دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی کسایی زاده برگزار می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی کسایی زاده برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر امروز 14 مهر سومین جلسه دادگاه شکایت از سید هادی کسایی زاده خبرنگار به اتهام افشای تخلفات رئیس وقت تعزیرات کشور در سال 1395 در دادگاه کیفری استان تهران برگزار می شود

کسایی زاده دبیر ارشد وقت خبرگزاری موج در سال 1395 اسنادی را منتشر کرد که نشان می دهد علیرضا جمشیدی معاون وزیردادگستری با رابطه اقوام و آشنایان خود را با حقوق 8 میلیون تومانی به طور غیرقانونی به عنوان مدیرکل منصوب کرده و همزمان شغل وکالت هم داشته است.

پس از افشای این تخلفات و بخش دیگری از فساد در دستگاه ها با حکم دادستانی خبرگزاری موج به مدت 6 ماه فیلتر و 50 خبرنگار بیکار شدند.

کسایی زاده بعنوان دبیر ارشد خبرگزاری موج استعفا داد و مدیرمسئول هم یک سال از فعالیت رسانه ای محروم شد.

کسایی زاده از سال 95 تا 97 چندین پرونده دیگر را رسانه ای کرد و در سال 1396 با شکایت بانک سرمایه وبانک مرکزی و ولی الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی دستگیر و به بند امنیتی زندان اوین منتقل شد و پس از 10 روز بازجویی و تشکیل پرونده به قید ضمانت آزاد شد. دادگاه بدوی این خبرنگار را با پرونده سازی علیه او از سوی دو فرد ناشناس به 2 سال حبس محکوم کرد و پرونده در مرحله تجدید نظر قراردارد.

همچنین در این مدت بهشت زهرای تهران، نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور به دلیل انتشار چندین یادداشت انتقادی در روزنامه ها از این خبرنگار از طریق دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای ویژه روحانیت شکایت کرده که با قید ضمانت و قرارکفالت آزاد است.

سید هادی کسایی زاده در سال 1390 بعنوان خبرنگار خبرگزاری مهر به اتهام افشای فساد محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور دولت دهم تحت تعقیب قرارگرفت.

شکایت از سوی دادستانی تهران، سازمان زندانها و برخی دستگاه های دولتی بخش دیگری از پرونده های این روزنامه نگار است. در پرونده شکایت سازمان زندانها از کسایی زاده این نهاد قضایی او را به اتهام اینکه سازمان زندانها را نهادی متخلف و دروغگو معرفی کرده و از مردم به اسم آزادی زندانیان غیرعمد در برنامه ماه عسل پول میلیاردی گرفته و اما زندانیان عمد را آزاد کرده شکایت کرد. پس از بررسی ها مشخص شد این خبرنگار اسناد درستی داشته و سازمان زندانها شکایت بی موردی داشته است. اما کسایی زاده از سازمان زندانها به دلیل تهمت و شکایت نادرست شکایت نکرد. و رسانه ها هم در مورد تخلف سازمان زندانها در برنامه ماه عسل سکوت کردند و ترسیدند گزارش بنویسند.

سید هادی کسایی زاده هم اکنون بعنوان سردبیر پایگاه خبری جامعه خبر و مدرس خبرنگاری، طراح و گرافیست فعالیت می کند.

true
true
true
true
  1. حمیدشهریاری

    درود بر شرف این خبرنگار مردمی… همه کارهایش خصوصا در بجث افشاسازی مالی جناب رحیمی معاونت وقت رییس جمهور..که باید بهشـ ـجایزه بهترین خبر نگار سال داده بودند ونه زندان..نتایج همین زندان کردن ونبود شفافیت ها وضعیت فساد مالی های و گسترده امروز است.

  2. لطیف

    برای اولین بار در طول دوران خدمتم خبرنگاری را میبینم که بدون ترس و هراس از زالوهای جنایتکاری که جرمشان نه تنها از جرائم ساواکیها و مافیای موادمخدر وووو کمتر نیست بلکه به مراتب بیشتره واگه این جرثومه ها در دادگاهی باوجدان محاکمه میشدند کمترین حکمشان اعدامه..شما به عنوان خبرنگار دارین به جای امنیه و اجان دست روی خوب مفسدینی گذاشتین…انشالا موفق باشین

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false