«خبرگزاری مهر» از کدام شرکت ها پول به جیب می زند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«خبرگزاری مهر» از کدام شرکت ها پول به جیب می زند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و مدرس خبر، معتقد است که با یک حکم حکومتی باید خبرگزاری ها و رسانه های دولتی و حکومتی همانند بانکداری نظامیان در کشور حذف شوند. او می گوید: فساد از سکوت رسانه هایی شکل می گیرد که بر اساس منافع شخصی و سیاسی خود چشمان خود را بر روی حقایق می بندند.

خبرنگار ضدفساد ایرانی تبلیغات سایت های دولتی و حکومتی را به نوعی پرویی و دهن کجی به رسانه های حرفه ای مستقل تشبیه کرده و می گوید: این رویه از صدا و سیمای ماالگو برداری شده است. یعنی یک رسانه دولتی و حکومتی هم ردیف بودجه از خزانه دولت دارد و هم تبلیغات میلیاردی برای بریز و بپاش هایش دارد.

کسایی زاده می گوید: اگر خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های دولتی و حکومتی را استخراج کنند کمتر شاهد حضور خبرنگاران حرفه ای و کاربلد با شناسنامه و رزومه قابل قبول خواهیم بود و بیشتر افراد همسوی سیاسی یا حزبی و تشکیلاتی و گاها آماتور در این رسانه ها فعال هستند. حتی این ضعف در دبیری و سردبیری این رسانه ها به طور وحشتناک تری مشاهده می شود.

این روزنامه نگار اظهار کرد: من تبلیغات یک خبرگزاری را نشان می دهم که مردم بدانند که قالب یک رسانه مثلا دولتی یا حکومتی به چه سمت و سویی حرکت می کند. آیا این رسانه توان و هدف اصلی خود را برای انتشار محتوا صرفا برای کسب تبلیغات و درآمد گذاشته است؟ وقتی قانون جمهوری اسلامی ایران فعالیت فرهنگی و هنری و رسانه ای را معاف از مالیات اعلام کرد تصور نمی کرد که روزی این قانون جیب بسیاری از رسانه های دولتی و حکومتی را پرپول تر خواهد کرد.

در این میان چه بسیار خبرنگاران و رسانه های مستقل که به دلیل نداشتن منابع مالی متوقف شدند.

انتشار هر خبر در خبرگزاری چقدر است؟

بر اساس تعرفه ها انتشار یک خبر در خبرگزاری های برتر یعنی ۱۰ تا ۲۰ خبرگزاری تعریف شده بر اساس رنکینگ الکسا از ۳ میلیون تا ۲۲ میلیون تومان است. این فقط در بخش رپورتاژ خبر است و آگهی های بنری بر اساس جایگاه جانمایی از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان در ماه است.

*بخشی از تبلیغات بنری و رپورتاژی خبرگزاری دولتی مهر

زودکمک

پرتقالی

جاجیگا

لرنینگ

هومسا

همراه اول

افرانت

آسیا تک

هوآوی

بانک رسالت

اروند کلاب

بانک صادرات

یکتانت

مشورآپ

ماهان

چاپاما

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false