خداحافظی موگرینی از اتحادیه اروپا - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خداحافظی موگرینی از اتحادیه اروپا

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ پایگاه «آی‌پی‌اس ژورنال» طی یادداشتی با عنوان «میراث موگرینی» می‌نویسد: «فدریکا موگرینی» طی سال‌های اخیر به عنوان دیپلمات ارشد اروپا در نقشی کم‌رنگ تر از حد انتظار ظاهر شده است.

این یادداشت که با قلم «جانا پاگلرین» نوشته شده، می‎افزاید: میراثی دشوار در انتظار «جوزپ بورل» که روز یکم نوامبر(۱۰ آبان) جایگزین موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌شود، قرار خواهد داشت.

طی دوران ۵ ساله موگرینی، سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا به شدت تغییر کرد؛ سیاست خارجی روسیه تجدیدنظر طلبانه شده است، چین دیگر یک خط تولید گسترده نیست بلکه به یک رقیب نظام‌مند تبدیل شده و ترامپ یک سیاست خارجی تجارت‌مآبانه را در پیش گرفته و اتحادیه اروپا را به عنوان یک رقیب می‌بیند.

این یادداشت می‎گوید: طی سال‌های اخیر اعضای اتحادیه اروپا تقریبا برای حل تفاوت‌های موجود میان خود تقریبا در همه جنبه‌های سیاست خارجی دشواری‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.

وی می‎نویسد: چالش‌هایی که سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به طور کلی و «جوزپ بورل» به طور ویژه با آن‌ها رو به رو خواهد بود زیاد هستند.

پاگلرین می‎افزاید: اگر سابقه سیاست خارجی دوره ریاست موگرینی به عنوان معیاری برای زنده ماندن آینده سیاست خارجی و امنیتی مشترک اروپا در نظر گرفته شود میزان شکاف بین جاه طلبی و واقعیت به سرعت مشخص می‌شود. اتحادیه اروپا غالباً هیچ پاسخی درمورد بحران‌های سیاست خارجی سال‌های اخیر نداشته و تأثیر آن بر روی سیستم بین‎المللی به طور کلی کاهش یافته است. به ندرت سران کشور‌ها و دولت‌ها موفق شده‎اند به سرعت و با قاطعیت با هم عمل کنند.

فدریکا موگرینی دوشنبه شب آخرین کنفرانس خبری خود را به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

موگرینی در این نشست تاکید کرد که اتحادیه اروپا به تلاش خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

وی در نشست سالیانه سفرای کشور‌های اروپایی در بروکسل از کناره گیری قریب‌الوقوع از سمتش خبر داد.

انتهای پیام/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false