دکوراسیون داخلی اداری و استراتژی برای یک طراحی مناسب - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دکوراسیون داخلی اداری و استراتژی برای یک طراحی مناسب

طراحی داخلی دکوراسیون اداری رابطه مستقیمی با میزان سلامت روان کارکنان دارد، در همین راستا توجه به یک سری نکات می تواند از استرس فضای کار بکاهد و بازدهی کارکنان را افزایش دهد. همان طور که می دانید سندرم فرسودگی شغلی که از استرس فضای کار نشات میگیرد رو به افزایش است که با بهره گیری از طراحی اداری مناسب می توانید به میزان قابل توجهی آن را تحت کنترل بگیرید. در ادامه نکاتی برای بهبود این امر شرح داده خواهد شد.

دکوراسیون داخلی اداری و استراتژی برای یک طراحی مناسب

برای طراحی یک دکوراسیون اداری شیک باید المان های به روز و قدیمی با هم ترکیب شوند، بعنوان مثال در طراحی داخلی دفتر اداری انتخاب مبلمان، صندلی، نوع چراغ ها، فضای بیرونی و فضای استراحت بسیار مهم است که در ادامه برخی از آنها را با جزئیات بررسی می کنیم. انتخاب یک استراتژی مناسب میتواند یک خروجی ایده آل و پربازده را برای شا به همراه داشته باشد بنابراین همیشه از افراد متخصص برای تحقق این امر کمک بگیرید.

دکوراسیون اداری و انتخاب مبلمان مناسب

بهبود وضعیت بدن حین کار مزایای بسیاری برای سلامت جسمی کارکنان دارد، نتایج یک سری مطالعات بریتانیایی در خصوص دکوراسیون اداری نشان می دهد که توجه به این امر شاهد کاهش ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستیم، بر همین اساس نوع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اداری نقش مهمی دارد. در این مورد دو نکته حائز اهمیت است: ابتدا توجه به ایجاد تنوع در بخش های مختلف کاری با انتخاب سبک درستی از مبلمان و دوم توجه به رنگ، زیرا رنگ می تواند علاوه بر ایجاد یک جلوه بصری ایده آل، عملکرد تفکیک فضاها و بخش ها را نیز به خوبی تحقق ببخشد. بنابراین مبلمانی را انتخاب کنید که کارکنان بتوانند در بهترین وضعیت جسمانی از آنها استفاده کنند.

دکوراسیون اداری و دفتر کار و همسو بودن با ترندهای روز

یکی دیگر از عوامل مورد توجه در طراحی دفتر کار اداری، پیگیری مستمر ترندهای روز دنیاست، حتی میتوان این ترندها را با فصول مختلف سال پیگیری کرد و دکوراسیون را متناسب با آن تغییر داد. برخی از طراحان کاملا پایبند ترندهای روز هستند و برخی دیگر فقط از آن مطلع می شوند تا بتوانند بر اساس سلیقه فرد آنها را با سبک های دیگر و یا حتی سبک های قدیمی و طبیعی ترکیب کنند. اگر نمیخواهید صرفا تایم ترندهای روز باشید یک طراح داخلی متخصص میتواند شما را در این امر راهنمایی نماید و یک طرح ایده آل به شما پیشنهاد دهد. اما مواردی هست که در هر زمان و سبک باید به آنها توجه ویژه ای شود که در ادامه چند تا از آنها را ذکر میکنیم:

۱٫جلوه بصری مناسب دکوراسیون اداری و انتخاب های ترکیب رنگ صحیح

۲٫سازگاری هرچه بیشتر با محیط زیست

۳٫توجه به وجود حداکثری نور طبیعی

طراحی داخلی اداری و انتخاب صحیح صندلی

از دیگر نکات طراحی اداری ایده آل، انتخاب صندلی های مناسب است. در انتخاب صندلی باید به ارگونومیک و کاربردی بودن آن توجه ویژه ای شود چون امروزه مدل های متنوعی در بازار یافت می شود. در ادامه چند نوع از صندلی ها را نام برده و راجع به آن ها توضیحاتی را ارائه می دهیم:

۱٫صندلی های اجرایی: این صندلی دارای یک بخش پشتی با ارتفاع زیاد و یک نشیمنگاه نرم است.

۲٫صندلی های ارگونومیک: این نوع صندلی، انطاف پذیری بالایی دارد و ممواردی چون ارتفاع، عمق و حتی بالا و پایین بودن دسته را می توان تنظیم کرد.

۳٫صندلی های زانویی: حالت نرمان یک صندلی این است که ران فرد در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد که در این نوع صندلی ران فرد در زاویه ۶۰ تا ۷۰ درجه قرار میگیرد، این زاویه می تواند وزن را به خوبی میان نشیمنگاه و زانو تقشیم و درد کمر را کاهش دهد.

۴٫صندلی های دسته کتابی: اگر فضای اداری دارای یک بخش ویژه اموزشی ست می توانید از این نوع صندلی استفاده کنید تا افراد بتوانند از دسته صندلی برای راحتی بیشتر در نوشتن بهره بگیرند. ناگفته نماند که دسته هایی که برای نوشتن در آنها تعبیه شده قابلیت باز وبسته شدن دارند.

۵٫صندلی های مبلی کوچک: این صندلی برای افرادی با جثه بزرگ پیشنهاد می شود چون راحتی بیشتری را حین کار فراهم می کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false