دستور محرمانه پنالتی در بازی استقلال و پرسپولیس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دستور محرمانه پنالتی در بازی استقلال و پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر هفته گذشته بود که سه نماینده مجلس با امضای نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر تذکر دادند که چرا داوران در بازی‌های جام‌حذفی برای استقلال و پرسپولیس پنالتی گرفته‌اند. در آن نامه از سرخابی‌ها به‌عنوان تیم‌های دولتی نام برده شد و متن نامه به‌گونه‌ای بود که دخالت دولت را در ثبت نتایج، تداعی می‌کرد. محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی فردی بود که این نامه تذکر را تنظیم کرده و به امضای عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند، نمایندگان استان البرز رساند.

این درحالی است که زنوزی، مالک همزمان دو تیم تبریزی یعنی تراکتور و ماشین‌سازی تنها فرد در فوتبال دنیاست که دو تیم در یک سطح مسابقات دارد، اما فدراسیون ایرادی به او وارد نمی‌کند. از سوی دیگر، تقابل تیم‌های تراکتورسازی و نود ارومیه (همان تیمی که زنوزی به ارومیه هبه کرد) نیز اتفاق جالبی است، با این حال فدراسیون کماکان ترجیح می‌دهد سکوت کند. به بهانه اتفاقات اخیر با فرهنگی، تماس گرفتیم تا از او درباره جزئیات نامه جنجالی‌اش بپرسیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی را در ادامه می‌خوانید.

بازتاب نامه‌ای که نوشته بودید در رسانه‌ها و فضای مجازی خوب نبود، نظر شما در این‌باره چیست؟
چرا خوب نبود؟

به هرحال بازی فوتبال بود. اگر تحلیل داوری یا نظر کارشناسان فنی را می‌پرسیدید، می‌گفتند پرسپولیس و استقلال برتر از حریفان‌شان بودند و داوری اشتباه بارزی نداشت.
یعنی تعجب کرده بودند؟

بله، تعجب هم کرده بودند.
تعجب کرده بودند، چون عادت کرده‌اند تیم‌های دولتی مورد مهر و حمایت قرار بگیرد و وقتی کسی به آن اعتراض می‌کند، بنای ناسازگاری می‌گذارند.

شما تحلیل داوری بازی‌ها را دیدید؟
خیر.

اگر در رسانه‌ها می‌خواندید یا در تلویزیون تماشا می‌کردید، متوجه می‌شدید داور اشتباهات بزرگی نداشت. کارشناسان می‌گویند سرخابی‌ها شایسته برد بودند. متهم کردن داوران به جانبداری کمی غیرمنصفانه نبود؟
ممکن است ماشین‌سازی از یک تیم 6 گل هم بخورد، اما باختن یا بازنده کردن باعث می‌شود وضعیت فرق کند. من بحث نقاط ضعف را مطرح نمی‌کنم بلکه معتقدم شرایط را به نفع این دو تیم دولتی تغییر دادند. درباره گل‌ریحان صحبتی نکردند؟ اینکه همیشه برای تیم‌های تهرانی پنالتی می‌گیرند اما برای شهرستانی‌ها نه، تعجبی ندارد؟

اگر به دنبال علامت تعجب‌ها در فوتبال باشید، به جایی نخواهیم رسید. شما به‌عنوان نماینده مردم، چرا درباره زنوزی که دو تیم در یک سطح دارد به وزیر تذکر نمی‌دهید؟
دولت هم دو تیم دارد، چرا به دولت هجمه نمی‌شود؟ مسئولان دولتی عضو هیات‌مدیره تیم‌های دولتی هستند و دستورات را اطاعت می‌کنند. درست نیست که دو تیم نسبتا ضعیف در یک روز، دو تیم دولتی را شکست دهند، بنابراین در دقایق آخر حتما باید اتفاقاتی رخ بدهد.

قرعه‌کشی جام‌حذفی را تماشا کردید؟
خیر.

تراکتور باید به مصاف نود ارومیه برود، تیمی که زنوزی آن را هبه کرده و برخی می‌گویند احتمال تبانی در آن بازی وجود دارد.

من اطلاعات زیادی در این‌باره ندارم، اما بازی‌های پرسپولیس و استقلال بیشتر به چشم می‌آمد. گل‌ریحان و ماشین‌سازی مقابل چشم میلیون‌ها ایرانی بازی کردند و علیه هر دو تیم بعد از دقیقه 70، پنالتی گرفته شد. کاملا مشخص است که دستور بر گرفتن دو پنالتی بود، البته اگر نتوانند قبل از دقیقه 70 به پیروزی برسند. برد و باخت در فوتبال طبیعی است، اما این اتفاقات نشان داد کاملا از قبل طراحی شده بود که برای دو تیم استقلال و پرسپولیس پنالتی بگیرند. من در آن نامه هم نوشتم که دستور به پیروزی یا شکست ندهید، اجازه بدهید هر تیمی بهتر است، برنده شود. عادت کرده‌اند که تیم‌های پایتخت را به پیروزی برسانند و تیم‌های شهرستانی شکست بخورند.

شما بازی ماشین‌سازی و پرسپولیس را کامل تماشا کردید؟
خیر. اتفاقی چند ویدئو از آن بازی را دیدم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false