«دوپینگ‌ خونی» در فوتبالیست‌ها تأثیری ندارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ دکتر رامین طباطبایی، درباره اعلام فهرست ورزشکاران دوپینگی توسط فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: دویپنگ این افراد قطعی شده و تمامی مراحل دادرسی‌ها انجام شده است و ما پس از طی این مراحل، اقدام به انتظار اسامی آنها کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام دوچرخه‌سوار سرشناسی که سابقه حضور در المپیک 2012 لندن را دارد بین اسامی دوپینگی‌های اعلام شده نبوده، تصریح کرد: دوپینگ دوچرخه‌سوار مذبور را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب. ضمن اینکه انتشار نام این دوچرخه‌سوار هم از جانب ما نبوده است.

سخنگوی کمیته ستاد مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه «وادا»، نمونه‌ آزمایش ورزشکاران را در رقابت‌های معتبر برای 10 سال نگهداری و «فریز» می‌کند، گفت: این کار برای این است که اگر در آینده روش‌های جدیدی در آزمایش دوپینگ ایجاد شد بتوان نمونه‌ آزمایش‌های قبلی را مجدداً مورد بررسی قرار داد. همین مسئله باعث شد تعدادی از وزنه‌برداران شرکت‌کننده در المپیک لندن با محرومیت مواجه شوند.

طباطبایی درباره شایعه «دوپینگ خونی» تعدادی از بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حدود 2 سال است که ورزشکاران مطرح باید پاسپورت بیولوژیک داشته باشند که بر اساس آن ورزشکاران باید هر 3 ماه یک بار آزمایش خون داشته باشند. اگر آنها تزریق خون داشته باشند در این آزمایش مشخص خواهد شد. درباره شایعه‌ دوپینگ خونی تعدادی از بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم  این است که دوپینگ خونی در فوتبال کاربردی ندارد و تأثیری بر فوتبالیست‌ها نمی‌گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تا حالا حدود 80 تست دوپینگ در لیگ‌های مختلف فوتبال گرفته‌ایم که 40 مورد از این تست‌ها مربوط به لیگ برتر است.

منبع: میزان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false