دخترها بخوانند؛ بیماری‌هایی که از مادر به ارث می رسد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در این مطلب، فهرستی از بیماری‌های مختلفی را که دختران از مادرانشان به ارث می‌برند با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 پوکی استخوان

زنانی که مادرانشان شکستگی‌های حاد استخوانی را تجربه کرده‌اند، باید بیشتر به فکر سنجش میزان کلسیم و ویتامین D بدنشان باشند و در صورت توصیه پزشک، با انجام تست سنجش تراکم استخوان، وضعیت خود را بررسی کنند.

چروک‌های پوستی

اگر مادر شما پوستی شکسته و چروکیده دارد، احتمالا شما هم دیر یا زود چهره‌ای شبیه به او پیدا می‌کنید. پس پیش از دچار شدن به این مشکل، با استفاده هرروزه از کرم‌های ضدآفتاب، کرم‌های ضدچروک و آب‌رسان و مصرف به اندازه ویتامین‌هایی مثل C و E مانع ایجاد چروک‌های زودرس و عمیق روی پوستتان شوید.

مشکلات چشمی

سندرم خشکی چشم بسیاری از خانم‌های یائسه را به خود دچار می‌کند و از نظر متخصصان، اگر سابقه ژنتیکی ابتلا به این مشکل در خانواده شما وجود داشته باشد، بعید نیست که خودتان هم به آن دچار شوید.

میگرن

سردردهای نبض‌داری که حضور در فضای پرنور یا شلوغ را برایتان آزاردهنده یا تحمل‌ناپذیر می‌کند، می‌تواند میراثی از مادرتان باشد. محققان می‌گویند حدود ۸۰ درصد از کسانی که مبتلا به میگرن هستند، از یک نسل هستند.

آلزایمر

مصرف غذاهای چرب، کم‌تحرکی یا کار نکشیدن از مغز می‌تواند در زوال آن موثر باشد اما به گفته محققان، ژن‌های شما نقش مهمی در دچار شدنتان به آلزایمر ایفا می‌کنند.

بیماری‌های قلبی و دیابت

ورزش نکردن و رژیم غذایی ناسالم دو بیماری دیگر را هم به جان افراد می‌اندازد. به گفته محققان، زنانی که سبک زندگی سالمی دارند، در صورت به ارث بردن ژن این بیماری‌ها از مادرشان، بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار می‌گیرند.

مشکلات دوران بارداری

مسمومیت بارداری، بالا رفتن فشارخون در این دوران یا ابتلا به دیابت بارداری، وابستگی زیادی به ژن‌های شما دارند. به گفته پژوهشگران مشکلات باروری و بارداری اغلب ژنتیکی است و از مادر به دختر به ارث می‌رسند.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false