دلال موسیقی حامد همایون جشنواره موسیقی فجر را تسخیر کرد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دلال موسیقی حامد همایون جشنواره موسیقی فجر را تسخیر کرد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر بلیت‌های سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر بر روی دو سایت ایران کنسرت و سایت 3670 به فروش می‌رسد. دو سایتی که سال گذشته هم همین امتیاز را دارا بودند.

پرسش اینجاست که براساس کدام متر و معیار این دو سایت برای بلیت فروشی جشنواره انتخاب می‌شوند.

ایران کنسرت از سایت‌های مهم (اگر نگوییم مهمترین سایت) در حوزه بلیت‌فروشی کنسرت‌های موسیقی است و چشم‌پوشی از امتیازهای این سایت برای هر رویدادِ موسیقایی کار دشواری است. به هر روی ایران کنسرت در حال حاضر مرجع مهمی در حوزه معرفی کنسرت‌های موسیقی است که تقریبا در تمام ژانرهای موسیقی مشغول فعالیت است و در طول سال هم گروه‌های بسیاری بلیت‌فروشی خود را به ایران کنسرت می‌سپارند. به همین دلیل انتخاب ایران کنسرت از سوی جشنواره موسیقی فجر، نکته‌ای پذیرفتنی است. اما سایت 3670 از کجا آمده است.

این سایت معتلق به محسن رجب‌پور است. رجب‌پور همان تهیه‌کننده‌ای است که در ماه‌های گذشته صحبت‌هایش درباره‌ی فعالیت‌های تجاری در عرصه موسیقی واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی به دنبال داشت.

رجب‌پور چند سال پیش در نخستین نشست خبری حامد همایون حرف‌هایی به زبان آورد که در جایگاه یک تاجر، توجیه‌پذیر است. به هر روی او یک تاجر است و نباید از او انتظار نگاهی فرهنگی داشت. کسی که صاحب بِرند «حامد همایون» است بی‌شک، در راستای اعتلای فرهنگ اصیل ایران قدم برنمی‌دارد و عاقلانه نیست که چنین انتظاری از او داشته باشیم.

رجب‌پور در فضای موسیقی پاپ کشور فعالیت می‌کند و در عرصه بِرندسازیِ موسیقی پاپ هم تقریبا موفق است. اما اینکه چنین شخصی در جشنواره‌ی موسیقی فجر آن هم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیم ساز باشد و نفوذش باعث شود که بخش عظیمی از بلیت‌فروشی‌های جشنواره را به سایتِ او بدهند؛ تاسف بار است.

سایت 3670 در تمام طول سال تنها به فروش بلیت‌های کنسرت حامد همایون و تعداد معدودی کنسرت دیگر در حوزه موسیقی پاپ می‌پردازد. به گفته‌ی مسئولان این سایت؛ در سال جاری حتی یک کنسرت در ژانر موسیقی ایرانی، موسیقی کلاسیک یا موسیقی‌های تلفیقی بلیت‌فروشی‌اش از طریق سایت 3670 انجام نشده است. در واقع ژانر کاری این سایت تنها به فروش کنسرت‌های موسیقی پاپ تعلق دارد که آن هم به طور اختصاصی به فروش بلیت کنسرت‌های حامد همایون به تهیه کنندگی محسن رجب‌پور می‌پردازد.

حال باید از مسئولان جشنواره سی‌وچهارم موسیقی فجر پرسید که براساس کدام منطق و کدام شایستگی و کدام سابقه، سایت 3670 را برای بلیت‌فروشی جشنواره انتخاب کردید؛ آن هم بلیت‌فروشیِ بخش موسیقی کلاسیک، رسیتال‌ها، بخش بین‌الملل و برخی اجراهای خاص دیگر…

سایت‌های دیگری در این زمینه بودند که سابقه و توان بیشتری در زمینه فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی جدی داشتند. جالب اینکه هیچ کدام از این سایت‌ها برای جشنواره انتخاب نشدند تا همه چیز در اختیار 3670 باشد.

جالب‌تر اینکه این سایت در همین دوران فروش بلیت‌های کنسرت جشنواره فجر، به یکباره بلیت‌فروشی کنسرت جدید حامد همایون را آغاز کرده است. این کار خودش نوعی تبلیغِ مجانی با برندِ جشنواره موسیقی فجر برای حامد همایون است. چرا که مخاطبانِ مراجعه کننده به این سایت برای خرید بلیت‌های جشنواره فجر، مجبورند که بلیت‌فروشی کنسرت حامد همایون را در بالا و در بهترین جای سایت ببینند.

حال باید از مسئولان جشنواره موسیقی فجر پرسید که چرا و با چه معیاری چنین سایتی را برای فروش بلیت‌های جشنواره موسیقی فجر انتخاب کرده‌اند.

البته این پرسش در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با مسئولان جشنواره مطرح شد، اما شهرام صارمی مدیراجرایی جشنواره پاسخی برای این پرسش و چالش نداشت و تنها به گفتن این جمله‌ها بسنده کرد که: «بلیت‌های تمام اجراها روی دو سایت قابل مشاهده است و هر دو سایت تمام اجراها را به هم لینک کرده‌اند.»

صارمی البته این چند جمله را فقط برای توجیح ظاهری ماجرا بیان کرد اما هیچ توضیحی برای چراییِ انتخابِ این سایت نداشت. کاملا مشخص است که این سایت هیچ سابقه‌ای در زمینه فروش کنسرت‌های جدی ندارد و احتمال زیاد با روابط و نه ضوابط، به عنوان سایت فروش بلیت‌های جشنواره انتخاب شده است.

در روزهای آینده امیدواریم که مسئولان جشنواره موسیقی فجر توضیحی مفصل و دقیق درباره علت انتخاب چنین سایت‌هایی بیان کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false