حمله به شعار سال؛ غلط می کنی گلخانه بزنی! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
حمله به شعار سال؛ غلط می کنی گلخانه بزنی!

پایپاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده/ ماجرا از آنجائی آغاز شد که بخشداری کهریزک تصمیم گرفت در یک پرونده خاص در سال مانع زدایی ها برای یک کارآفرین مانع ایجاد کند! از سوی برخی مدیران به من (خبرنگار) گزارش شد که یک تولید کننده درحال تخلف و زمین خواری است برای همین تصمیم گرفتم تا با حضور در محل وقوع تخلف با او گفتگو کنم.

نامش برای من آشنا بود و در پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی صدها بارشنیده بودم اما ارتباطی با این پرونده نداشت. چراکه رضاخاوری معروف (مدیرعامل فراری سابق بانک ملی ایران) همچنان تحت تعقیب است اما این «رضا خاوری» متولد ۱۳۵۵ ساکن باقر شهر از عشایر شیراز بود و ارتباطی هم با فراری کانادا نشین نداشت!

فرزند یک دامدار عشایری است که آرزویش داشتن یک گلخانه با کلی کارگر و کشاورز بود. اما در سن ۷ سالگی پس از فوت پدر، تقریبا این آرزو را از ذهنش پاک می کند. او محکوم به کارکردن بود تا بخشی از مخارج زندگی مادر و ۶ خواهر و برادرش را تامین کند. رضا خاوری بعد از پایان خدمت سربازی ازدواج کرد اما به جای کشاورزی و دامداری به شغل شریف مسافرکشی روی می آورد! دلالی خودرو و کار در بازار جواب آرزوهایش را نمی داد تا اینکه با اندک پس انداز روزهای سخت زندگی وارد بازار داغ املاک شد.

یک روز فردی به نام حاج یدالله قربانی (مرحوم) که از اقوام همسر رضا خاوری بود به او پیشنهاد می دهد قطعه زمینی در اطراف روستای قلعه نوچمن از توابع بخش کهریزک خریداری کند. رضا هم قبول می کند و در سال ۱۳۸۷ صاحب ۱۰۰۰ متر زمین قسطی می شود! اقساط در سال ۱۳۹۷ تمام شد و وسعت زمین ها هم آرام آرام افزایش یافت و با مشورت خانواده حتی سرمایه ارثیه پدری هم به زمین ها اضافه شد. در یکی از روزها فرشته نجات آقا رضا (حاج یدالله قربانی) راضی می شود بخش دیگری از زمین های خود را که البته مملو از زباله های ساختمانی بود به او بفروشد تا رضاخاوری به رویای کودکی خود یعنی ایجاد یک گلخانه بزرگ دست یابد! با اینکه پول زیادی در میان نبود اما بازهم آقای قربانی با رضا راه آمد و زمین ها را قسطی به او فروخت.

رضاخاوری صادره از شهرری با چند نفر سرمایه گذار و صاحب زمین شریک شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ با هزینه ۵ میلیاردتومانی زمین های مملو از زباله را پاکسازی و آماده ایجاد گلخانه کرد. او در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ موفق شد پروانه ایجاد گلخانه ۱۶ هکتاری و مجوز فروش ۴۰ قطعه از این گلخانه ای را از وزارت جهادکشاورزی اخذ کند. وقتی برای پیگیری درخواست انشعاب گاز و برق به بخشداری کهریزک می رود به او می گویند بخشی از زمین های او به طور قطعه قطعه شده در اپلیکیشن دیوار به فروش گذاشته شده که این کار تخلف است؟!

پس از بررسی هایی که خاوری انجام داد مشخص شد که مرحوم حاج یدالله قربانی قبل از مرگ برای فروش بخشی از زمین ها این اقدام را انجام داده و بعدا منصرف شده است. بالاخره در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ استعلام های لازم و مورد نیاز بخشداری کهریزک را کرد اما متاسفانه بخشداری کهریزک اعلام کرد اجازه ایجاد گلخانه به او نمی دهد! رضا خاوری در گفتگو با سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) می گوید: رویای من ایجاد شهرک گلخانه بود برای همین مجوزهای لازم را گرفتم که موجب اشتغال ۵۰۰ نفر می شود و انقلابی در فقیرترین بخش تهران رخ خواهد داد.

اما بخشداری کهریزک سنگ اندازی زیادی برای تولید در راه من قرارداد و هر سازی زدند من باهمان ساز …..! گفتند: اگر زمین ها را قطعه قطعه کنی و بفروشی درآینده این زمین ها با کلی مدعی روبرو می شود و نظم بخش را بهم می ریزد؟ گفتم: چشم… تعهد محضری می دهم این کار را نکنم! گفتند: این تعهد به درد نمی خورد باید ما با یک فرد روبرو و طرف باشیم و تو باید مجوز محکم تری داشته باشی و یک شرکت هم ایجاد کنی؟! گفتم: چشم و رفتم در تاریخ ۹ آذرماه ۱۳۹۹ مجوز ایجاد شهرک گلخانه ای به شماره مجوز ۹۹۲۴۱۱۱۰۱۲۲ از سازمان نظام مهمندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران اخذکردم.

بالاخره در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ جلسه ای با حضور امین بابایی بخشدار، معرب معاون بخشدار، معصومه علیدخت رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی فرمانداری ری، جبرئیل برادری مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ری، علی کلهر رئیس شورای اسلامی بخش کهریزک و نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری تشکیل شد و دوباره یک خوان دیگر جلوی راه من قراردادند و من مجبور شدم طرح شهرک گلخانه ای را از تک مالکی به هیئت امنائی تغییر دهم و یک شرکت در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ به شماره ثبت ۵۷۳۱۶۲ به شماره ملی ۱۴۰۰۹۸۱۲۸۵۰ با نام «رایان گلخانه ابریشم» هم تاسیس کردم تا کل بخش در مورد زمین های گلخانه ای من با شرکت طرف باشد و شرکت هم با شرکا و صاحبان زمین طرف حساب باشد.

حالا من با ۲۹ هکتار زمین آماده ایجاد شهرک گلخانه و ۶ میلیاردتومان هزینه ای که تاکنون انجام داده ام در سال مانع زدایی ها با مانع بزرگی به نام بخشداری کهریزک و فرمانداری ری روبرو هستم.
نکته قابل تاسف آن است که هدف این گلخانه اشتغال نیازمندان است و مادرم از خیرین باقرشهر است. تعجب می کنم که تمام کارها و محکم کاری ها برای جلوگیری از زمین خواری و قطعه بندی زمین و غیره را انجام دادم اما بازهم سنگ اندازی می کنند.

سید هادی کسایی زاده نوشت: هرچه مدارک را ورق می زنم چیزی جز مجوزهای قانونی نمی بینم! تاعجب می کنم که هزاران هکتار زمین های کشاورزی در دل کهریزک از سوی مافیای زباله و پلاستیک بدون مجوز تسخیر شده و بر خلاف قانون خاک و هوا را آلوده کردند اما بخشداری کهریزک و فرمانداری ری هیچ اقدام قانونی انجام ندادند اما برای یک کارآفرین این همه مانع تراشی کردند! آیا این برای مردم شائبه ایجاد نمی کند که نیتی برای عدم تحقق شعار سال رهبرانقلاب وجود خواهد داشت؟! این در حالی است که هم اکنون به درخواست فرمانداری شهرستان ری استانداری تهران درخواست توقف پروژه را صادر کرده است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false