خرید انواع مواد اولیه شیمیایی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خرید انواع مواد اولیه شیمیایی

شرکت پویش اروین میعان, یکی از اصلی ترین وارد کنندگان انواع مواد شیمیایی بدون واسطه است. از این رو در بازار مواد اولیه شیمیایی این شرکت به خوبی مطرح شده و سهم عظیمی از مواد اولیه شیمیایی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین توزیع کنندگان دیگر را تامین مینماید. بسیاری از مواد اولیه های شیمیایی باید از کشورهای خارجی مانند چین, هند و… وارد شوند, شرکت مواد شیمیایی پویش اروین میعان با توجه به واردات بدون واسطه انواع مواد شیمیایی, این مواد اولیه ها را با بهترین قیمت وارد بازار مینماید. بنابراین یکی از بهترین شرکت هایی است که میتوان جهت خرید انواع مواد اولیه شیمایی برای همکاری انتخاب نمود.

همکاری شرکت ها و برندهای معتبری همچون فولاد مبارکه, ذوب آهن و… از جمله معاملات شاخص این شرکت بوده است. پوشش دهی گسترده مواد شیمیایی وتسهیل واردات با به عهده گرفتن صفر تا صد یک سفارش از جمله ویژگی های شناخته شده شرکت پویش اروین میعان است. اگر میخواهید در مورد سابقه فعالیت این شرکت مطلع باشید باید بگویم این شرکت بیش از 20 سال سابقه واردات و توزیع انواع مواد شیمیایی در ایران را دارا میباشد.

این شرکت مواد اولیه های شیمیایی در گرید های مختلف را در سرتاسر ایران توزیع مینماید, مواد شیمیایی صنعتی, مواد شیمیایی آزمایشگاهی, مواد اولیه دارویی و خوراکی و مواد اولیه های حلال از جمله این گرید هاست. در این مطلب قصد داریم سه مواد اولیه شیمیایی, اسید سیتریک, لیتیوم کربنات شیمیای و سیلیکون متال را مورد بررسی قرار دهیم.

اسید سیتریک

اسید سیتریک یک اسید ضعیف آلی با فرمول شیمیایی C6H8O7 میباشد که در گرید های صنعتی و خوراکی کاربرد های فراوانی دارد. اسید سیتریک در بسیاری از مواد غذایی ها مانند انواع میوه ها, انواع سبزیجات و… یافت میشود. اسید سیتریک در دو گرید اسید سیتریک خشک و اسید سیتریک آبدار یافت میشود. این ماده اولیه شیمیایی مزه ای ترش و خاص دارد که به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن از رشد نمودن باکتری ها جلوگیری میکند. به همین علت است که به عنوان نکهدارنده در صنعت های غذایی و تنظیم کننده اسیدیته انواع غذا و همینطور یک عاکل ضد میکروبی مورد استفاده قرار میگیرد.

فرمول شیمیایی

C6H8O7

جرم مولکولی

192.027 g/mol

دمای جوش

تجزیه می شود

نقطه ذوب

153 °C

حلالیت در آب

59g/100ml at 20 °C

cas no

CAS NO: 77-92-9

 

 

با اینکه اسید سیتریک در گرید خوراکی در غلظت های بالای مرکبات یافت میشود اما در مقابل نیاز بازار, تولید اسید سیتریک از طریق مرکبات جوابگوی نیاز بازار در مقیاس تجاری و صنعتی نیست. روش رایج تولید اسید سیتریک, کشت یک کپک به نام اسپرژیل روی شکر است. جداسازی و ته نشینی آن سبب تولید کلسیم سیترات میشود, و از واکنش کلسیم سیترات با آب, اسید سیتریک به همراه کلسیم هیدروکسید بدست می آید؛

Ca3(C6H5O7)2 + 6H2O ——->3Ca (OH)2 + 2C6H8O7

لیتیوم کربنات

ربنات لیتیم یا لیتیوم کربنات یک ترکیب غیر معدنی، نمک لیتیوم کربنات با فرمول لی ₂CO3 است. این نمک سفید به طور گسترده ای در پردازش اکسید های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. لیتیوم کربنات بیشتر به عنوان دارو مصرف می شود و برای درمان بیماری دوقطبی، روان‌پریشی و پروفیلاکسی در مانیا به کار می‌رود. لیتیوم کربنات (به انگلیسی Lithium carbonate) یکی از پرکاربردترین و تخصصی ترین داروهایی است که برای درمان اختلال دوقطبی (افسردگی-شیدایی) تجویز می شود. این دارو علاوه بر کاهش شدت و تعداد دفعات حملات مانیا، از عود مجدد افسردگی نیز جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده اند لیتیوم تاثیر قابل توجهی روی کاهش خطر خودکشی دارد. لیتیوم یک داروی تثبیت کننده خلقی (mood stabilizer) است که سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) را هدف می گیرد. بزرگسالان و کودکانی که حداقل 7 سال سن دارند، می توانند در صورت لزوم با تجویز پزشک از این دارو استفاده کنند.

یم کربنات در درمان و پیشگیری مانیا, بیماری مانیک, دپرسیو, افسردگی, رفتار های تهاجمی و عود کننده مورد استفاده قرار میگیرد. این یک ماده شیمیایی مهم صنعتی است. با سیلیس و مواد دیگر مخلوط و از شیشه‌های به‌دست آمده از لیتیوم کربنات در ساخت وسایل آشپزخانه استفاده می‌شود. این یک ماده رایج در لعاب سرامیکی است. خواص قلیایی آن منجر به تغییر وضعیت رنگ‌های اکسید فلزات موجود در لعاب بویژه اکسید آهن قرمز (Fe2O3) می‌شود. هنگامی که کربنات لیتیوم به تری فلوئورید آلومینیوم اضافه شود، LiF را تشکیل می‌دهد. LiF یک سوپر الکترولیت برای پردازش آلومینیوم می‌باشد. همچنین از لیتیوم کربنات در ساخت اکثر کاتدهای باتری یون لیتیوم استفاده می‌شود.

سیلیکون متال

سیلیکون متال(silicon metal)یک ماده است که در صنعت کاربرد دارد و به نام سیلیکون معروف است. سیلیکون متال از چند عنصر مختلف شامل آلومینیوم، سیلیسیوم، کلسیم و غیره تشکیل شده است و بر اساس نوع استفاده و نوع نیاز دارای درصد خلوص های متفاوتی است. درواقع سیلیکون یک عنصر غیر فلزی محسوب میشود که در رنگ های خاکستری، فلزی مشاهده میشود و ظاهری سخت و ترد است. سیلیکون متال چیزی حدود ۲۷.۷ درصد از پوسته زمین را شامل میشود و میتوان گفت این عنصر دومین عنصر فراوان بر پوسته زمین است. اما جالب است بدانید که بلور ها و کریستال های خالص این عنصر به ندرت در طبیعت پیدا میشوند.

سیلیکون متال یا همان سیلیس بعد از اکسیژن دومین عنصر فراوان روی کره زمین محسوب میشود. در واقع سیلیس نام لاتین سیلیکون است و از آن گرفته شده است. جالب است بدانید که اولین بار سیلیکون ناخالص در 1811 کشف شد و در سال 1854 نوع کریستالی و خالص سیلیکون طی فرآیند الکترولیز به دست آمد. اما سیلیکون متال از طریق کاهش SiO2 در کوره الکتریکی تولید میشود و بعد محصول ناخالص را پالایش میکنند. سیلیکون از نظر خواص فیریکی داری رنگ خاکستری و جلای فلزی است. همچنین این ماده یک جامد سخت بوده و دارای ساختار بلوری هشت ضلعی است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false