآمدی داشته باشد و دیگر اینکه نهایت عمراین مدیریت شهری ۶ماه است.

*با این اوصاف باید به شهردار کهریزک اخطار هم داده باشید؟
-شورا خیلی دوستانه هشدارها و راهنمایی داده است و در این مدت تعاملی کار کرده‌ایم.

*اجازه دهید یک سوزن هم به خودتان بزنیم. بفرمایید مهمترین مصوبات شما چه بود؟
-احداث چند بوستان، خرید ملکی برای شهرداری تا در طرح بازشدن خیابان مطهری استفاده شود. بازسازی و مرمت درعمارات فخرسادات و سینما که از کارهای شورا بود.

*همه اینها درست. اما من وقتی وارد کهریزک می شود جز آسفالت خراب و پر از زباله در کوچه های منتهی به انبارها چیزی نمی بینم؟
-شهرداری در این بخش نیروی کار کم دارد. زباله ها را هم جمع آوری می کنیم..

*آیا برنامه ای برای احداث جاده کمربندی جهت جلوگیری ازعبور کامیون های حمل زباله از داخل کهریزک دارید؟
-خیر برنامه ای نداریم. تنها راه ممکن این است که جلو محدوده مترو پلی احداث شود که به جاده قمصر متصل شود و از طرف مجیدآباد به کمربندی خارج شوند.

*از انبارها عوارض می گیرید. چند انبار؟ چکار می کنید؟
از حدود۲۰۰۰ انبار عوارض دریافت می کنیم. با این پول بخشی از جاده را در حال مرمت و بازسازی داریم.

*آیا اشتغال اعضای شورا در حوزه ساخت و ساز و فروش املاک در کارکرد شورا تاثیری داشته است؟
-سوء استفاده نبوده و اصلا اعضای شورا در ساخت و ساز کار نمی کنند. البته دو نفر در حوزه نقشه کشی و مهندسی کار می کنند! اما من نمی دانم که آیا سوءاستفاده ای از جایگاهشان در این امور داشته اند یا خیر!

*آیا خود شما تخلفی داشته اید؟
-اگر رئیس با اعضای شورا تخلفی داشته باشند قطعا هم از طریق رسانه و هم مردم و دستگاه های نظارتی مانند بخشداری و فرمانداری و استانداری مشخص خواهد شد و تاکنون گزارشی در مورد تخلف نداشته ایم.

*چطور شد که شما رئیس شورا شدید؟ ایا پدرتان پارتی بازی کرد؟
-اول «فروغی» و بعد «عبدی» ریاست شورا را داشتند و الآن من هستم. اعضای شورا تعیین می کنند که چه کسی رئیس باشد.

*علت این که دوباره کاندیدای شورا هستید چیست؟ چرا شهردار نمی شوید؟
-یک سری کار نیمه تمام باقی مانده و یکسری تجربه جدید کسب کرده ام که مایل هستم به کار ببندم. اما برای شهرداری تجربه بیشتری نیاز است که هنوز به آن درجه از توان نرسیده ام.

*عملکرد شما نشان می دهد که در بحث نظارت ضعیف و تعاملی عمل کرده اید. بعنوان مثال چرا از نعمت زاده که این همه تخلف داشت شکایت نکردید واقدامی نکردید؟ و یا این همه جنابت زیست محیطی و آلایندگی که شهرداری تهران دارد پرونده چندانی در بخش حقوقی شورا و شهرداری ندارید؟
-شورا محیطی است که باید در آن تعاملی کار کرد وبا شهردارهم باید تعامل داشت.

ممنون که وقت مصاحبه دادید. چون ۱۵ دقیقه دیرکردید بخشی از سوالات من باقی ماند که در وقت دیگر می پرسم. باید به مصاحبه دیگری بروم. در هر حال باز هم تاکید می کنم که سوالاتم باقی مانده است. و می خواهم دوباره فرصت دیگری داشته باشم.

true
true
true
true
  1. گل محمدی

    من که در کهریزک زندگی می کنم تا الان سینما ندیدم. در کوچه زنبق یا لاله دقیقا یک پارک بین سه منزل قرار دارد که آسایش ساختمان ها را گرفته است و امنیت را کم کرده است. مجوزهای ساخت غیر اصولی و تامین نشدن پارکینگ برایساختمان همه اینها را شما باید جواب بدید که ندادید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false