دست راست جهرمی گزینه ذخیره شهرداری تهران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دست راست جهرمی گزینه ذخیره شهرداری تهران!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر اصلاح طلبان ظاهرا هرچه بیشتر درباره پیروز حناچی از دستگاه‌های نظارتی کسب اطلاع می‌کنند، بیشتر درباره تایید صلاحیت او ناامید می‌شوند.

همچنانکه رئیس کمیسیون عمران شورا تاکید کرد: «شواهد نشان می‌دهد در تایید حکم آقای حناچی مشکلی وجود دارد چراکه اگر قرار بر تایید بود، ظرف مهلت 10 روز حکم شهرداری تایید شده بود.»

این در حالیست که سخنگوی شورای شهر در صفحه شخصی‌اش نوشت که شواهد، قرائن و برخی مذاکرات نشان می‌دهد فرآیند صدور حکم شهردار منتخب توسط وزیر محترم کشور، با تنگناهایی روبه‌رو است و تاکید کرد حکم شهردار منتخب به‌سرعت صادر نخواهد شد.

نکته جالب اینکه برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در گفتگو با رسانه‌ها از احتمال صرف نظر کردن از حناچی برای شهردای تهران نیز سخن گفته اند.

با این وجود محمد خاتمی که اصرار اولیه او برای شهردار شدن حناچی نهایتا به رای بیشترش در شورای شهر تهران منجر شده، اخیر برای تعیین جانشینی پیروز حناچی فعال شده است. این گزینه به اعتقاد خاتمی می‌تواند در حال حاضر حکم گزینه ذخیره داشته و نهایتا در صورت عدم تایید صلاحیت پیروز حناچی به عنوان گزینه جانشین مطرح شود. اما بر اساس برخی اخبار از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات، گزینه بعدی محمد خاتمی، نصرالله جهانگرد می‌باشد. لازم به ذکر است که خاتمی پیش از حناچی نیز به شهردار شدن جهانگرد در پایتخت علاقه جدی نشان داده بود.

نصرالله جهانگرد کیست؟
نصرالله جهانگرد که 61 ساله، متولد بهمن ۱۳۳۶ است و در حال حاضر معاون فناوری و نوآوری محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دبیری شورای عالی فناوری اطلاعات، ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران است.مشاور و نماینده ویژه رئیس جمهور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات، مسؤل تدوین برنامه توسعهٔ کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (تکفا)، مدیر هماهنگی ملی ایران در برنامهٔ اجلاس جهانی سران جامعهٔ اطلاعاتی، عضو کمیتهٔ ملی فناوری اطلاعات یونسکو، سرپرست (خرداد تا شهریور ۱۳۷۹) و معاون برنامه‌ریزی و توسعه (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲) وزارت پست و تلگراف و تلفن (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلی)، عضویت در شورای برنامه‌ریزی برنامهٔ چهارم توسعه کشور و عضو کمیتهٔ فرابخشی علوم و فناوری اطلاعات در تدوین برنامهٔ سوم توسعه از جمله سوابق سومین گزینه تصدی شهرداری تهران، در حوزه ICT کشور است.

عضویت در شورای عالی بنیاد باران و عضویت علی‌البدل شورای مرکزی و از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، عضویت در شورای مرکزی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور،عضویت در دفتر مطالعات دبیرخانهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی،عضویت در دفتر سیاسی نخست‌وزیری در دوره شهید رجایی از جمله سوابق سیاسی نصراله جهانگرد است.
وی مدیر اسبق بخش مالتی‌پلکس مرکز تحقیقات مخابرات ایران (مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات)،مشاور اسبق فناوری اطلاعات وزیر علوم، فرهنگ و آموزش‌عالی (وزارت علوم، تحقیات و فناوری)، مسؤول طراحی سیستم مکانیزه سرشماری ملی سال ۷۵،عضو اسبق کمیسیون اطلاع‌رسانی شورای پژوهش‌های علمی کشور،عضو سابق شورای عالی اداری،عضو سابق شورای عالی انفورماتیک کشور، عضو سابق شورای عالی ترافیک،مشاور سابق رئیس بانک مرکزی در فناوری اطلاعات، رئیس سابق هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک ایران، و داماد خانواده مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات است.

حسن روحانی در دی ماه سال 92، در حکمی جهانگرد را به سمت دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات منصوب و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آراء متخصصان بستر لازم جهت ارتقای هر چه بیشتر فناوری اطلاعات در کشور را فراهم نماید.

جهانگرد 61 ساله در خرداد سال 84 نشان درجه دوم لیاقت و مدیریت از رئیس دولت اصلاحات دریافت کرد.

نصرالله جهانگرد دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده است.

جهان/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false