خبرنگار ضدفساد|گزارش تخلفات شورای شهر باقرشهر و سکوت استانداری تهران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خبرنگار ضدفساد|گزارش تخلفات شورای شهر باقرشهر و سکوت استانداری تهران!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده:  معمولا اعضای شورای شهر تخلفات شهرداران و مدیران شهری را رصد کرده و برای استیضاح یا برکناری آن را رسانه ای یا گزارش به مراجع بالاتر می دهند. اما در باقرشهر کمی اوضاع فرق دارد. این بار حراست شهرداری باقرشهر گزارش فساد و تخلف اعضای شورای شهر را روایت کرده و به استانداری تهران طی نامه ای ارسال کرده است.

هرچند استانداری تهران هم اقدام مناسبی برای این گزارش نکرد. در نامه ای که شهردار وقت باقرشهردر سال ۱۳۹۸ به معاون عمرانی استاندار تهران (که خود او به دلایلی برکنار شد) ارسال کرده است تخلفات ۳ عضو شورای شهر را به صورت مکتوب و مستند بیان کرده و رونوشت آن را هم برای مدیربازرسی و مدیر حراست شهرداری باقرشهر ارسال کرده است. بر اساس مستنداتی در این نامه که در اختیار خبرنگار (سید هادی کسایی زاده) است آمده: تعداد ۱۴ اعمال فشار و دخالت در ساخت و ساز غیرمجاز برای آقای ….. می باشد که با ذکر آدرس دقیق محل تخلف گزارش شده است.

همچنین ستاد نخاله و سدمعبر شهرداری باقرشهر طی نامه ای رسمی به شهردار عنوان کرده که آقای ………در امور آن واحد دخالت کرده و موجب سرگردانی کارکنان شده است. دخالت در سانس های ورزشی، مکاتبه مستقیم با هیات های ورزشی، دخالت در امور اجرایی و تعیین و تکلیف در اجاره دادن فضاهای ورزشی بخش دیگر از دخالت های آقای ……است که مسئول تربیت بدنی شهرداری رسما به شهردار گزارش داده است.

همچنین در نامه ای که در تاریخ آذرماه ۱۳۹۸ از سوی مدیربازرسی و حراست شهرداری باقرشهر به مدیرکل بازرسی استانداری تهران ارسال شده است آمده: دو نفر از برادران آقای ……… با راه اندازی بانگاه های املاک و ساخت و ساز غیرمجاز سرمایه هنگفتی را به جیب زده اند. در حالی که آنها قبل از ورود برادر به شورا سرمایه و زندگی ایده آل نداشتند اما امروز وضعشان تغییر کرده است. مداخله در امور خدمات شهری، تربیت بدنی شهرداری، تعاونی مسکن شهرداری و حمایت از ساخت و ساز های غیرمجاز بخش دیگری از تخلفات آنهاست.

برابر گزارش مسئول واحد گشت کنترل نظارت فرد دیگری از اعضای شورا به نام آقای …….اعمال مداخله در انجام امور اعم از کنترل نظارت، تربیت بدنی، ستاد نخاله، تزریق نیرو به شهرداری، اجاره سانس های ورزشی و اعمال فشار در هزینه های عمرانی در قالب کمک به مدارس و مساجد با هدف برنامه های انتخاباتی و بارمالی بر شهرداری را در پرونده تخلفاتی خود دارد. این فرد مصوبه شورای شهر را نادیده گرفته و ۷۰۰ برگ بلیط رایگان به هواداران خود داده است. همچنین مداخله مستقیم و تهدید آمیز در خصوص عدم راه اندازی سازمان های آتش نشانی و حمل و نقل و … داشته که متاسفانه برادر خود را که فاقد شرایط احراز بوده را بعنوان متصدی معرفی می نمایند که به دلیل مخالفت شهردار وقت ساز و کار استیضاح شهردار فراهم می شود.

فرددیگر شورا به نام اقای ……. هم رد پایش در ساخت و سازهای غیرمجاز دیده می شود. او فشار به شهردار وقت آورده تا بستگان خود را وارد شهرداری کند که چندین نفر در پست های مختلف به کار گیری می شوند. همچنین عضو دیگر به نام آقای ….. هم در ساخت و سازهای غیرمجاز دست دارد. او اقوام همزبان خود را با فشار به شهرداری در پست های مختلف جای داده است. آقای …….. ۲۱ نفر از اقوام خود را وارد شهرداری کرده و هم اکنون مشغول کارند.

اما یکی از نکات قابل تاسف در شهرداری باقرشهر آن است که پیمانکاران برای اجرای قراردادهای خود نیروهای مورد نیاز را استخدام می کنند اما شهرداری با زور این نیروها را در ادارات خود به کارگیری کرده در حالی که حقوق آن را باید پیمانکار پرداخت کند. بعنوان نمونه شرکت ………. طی نامه ای به شهردار باقرشهر اعلام کرده است که ۱۶ نفر از نیروهای خود را از دست داده و در شهرداری به کارگیری شده اند.

تخلف در شورای شهر باقرشهر و شهرداری منتهی نمی شود و حتی وارد بدنه آن هم شده است. در نامه ای که به دست من رسیده یکی از شهروندان مدعی شده که پلیس ساختمان از او بابت تخلف ساختمانی درخواست پول کرده است. او این ماجرا را به برخی از اعضای شورای شهر گزارش می کنداما نتیجه ای حاصل نمی شود.

ماجراهای تخلفات آقای……..در دخالت در امور اجرایی شهرداری باقرشهر هرچند تلخ اما خواندنی است. در یک مورد فرد اقدام به حفاری داخل بنا کرده تا چال سرویس تعویض روغن ایجاد کند و وقتی ماموران از این اقدام جلوگیری کردند عضو شورای شهر دخالت کرده و مانع کار شدند.در این گزارش عنوان شده که آقای …….. یکی از برادران خود را بعنوان مسئول واحد ساختمانی وصدور پروانه منصوب می کند که هیچگونه تخصصی در این امور ندارد تا سفارشان غیرقانونی برادر را کارسازی کند.

برادر دیگر او هم بعنوان مسئول املاک و دبیرتوافقات و مسئول واحد حمل و نقل می شود که به دلیل عدم صلاحیت برکنار می شود که همین موجب آغاز طرح استیضاح شهردار وقت شده است. در گزارشاتی که به دست من رسیده است آقای …….. عضو دیگر شورای شهر باقرشهر مداخلاتی در ساخت و سازهای غیرمجاز داشته است که تعداد آن به ۲۴ مورد می رسد. در یک مورد مزایده پارکینگ بوده تا یکی از بستگانشان با مبلغی ناچیز برنده شود. مورد دیگر آنکه او پدرهمسر خود را بعنوان سرایدار زورخانه سیدالکریم(ع) منصوب می کند که مردم باقرشهر از این موضوع مطلع هستند.

این تخلفات عدیده بخشی از مداخله های اعضای شورای شهر باقرشهر است که مورد اعتراض بخش بازرسی و حراست شهرداری قرارگرفته که در نهایت در مکتوبه ای رسمی به استانداری تهران ارسال می شود. استانداری تهران اقدام خاصی برای بررسی این گزارشات انجام نداد و آنچه به من (خبرنگار) گزارش شده است پرونده بسته شده و دیگر پیگیری نشده و در نهایت شهردار وقت برکنار می شود.

با ورود آقای استاد فرج بعنوان شهردار باقرشهر دیگر هیچ گزارش تخلفی از اعضای شورای شهر باقرشهر به استانداری تهران ارسال نشد و شهرداری و شورا به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی خوش و خرمی را دنبال کردند. حالا ایام انتخابات نزدیک است و آنهایی که رد صلاحیت شدند کاندیدای پوششی دارند و آنهایی هم که با هزار ترفند تائید شدند بازهم به امید ورود به شورا تصمیم جدی دارند. فشارها بر روی خبرنگار زیاد است اما مبارزه با فساد ادامه دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false