دختران حاضر در فضای مجازی افسرده‌تر از پسرانند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دختران حاضر در فضای مجازی افسرده‌تر از پسرانند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر محققان اظهار کردند که دختران نسبت به پسران دو برابر بیشتر احتمال دارد که به افسردگی در سن ۱۴ سالگی مبتلا شوند، زیرا به طور میانگین، مدت زمان بیشتری را صرف استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.
این بررسی در بین نزدیک به ۱۱ هزار نوجوان، در خصوص ارتباط بین رسانه‌های اجتماعی و ابتلا به افسردگی انجام شد.
محققان کالج دانشگاه لندن در بریتانیا دریافتند که دختران بیشتر تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند و همین موضوع عاملی برای افسردگی آنها در سنین پایین است. دو پنجم از شرکت‌کنندگان دختر، بیش از سه ساعت در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند.
یافته‌ها نشان داد که کاهش خواب و مشکلات احتمالی پیش آمده در رسانه‌های اجتماعی از مهمترین عوامل ابتلا به افسردگی در میان دختران هستند.
نتایج این بررسی نشان داد که در ارتباط بین افسردگی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی، دختران ۴۰ درصد و پسران ۲۵ درصد تجربه آزار و اذیت آنلاین را داشتند، همچنین، در این ارتباط، ۴۰ درصد دختران اختلال خواب را تجربه کردند.
نتایج بررسی‌ها حاکی از آن بود، دخترانی که ‌استفاده زیادی از رسانه‌های اجتماعی دارند، نسبت به پسران، اعتماد به نفس کمتر و نگرانی‌های بیشتری درباره تصویر خود در اجتماع دارند.
محققان توصیه کردند که خانواده‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی برای استفاده صحیح از رسانه‌های اجتماعی ارائه دهند و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false