در نشست سرپرست استانداری تهران با شهردار تهران مطرح شد؛ وابستگی شهرداری ها به منابع مالی ناپایدار تا 80 درصد است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
در نشست سرپرست استانداری تهران با شهردار تهران مطرح شد؛ وابستگی شهرداری ها به منابع مالی ناپایدار تا 80 درصد است

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری جامعه خبر/مرضیه محمدی

شکراله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران با همراهی محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با حضور در ساختمان شهرداری تهران در خیابان بهشت مهمان پیروز حناچی شهردار تهران بودند و در نشستی صمیمی پیرامون مسائل مختلف تهران از آسیب های اجتماعی تا آلودگی هوا،قطار حومه ای و مترو تهران سخن گفتند.

پیروز حناچی در این نشست با بیان اینکه رود دره های تهران در حریم هستند و باید وارد محدوده شوند گفت: ایجاد محدوده برای رود دره های تهران از جمله درکه،دربند و دارآباد امکان خدمات رسانی این تفرجگاه ها را بیشتر فراهم می کند.

وی با اشاره به ایجاد فضاهایی در جهت ایجاد نشاط در شهر از جمله خیابان سی تیر و عرضه مواد غذایی و فعالیت رستوران ها در محدوده خیابان گفت: در این مکان ها در بیشتر فضای خارج مغازه ها صندلی برای استفاده شهروندان قرار داده شده است اما نه در همه ساعات و نه در همه نقاط شهر و در این بخش منفعت مغازه دار و هم انتفاع شهری باید رعایت شود.

شهردار تهران به دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه منابع مالی پایدار در مجلس اشاره کرد و افزود:سهم شهرداری در گذشته از مالیات بر ارزش افزوده 50 درصد بود .در خصوص لایحه منابع مالی پایدار نیز، وابستگی شهرداری ها به منابع مالی ناپایدار تا 80 درصد است که اگر بتوانیم آن را به 50 درصد کاهش دهیم به هدف رسیدیم.

تعامل امروز دولت، استانداری تهران و شهرداری محسوس است

حسن بیگی ،سرپرست استانداری تهران در این نشست با بیان اینکه باید از هماهنگی و تعامل امروز میان دولت، استانداری تهران و شهرداری برای رفع مشکلات تهران به ویژه در آسیب های اجتماعی و آلودگی هوا برای خدمتگزاری بیشتر بهره مند شد گفت: تصمیمات خوبی در حوزه مراکز نگهداری معتادان بهاران و مجتمع فوریت های آسیب های اجتماعی با تعامل شهرداری اتخاذ شده است که امیدواریم با حضور شهردار جدید با سرعت و قوت بیشتری اجرایی شود.

وی افزود: ساماندهی معتادان متجاهر،کودکان کار و زباله گرد و متکدیان از مطالبات مردم استان تهران است و با همکاری صدا و سیما اقدامات فرهنگی خوبی قرار است در این بخش انجام شود.

سرپرست استانداری تهران به موضوع اولویت استانداری در اجرای طرح قطار شهری حومه ای تهران نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای پیش بینی ها و اقدامات پدافندغیرعامل و ساماندهی دستفروشان مترو تهران نیز در مجموعه استانداری تهران اقدامات و تصمیمات کارشناسی خوبی به دست آمده است و این آمادگی وجود دارد تا با حوزه های کارشناسی شهرداری تهران این دستاوردها به تبادل برسد.

برگزاری جُنگ های شبانه نیاز امروز در تهران

محمد امامی امین، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در این دیدارگفت: تهران ظرفیت بسیار زیادی در تحقق برنامه ریزی های اقتصاد شهری دارد و افزایش برنامه های نشاط آور از خشونت و افسردگی زندگی شهری ناشی از مشکلات شهری می کاهد.

وی افزود: برگزاری جُنگ های شبانه و موسیقی نشاط آور می تواند به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد شهری در نظر گرفته شود تا نشاط اجتماعی در پایتخت افزایش یابد.

امامی امین با اشاره به اینکه وجود 400 هزار واحد صنفی در استان تهران با همکاری شهرداری تهران و اتحادیه ها می تواند در ترویج لزوم دریافت پروانه صنفی در فعالیت های اقتصادی شهر موثر باشد تصریح کرد:نیاز است قانون مالیات بر ارزش افزوده که در حقیقت مالیات بر مصرف است به طور کامل اجرا شود،و پیشنهاد می شود سوپر مارکت ها و واحدهای صنفی به صندوق های ویژه ای مجهز شوند و حتی اجرای رایگان آن می تواند در آینده همه هزینه های آن را جبران کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false