داوربین المللی کشتی بیکار است | از اروپا تا داوری سریال پایتخت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
داوربین المللی کشتی بیکار است | از اروپا تا داوری سریال پایتخت!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده (خبرنگار)| نامش داود خوش منظر است که خردادماه سال ۱۴۰۰ جشن تولد ۳۹ سالگی اش را با دو فرزند و همسرش در خانه کوچکشان واقع در یکی از خیابان های شهرری برگزار کرد.

او با مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی مدال افتخار داوری درجه یک بین المللی کشتی را بر سینه دارد و بعنوان داور در مسابقات جهانی بوسنی ۲۰۱۳، مسابقات کشتی جام کشورهای عرب در اردن ۲۰۱۴، مسابقات جام مدوید در بلاروس ۲۰۱۶، مسابقات کشتی قهرمانی اروپا در سوئد ۲۰۱۶، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی آسیا در ترکمنستان۲۰۱۷، مسابقات جام باشگاه های جهان در اصفهان ۲۰۱۷، مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان در استونی ۲۰۱۹ و بسیاری از جام های دیگر (تختی- یادگارامام- شاهد و …) قضاوت و داوری کرده است.

داوود خوش منظر دارای مدرک رسمی مربیگری کشتی و آمادگی جسمانی و عضو هیات مدیره کانون پیشکسوتان و نام آوران شهرستان ری است. این افتخارات در حالی است که در کشور فقط ۳۲ داور بین المللی کشتی درجه یک داریم که باید به آنها افتخار کرد و این داوران خوشنام را حفظ کرد.

در حالی که این روزها بازار باشگاه های کشتی در جنوب تهران کساد است اما ۶۵ درصد مدال های المپیک ۲۰۲۱ را رشته کشتی کسب کرد. اما سوال این است که آیا یک داور بین المللی درجه یک می تواند با مبلغ ۱۵۰ هزارتومان برای هر داوری زندگی کند؟

قهرمان اهل شهرری مشکلات خود را به فرماندار ری (حسین توکلی) بازگو می کند اما هیچ فایده ای ندارد و فرماندار با اینکه می داند نمی تواند به اداره ورزش نامه استخدام بزند اما برای اینکه ثابت کند کاری انجام داده نامه ارسال می شود و پاسخ اداره ورزش هم مشخص است چون استخدام ساز و کار قانونی و آزمون و فراخوان دارد. (از این کار فرماندار ری بعنوان خبرنگار بسیار ناراحت شدم چون به نوعی توهین به این ورزشکار محسوب می شود.)

اما حسین توکلی فرماندار این بار نامه ای به سعید استاد فرج شهردار باقرشهر می نویسد که این قهرمان و داورخوشنام و فرزند ری در سازمان ورزش شهرداری مشغول به کار شود که باز هم موفقیتی کسب نمی شود. انگار شورای شهر وقت (آقای پ) می گوید که هرکسی را که دوست داشته باشیم استخدام می کنیم.!

حتی قهرمان شهرما به دفتر یزدیخواه نماینده مجلس مراجعه می کند که آن هم بی فایده است.

داور بین المللی کشتی اهل ری که به دلیل بازی در سریال پایتخت مردم ایران هم او را می شناسند همچنان جویای کار است اما شاید اگر خبرنگار بود و برای مسئولان مطالب خوبی منتشر می کرد امروز مشغول به کار می شد. داوود خوش منظر نمی تواند دستفروشی یا فروشندگی کند چون شخصیت و جایگاه داوری او زیر سوال می رود. البته می توانست مانند برخی در مترو فیلم بگیرد و بعد در جایی مشغول به کار شود اما تلاش کرده تا عزت خود و شهرستان ری زادگاهش را حفظ کند. اما آیا مسئولان شهرستان ری قدر و جایگاه او را می دانند؟

 

 

 

 

 

 

true
true
true
true
  1. سعید

    سلام…خدا نگذره از کسایی که با زندگی مردم اینکارارو کردن..و ای کاش فقط یکی از این مسئولین برای یک بارم شده به وجدان خودش رجوع کنه و تلاشی برای حل موضوع بیکاری این فرد ورزشی انجام دهد..

  2. محمود

    واقعا جای تاسف داره
    ایشون هرکشور دیگه ای بود روی چشم میزاشتنش، چرا ورزشکاران،مربیان یا داوران ما دائما به فکره فرار از این کشور هستن، همه مدارک این آقا مرتبط و ورزشی هست یه کار برای ایشون تو این کشور پیدا نمیشه؟؟؟
    قابل توجه وزیر ورزش و جوانان
    سازمان ورزش شهرداری تهران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false