داروهای هندی و چینی در داروخانه های ایران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
داروهای هندی و چینی در داروخانه های ایران!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر اکبرترکی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص واردات دارو گفت: در حال حاضر در داخل کشور تولید دارو داریم و از آن حمایت می‌کنیم ولی چنانچه توانمندی تولید داخلی را به تنهایی نداشته باشیم با رعایت قوانین و فیلترهایی که باید دارو تایید شود از طریق تولید مشترک استفاده میکنیم.

اغلب بالک های دارویی از هند وارد می شود

ترکی با اشاره به وجود تحریم‌ها و احتمال اینکه کشورهای اروپایی در این زمینه در ایران سرمایه‌گذاری نکنند افزود: بسیاری از بالک های دارویی ما از هند وارد میشود و لزومی ندارد که حتما واردات دارو از غرب انجام گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مواد اولیه بسیاری از داروهای ما از چین و هند وارد میشود.

داروهایی که در بازار سیاه و ناصرخسرو به فروش میرسند داروهای کمیاب با تعداد کم هستند که شاید مردم نمی‌خواهند مشابه داخلی آن را استفاده کنند.
وی عنوان کرد: داروهایی که در بازار سیاه و ناصرخسرو به فروش میرسند داروهای کمیاب با تعداد کم هستند و به علت بالا بودن قیمت و غیر قابل دسترس بودن آنها در این بازار عرضه می‌شوند و شاید مردم نمی‌خواهند مشابه داخلی آن را استفاده کنند که این باعث بازارگرمی شده است.

ترکی بیان کرد: منکر تأثیر تحریم‌ها نیستیم و در این صنف نیز تاثیر خواهند گذاشت با این حال راهکارهای مقابله با آن را داریم و به نظر می‌رسد کمترین مشکل را در بحث و دارو داشته باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false